• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

En pro kan vara bra på utrustning men sett många som inte har koll. Tex sålt seniorklubbor till damer med lite snabbare svingar osv.
En utprovade är i regel duktiga på hitta rätt utrustning men finns såklart bättre och sämre personer. Då jag träffat @Tripeiro. irl så rek jag Alecs golf då jag vet att dem är duktiga.
Ok, men jag litar bra på min klubbpro :). Med dagens utrusning de har så tycker jag att åtminstone han har full koll. Hjälpte mig bra med mina Ping G :)

882CCC62-458B-4870-94C3-2DE003B33616.jpeg

Fin eftermiddag i Malmö idag

Högantorp idag (Salem)
Skitspel men skönt ute
E99293A0-E96B-40E6-8052-7343F5CF994B.jpeg
Ska dit imorgon, om ngn annan är där så kan det vara bra att ta på sig JOFA hjälmen!

Annan fråga, har som sagt en resa till Algarve bokad. Klurat lite på det här med banorna... Har 2 rundor bokade på Salgados... Sen varit fram och tillbaka om antal rundor under resan och var... Monte Rei som vi tänkte från början, €220 green-fee per skalle... Är det värt det? (Hur långt är snöret?)... Är det en sådan klass-skillnad att det är värt att betala nära €500 extra för en 4-boll?

Ska dit imorgon, om ngn annan är där så kan det vara bra att ta på sig JOFA hjälmen!

Annan fråga, har som sagt en resa till Algarve bokad. Klurat lite på det här med banorna... Har 2 rundor bokade på Salgados... Sen varit fram och tillbaka om antal rundor under resan och var... Monte Rei som vi tänkte från början, €220 green-fee per skalle... Är det värt det? (Hur långt är snöret?)... Är det en sådan klass-skillnad att det är värt att betala nära €500 extra för en 4-boll?
Det var lite hårt i backen så tänk till på klubbval.
Första hålet en PW pin high som sedan rullar och så var det lite här och där. Plus dock att det gick att studsa på vattnet, hål 8 tex :D

Om det är värt det är väl ganska svårt att svara på, men personligen tycker jag att det ibland är kul att spela någon riktigt bra bana. Ska ner till Spanien om någon månad då har vi bokat banor med en snitt greenfee runt 150 eur men bokade även en runda för 320 eur för att få spela en riktig toprankad bana.

Ska ned till Al Ain och spela om en vecka, hört att banorna är mkt bra och greenfees rimliga. Nu ingår ju 5 fees i resan så jag vet inte vad de ligger på per styck dock :)

Någon som har lite koll på marknaden för aktier/spelrätter? Är det fritt fall? Har det stabiliserats? Några klubbar som går mot strömmen (Visby GK?)

Jag har märkt tex Wermdö har gått ned kraftigt där nu en spelrätt kan köpas för 12-15k låg väl på 50+ för inte så länge sedan.

Med riktigt skönt väder i södra Skåne igår var man tvungen att lufta klubborna som stått sedan Augusti.
Gick bättre än väntat!
Det är första gången i min "karriär" som jag greppat klubborna i Februari i Sverige. :)
Nu väntar man på att kunna spela utan att få köldskador på händerna!

Med riktigt skönt väder i södra Skåne igår var man tvungen att lufta klubborna som stått sedan Augusti.
Gick bättre än väntat!
Det är första gången i min "karriär" som jag greppat klubborna i Februari i Sverige. :)
Nu väntar man på att kunna spela utan att få köldskador på händerna!
Testat vinterhandskar? Spelade med det i helgen, funkade toppen :)

Det är ju ofta runt 5-7 grader på dagarna, är det någon utomhus range som är öppen i Stockholmsområdet? Finns det med IR värma eller liknande är det en bonus.

Det är ju ofta runt 5-7 grader på dagarna, är det någon utomhus range som är öppen i Stockholmsområdet? Finns det med IR värma eller liknande är det en bonus.
Årstafältet är öppet, dem har typ 6 platser med IR värme resten utan. Ågesta har också haft öppet dock utan IR värme, lirat deras 9 hålsbana två helger i rad nu lite blött men fullt spelbar.

Hej

behöver lite hjälp. Ska köpa bollar till polaren som har ett ganska så stort golfintresse. Vilka bollar är å rekommendera?

Tacksam för hjälpen

Tillbaka
Topp