• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Spe
Någon som har spelat de här simulatorerna som finns på ex. Ballbreaker? Är de roliga? Någorlunda realistiska?
Spelat den på tele2, grym för träningen med range mode där du får feedback på svingen. ”Spelet” på banor var inte topp enligt mig, relativt dålig grafik, och slag i ruff blir xx % kortare bara för det är ruff, halvrealistiskt. Summ summarum - bättre än vanlig range för träningen, spel på bana går ej jämföra med verkligheten.
 

Tibbe

Omega
2-Faktor
Svårt att fokusera på jobb idag :p
A271175A-A039-413B-A13A-9C25904FE34A.jpeg
 

MartinGFX

Cartier
Underbar höstdag på banan (Fors GK) och så gör man en så jäkla usel runda... Nu ska jag vila mig i form till nästa säsong :mad:
Tar gärna mot tips på vettiga personer i stockholmsområdet som man kan ta några lektioner av.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Underbar höstdag på banan (Fors GK) och så gör man en så jäkla usel runda... Nu ska jag vila mig i form till nästa säsong :mad:
Tar gärna mot tips på vettiga personer i stockholmsområdet som man kan ta några lektioner av.
Fors.. har ju faktiskt några roliga hål. Och två riktigt jävla tråkiga par femmor. Synd på skicket bara. De borde satsa lite mer och gå för att bli en vanlig bana/klubb.

Angående tips på lektioner så finns det ca 2-3sidor bak.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Letar efter ett vettigt set för nybörjare, tänkt att användas 1-2ggr/v. Har ni några råd eller tips att tänka innan man handlar?
Dormy, Nordica, sportamore. Är det något skillnad?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Letar efter ett vettigt set för nybörjare, tänkt att användas 1-2ggr/v. Har ni några råd eller tips att tänka innan man handlar?
Dormy, Nordica, sportamore. Är det något skillnad?
Ute på golfbanorna brukar PRO:n ha sina egna butiker. Många av dem går under namnet Golfstore. Där borde du kunna göra fynd den här årstiden, om de har öppet. http://www.golfstore.se kan du kolla, annars Dormy.
 

humlegarden

Cartier
Letar efter ett vettigt set för nybörjare, tänkt att användas 1-2ggr/v. Har ni några råd eller tips att tänka innan man handlar?
Dormy, Nordica, sportamore. Är det något skillnad?
Kika på blocket. Finns väldigt mycket till rimliga priser. Gör inget om järnen har ett par år på nacken, händer inget med dem. Antingen köper du även träklubbor på blocket eller så klickar du hem något lättslaget och relativt billigt på dormy. Klubborna har mindre betydelse, tid på banan/rangen det viktigaste. Lycka till!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Kika på blocket. Finns väldigt mycket till rimliga priser. Gör inget om järnen har ett par år på nacken, händer inget med dem. Antingen köper du även träklubbor på blocket eller så klickar du hem något lättslaget och relativt billigt på dormy. Klubborna har mindre betydelse, tid på banan/rangen det viktigaste. Lycka till!
Tackar, då vet jag! Hur är det med skorna, är det superviktigt med golfskor till en början?
 

humlegarden

Cartier
Tackar, då vet jag! Hur är det med skorna, är det superviktigt med golfskor till en början?
Är det torrt ute så funkar det med vanliga jympaskor i början. Är det blött i backen så blir greppet för dåligt och du kommer halka för mycket (på banan då alltså. jag slår nästan alltid på rangen i jympaskor om jag inte ska ut och spela efter och då funkar det även om det är lite blött på mattan). Minns när jag började lira som liten så spelade jag i grusfotbollsskor!

Fördelen med golfskor är att de är vattentäta och har bra grepp. Skulle inte rekommendera att köpa ett par begagnade då det kan göra väldigt ont efter ett par timmar på banan. Nike/adidas/Footjoys instegsmodeller brukar börja på ca 600kr. Märker du att du spelar frekvent och tycker det är kul så skulle jag köpa ett par, dock inte nödvändigt direkt!
 
Topp