• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Norda

Panerai
05B19038-4414-4F37-AA43-D07991D4CBE5.jpeg


Firar jul på golfhotell i Marocko, blir nog en ny tradition!
jävlar vad nice!
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Nybörjarset av tveksam kvalite? För få klubbor? Upplys mig gärna!
Tacksam för förslag på helset:)
Blir ju tveksam. Kvalité när du får alla klubbor för priset av vad en brukar kosta.

Och de funkar garanterat galant i början. Men av erfarenhet utvecklas man ganska snabbt om.Man spelar lite. Och då.kommer du ej vara nöjd. Bättre gå på mellanmjölk av mer renomerade tillverkare. Ex, cobra eller liknande. Som du kan ha ner emot 20hcp utan att känna suget efter nytt direkt och att materialet håller dig tillbaka..
 

zeke_varg

Omega
Blir ju tveksam. Kvalité när du får alla klubbor för priset av vad en brukar kosta.

Och de funkar garanterat galant i början. Men av erfarenhet utvecklas man ganska snabbt om.Man spelar lite. Och då.kommer du ej vara nöjd. Bättre gå på mellanmjölk av mer renomerade tillverkare. Ex, cobra eller liknande. Som du kan ha ner emot 20hcp utan att känna suget efter nytt direkt och att materialet håller dig tillbaka..
Jag spelade med dunlop köpta på stormarknad. Klev ner till 12hkp med dem men fan vet var man hamnat med riktiga? :angel: Förmodligen samma. De började iaf ge med sig efter 4 år då klubbhuvudet fräste iväg på banan pga rost. :rolleyes:

Oavsett. Köp efter budget. Kul att komma igång över huvud taget. Är det kul och du har råd, uppgradera.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag spelade med dunlop köpta på stormarknad. Klev ner till 12hkp med dem men fan vet var man hamnat med riktiga? :angel: Förmodligen samma. De började iaf ge med sig efter 4 år då klubbhuvudet fräste iväg på banan pga rost. :rolleyes:

Oavsett. Köp efter budget. Kul att komma igång över huvud taget. Är det kul och du har råd, uppgradera.


Blir ju även dyrare att köpa för att sedan köpa nytt igen :p gick den vägen 3 ggr. Had e varit billigare att köpa de "riktiga" direkt..
Men köper bra. Mycket hellre begagnat än de där färdiga kompletta paketen
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Ska ner till Thailand hela mars och tittat på lite olika banor, vilken spelade du på ?
Såg även Caddie var ett måste..hur var relationen ute på banan? Kan dom engelska ?

Jag spelade i Phuket, riktigt dyrt här. Men banorna är bra. Jag spelade på en av de sämre. Men pröjsade runt 1700kr. Inklusive klubbhyra. Kan rekommendera denna sida för golf i Phuket. De tar hand om allt inklusive transfer ToR. https://www.phuketgolfcourse.com/

Angående caddien så hade hon bra koll. Men kunde inte engelska så var svårt att förstå varandra.
 

filthywatch

Cartier
Någon som har ett vänster järnset som passar nybörjare ner till medelhandikap å sälja ? Dom ska gärna inte vara lastgamla och vara i bra skick. Gärna ifrån dom kända märkena också.
 

Bally

Cartier
Har nyligen börjat spela golf igen efter ett ordentligt långt uppehåll. Spelade mycket som barn men inte spelat i vuxen ålder, men jävlar vad kul det är!
Planen nu är att köpa ett begagnat set med klubbor och spela ett år med. Tanken är att se om det håller i sig och är såhär kul, samt att jag hoppas utvecklingen går fort vilket kanske gör att man "växer ur" klubborna rätt snabbt.
Är det en vettigt plan? Några tips på vettiga klubbor att hålla utkik efter?
Hade 36HCP när jag slutade spela. Har gått 5 rundor nu och ligger väl däromkring fortfarande. Har bra längd i slagen, men kan ibland gå väldigt snett / riktigt usla träffar samt dåligt närspel.

Bilder är ju alltid kul! Några bilder från rundor jag spelat senaste månaden:
20181219_100616.jpg

20190116_155108.jpg

20190120_134640.jpg
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Golfresa till Malaga bokat i påsk.
Någon med erfareneheter av golf där eller Malaga generellt som resmål?


Golfklocka.
7CF6E194-3642-4854-AF22-4423360657E7.jpeg
 

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Godkväll! Spelar ni alltid med klockan på armen?
Har en rolex men hört att från nån att det inte är så bra att spela med t.ex Rolex. Stämmer detta ?
Mvh
 

kvarre

Cartier
2-Faktor
Golfresa till Malaga bokat i påsk.
Någon med erfareneheter av golf där eller Malaga generellt som resmål?


Golfklocka.
7CF6E194-3642-4854-AF22-4423360657E7.jpeg

Jag spelade Baviera och Anoreta i somras och tyckte dom var helt okej!
Baviera har riktigt fin anläggning och bra golfbana.
Anoreta ska vara en bättre golfbana men var ganska trög när jag var där. Betydligt mindre anläggning men likvärdig golf kontra Baviera.

Tycker du ska pröva båda!
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Jag spelade Baviera och Anoreta i somras och tyckte dom var helt okej!
Baviera har riktigt fin anläggning och bra golfbana.
Anoreta ska vara en bättre golfbana men var ganska trög när jag var där. Betydligt mindre anläggning men likvärdig golf kontra Baviera.

Tycker du ska pröva båda!
Också spelat båda, gillade nog Baviera bättre, men kan inte riktigt motivera varför.
Håller med, båda är spelvärda!
 

Threeone

Omega
Lägger ut ett långskott (pressad järntrea i motvind?): har någon en gammal Taylormade Rocketballz hybrid fyra med stiff-skaft dammandes i garaget? Älskat denna klubba sedan 2013 men min har till slut gett upp.
 
Topp