• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Bodde och spelade här i höstas
https://www.nauhotels.com/golfe.html
(månadsskiftet sep/okt), riktigt bra.
Ligger strax utanför Albufeira, spelade både Salgados, där vi bodde och Morgados.
Båda rekommenderaras!

Tack! Ska checka, just nu har vi bara fått ihop Vale do Lobo och Salgados Dunas som alternativ. Hur var trycket på banorna? Bokade ni alla tider innan ni åkte eller väl på plats? Jag, Stig och Ove som åker. :rolleyes:

Ska boka en höstresa ons-sön med ett gäng grabbar och det lutar åt Alicante. Någon som har koll på vilka banor man ska spela och vilka som ska undvikas? Vi har lagt en budget för GF, resa och boende på ca 10’/person.

Tack! Ska checka, just nu har vi bara fått ihop Vale do Lobo och Salgados Dunas som alternativ. Hur var trycket på banorna? Bokade ni alla tider innan ni åkte eller väl på plats? Jag, Stig och Ove som åker. :rolleyes:

Valde slöalternativet till denna resa, bokade allt utom flygresan genom Portugolf.
Så tiderna var bokade innan, vilket var bra för det var bra tryck på banorna, 95% engelsmän!
Vet inte hur beläggning är i mars/april, men Portugolf var bra att ha att göra med.

Ska boka en höstresa ons-sön med ett gäng grabbar och det lutar åt Alicante. Någon som har koll på vilka banor man ska spela och vilka som ska undvikas? Vi har lagt en budget för GF, resa och boende på ca 10’/person.

Fortsätter recensera, var här i oktober förra året https://www.akigolftravel.se/hotel/hotel-alicante-golf/
Åkte med 16 grabbar/gubbar där kanske inte alla hade fullt fokus på golfen.....
Anläggningen ser bra ut på bilderna, men börjar bli rätt sliten. Spännande bana som ligger mitt bland husen. Vi spelade även Font Del Llop och Alenda, rätt roliga banor det också men ganska torra när vi var där.
Maten på anläggningen var ingen höjdare, men några i sällskapet gillade nattlivet i Alicante. Vi bokade genom Akigolf, de hade full koll på Alicante!

Hej!
Tänker dra till Algarvekusten till mars/april.
Golf, god mat och lugna kvällar i baren är vad vi önskar.
Några tips på hotell? Gärna med min 18 hål i anslutning eller väldigt nära.
Tack
Det finns hur många golfbanor som helst längs Algarvekusten. Kring Vilamoura finns det flera. Det ligger inte så långt från Faro om ni nu landar där. I Vilamoura finns en fin hamn där man kan njuta av fina båtar och bilar. Det ni inte ska missa är Europas sydvästra udde Sao Vicente. Fantastisk, nästan andlig upplevelse att stå i det kalla karga landskapet och se solen gå ner över Atlanten. Jag gillar inte Albufeira. Det är för turistiskt. Lagos är genuint. Sen finns det oändligt många fina små byar uppåt bergen.

Bilden är från Sao Vicente. Där kan man också besöka ruinerna efter den världsberömda nautiska skola där bl a Christoffer Columbus fick sin utbildning innan han upptäckte Amerika år 1492.
9949ADB9-FD48-4186-AD10-EB534CAE62C1.jpeg

Senast ändrad:
Fortsätter recensera, var här i oktober förra året https://www.akigolftravel.se/hotel/hotel-alicante-golf/
Åkte med 16 grabbar/gubbar där kanske inte alla hade fullt fokus på golfen.....
Anläggningen ser bra ut på bilderna, men börjar bli rätt sliten. Spännande bana som ligger mitt bland husen. Vi spelade även Font Del Llop och Alenda, rätt roliga banor det också men ganska torra när vi var där.
Maten på anläggningen var ingen höjdare, men några i sällskapet gillade nattlivet i Alicante. Vi bokade genom Akigolf, de hade full koll på Alicante!

Grymt!
Tack snälla

• Like
Reactions: WHU
Jag och några kompisar är sugna på en billig golfresa i vår, en weekend kanske. Polen har dykt upp som förslag.

Någon som har några erfarenheter av en golfresa till Polen?

Jag och några kompisar är sugna på en billig golfresa i vår, en weekend kanske. Polen har dykt upp som förslag.

Jag har inte spelat golf själv i Polen, men de jag känner som har gjort det, har varit väldigt nöjda. Bra banor och prisvärt.

Har kört en weekend där på Sierra Golf club. Bra bana, fint boende, billigt som attans men maten på klubben var usel och det är inte direkt gångavstånd till alternativ.

Roda - bra
Lo Romero - bättre
Las Colinas - bäst (och dyrast)
Dessa ligger väl snarare i Torrevieja än Alicante, men spelvärda banor enligt mig

Vart på Sand Valley
https://sandvalley.pl/en/
Bra och roliga bana, om man gillar den typen av bana. Kan beskrivas som en inlandslinks med modernare och ibland upphöjda greenområden.
Vinden har en stor faktor på spelet. Boendet är bra. Maten är ok, inte mer än så.
Överlag; kul ställe om man är ett gäng som åker.
Plus för boende och bana
Minus för maten och att det bara är 18hål.

Det lutar nog att det blir Portugal och Troia i höst istället. Någon som spelat där och/eller har erfarenhet av Easton golf som arrangör?

Roda - bra
Lo Romero - bättre
Las Colinas - bäst (och dyrast)
Dessa ligger väl snarare i Torrevieja än Alicante, men spelvärda banor enligt mig
..vill lägga till La Finca oxå.. Sen tycker jag Vistabella är prisvärd, när den har växt till sej lite så kommer den bli riktigt trevlig.
Men som sagt, dessa ligger ju i Torrevieja trakten.

Vi bodde i Sopot, väldigt trevlig by och mycket god och billig mat. ..bodde på Sofitel Grand Sopot som va grymt najs.
Vi spelade Postolowo.. kul och bra "layout" ..men skicket va inte så roligt, lite "oborstad" samt att dom just då hade nydressat och hålpipat greenerna ..zzz

Någon som har koll på vilka banor i Stockholmsområdet som har öppet? Såg att Ågestas 9-hålare är öppen.

Håller vädret i sig kan man ju lika gärna tjuvstarta säsongen.

Någon som har koll på vilka banor i Stockholmsområdet som har öppet? Såg att Ågestas 9-hålare är öppen.

Bästa 9-hålaren hittar du ute på Mälarö Skytteholm! Fullängdshål och ganska skoj. Dessutom riktiga greener som var bättre i februari förra året än många av golfstars är under sommaren.

Tackar!
Torrevieja är lite väl långt att pendla mellan om boendet ligger i Alicante. Jag får ha dem i bakfickan till nästa års resa!
Vad är 30-60 min i bil om man får spela en bra bana?

El Valle - Jäkligt fin "ökenbana".
La Finca - Varierad och kul bana.
Las Colinas - Som redan nämnts en riktigt bra bana (men ta bil!)
Villa Martin - Om ni vill ha en tajt bana med fina greener.
Las Ramblas - Som ovan men ännu mer kuperad.
La Manga - 3 st 18-hålare längre söder ut. Har bara spelat South men den var kul.

Jag testade Ågesta i lördagas och Salem på söndagen. Åk till Salem, full-längd med mycket fina fairways och greener. Ågesta va inte mycket att ha...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp