• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Finns en del att välja på med helt okej årsavgifter. Skulle dock kolla mer på hur nära klubben ligger ditt hem och vilka vägar du behöver köra för att komma dit.
Denna säsong och troligtvis nästa säsong har jag varit medlem på Chalmers Gk då det är den som fungerar bäst för mig att ta mig till(15-20min med bil). Alternativen som är mer tillgängliga är Delsjön och Hills, dessa går dock bort pga att dom kostar för mycket för mig.
Jag hade gärna varit medlem på albatross då jag anser att du får mycket för pengarna och trevliga banor(18+9 vanliga hål och en trevlig korthålsbana på 9 hål), men det skulle innebära att jag skulle vara tvungen att ta mig över/under älven varje gång. Vilket innebär sitta kö en längre tid och en effektiv restid på 25-50min beroende på trafikläget.
Vart i Göteborg bor du?

Bor på lindholmen så har spelat både Lysegården utanför kungälv samt St jörgens, dock så är inte avståndet något problem för mig framför att hitta en vettig klubb :) Ja just hills kan bli några extra kronor och känns onödigt då jag inte vet om jag blir kvar i Göteborg hela säsongen.

Vettigt Pris går att diskutera. Jag tycker att det beror på hur många rundor man gör på ett år, så länge Man spelar mer än man betalar så tycker jag det är vettigt. Jag är medlem på en klubb som heter albatross här är Göteborg.

Såg även att Albatross gk ligger bra till från där jag bor så får spana in det :)

Såg även att Albatross gk ligger bra till från där jag bor så får spana in det :)
Den funkar för mig, 10 minuter med bil. En 18 hålsbana, en 9 hålsbana och en 9 håls korthålsbana. Fördelar med den banan är att man kan alltid spela även om det är tävlingar på 18-hålsbanan och när de stänger 18 hålsbanan kan man fortfarande spela på 9-hålsbanan. Igår spelade jag på sommargreener.

Den funkar för mig, 10 minuter med bil. En 18 hålsbana, en 9 hålsbana och en 9 håls korthålsbana. Fördelar med den banan är att man kan alltid spela även om det är tävlingar på 18-hålsbanan och när de stänger 18 hålsbanan kan man fortfarande spela på 9-hålsbanan. Igår spelade jag på sommargreener.

Låter ju perfekt :) en annan fråga som en nybörjare som mig har är det här med spelrätt.
läst att många har medlemskap med fritt spel men att man måste köpa spelrätt på tex köp&sälj/blocket, hur fungerar det här koceptet?

Det stämmer jag har köpt en spelrätt, så jag betalar ingen greenfee på någon utav banorna på albatross. Men jag betalar 6600 kronor om året (trorjag) och då har jag ett skåp på klubben där jag har mina klubbor och min vagn. Det kan finnas spelrätter till salu bara att höra i receptionen om det är någon som säljer. men man kan skaffa samma medlemskap fast utan att köpa en spelrätt då kostar det några tusen mer.

Det stämmer jag har köpt en spelrätt, så jag betalar ingen greenfee på någon utav banorna på albatross. Men jag betalar 6600 kronor om året (trorjag) och då har jag ett skåp på klubben där jag har mina klubbor och min vagn. Det kan finnas spelrätter till salu bara att höra i receptionen om det är någon som säljer. men man kan skaffa samma medlemskap fast utan att köpa en spelrätt då kostar det några tusen mer.
När mina polare blev medlemmar där inför årets säsong sålde klubben egna spelrätter. För ca 10 år sedan kunde du sälja en spelrätt för upp mot 30k vill jag minnas då det var hårdvaluta, men nu har klubben släppt nya så det inte ska bli marknad av det

Går i valet om jag ska bli medlem i Göteborg eller inte, då det finns planer att köpa hus runt Trollhättan men vem vet det kan även dra ut på tiden och då blir det klubb i göteborg, längtar redan till 2020 då man kan spela en hel säsong.
Om inte annat kommer jag självklart ändå spela i Göteborg, några tips på klubb med vettigt pris?

Mvh, Jey

Definitionsfråga...
Jag är medlem på Hills. Inträdet tror jag idag ligger på 10 och sedan drygt 1500kr/mån.
I förhållande till banans kvalité är det ”billigt”. Däremot är det en ganska tuff bana att gå om du likt mig bär din bag. Då får du lägga på en ”billig” kostnad för bil om ca 150 spänn. Grymt fint klubbhus med bra gym, två paddel-banor, ett par ranger och fin restaurang med bra krubb och för 600kr/år får du ett skåp där du kan förvara vagnar, bagar osv. Men en nackdel är att det nu är bra nivå av medlemmar vilket gör att det kan vara klurigt att hitta tid om du inte har framförhållning. Sedan är det lite ”vi är finare än andra-mentalitet” på klubben. Det förstår jag visserligen att de försöker hålla hårt på eftersom det kostade 500-papp att gå med innan de konkade (så jag unnar dem det).

En stark fördel är dock att alla tee-klockor är från Rolex.
Vidare är den lite ”svårstartad” då gräset de använder växer bäst vid lite högre temperaturer vilket gör att den kommer igång senare på säsongen. Men å andra sidan håller den längre än de flesta och är under säsongen magisk.

Albatross tycker jag är ett bra alternativ. Jag vet inte vad det kostar idag men jag tror att @The lord är/var medlem där. Mysig 18-hålare (om än ganska närliggande FW vilket för mig betyder mycket FORE!!!!), bra 9-hålsbana och en extremt fin korthålsbana.
Rangen är däremot kass. Helt ok mat på klubbhuset.

Är du beredd att sitta i bil i 25 minuter tycker jag Hulta är vrålmysig till en tredjedel av priset.

Hade jag inte haft Hills hade jag idag valt Partille. En varierad bana med hög kvalité säsongen runt, skapligt lätt med tider och naturskönt område.

Torslanda är helt ok. Vet inte pris men den är golfens vaniljglass.

Håll dig borta från St Jörgens.

Hovås/Göteborgs Gk kan du glömma om du inte heter Bernadotte i efternamn eller din farfars far ställde dig i kö. Helt ok bana med bra greenfee-pris som gäst. Om du tror att Hills-attityden är löjlig kan det vara värt att prova denna. Det kommer vara en upplevelse (och jag är ändå uppvuxen här) som får alla normala människor att rodna.

Mölndal är gräslig. Konstant blinda hål och inte sällan i dåligt skick kombinerat med att den är kuperad som fan. Min upplevelse hänger sannolikt ihop med att jag ör en kass golfare och ständigt slår bort två dussin bollar här.

Edit: japp han var medlem på Albatross:D

Definitionsfråga...
Jag är medlem på Hills. Inträdet tror jag idag ligger på 10 och sedan drygt 1500kr/mån.
I förhållande till banans kvalité är det ”billigt”. Däremot är det en ganska tuff bana att gå om du likt mig bär din bag. Då får du lägga på en ”billig” kostnad för bil om ca 150 spänn. Grymt fint klubbhus med bra gym, två paddel-banor, ett par ranger och fin restaurang med bra krubb och för 600kr/år får du ett skåp där du kan förvara vagnar, bagar osv. Men en nackdel är att det nu är bra nivå av medlemmar vilket gör att det kan vara klurigt att hitta tid om du inte har framförhållning. Sedan är det lite ”vi är finare än andra-mentalitet” på klubben. Det förstår jag visserligen att de försöker hålla hårt på eftersom det kostade 500-papp att gå med innan de konkade (så jag unnar dem det).

Vidare är den lite ”svårstartad” då gräset de använder växer bäst vid lite högre temperaturer vilket gör att den kommer igång senare på säsongen. Men å andra sidan håller den längre än de flesta och är under säsongen magisk.

Albatross tycker jag är ett bra alternativ. Jag vet inte vad det kostar idag men jag tror att @The lord är/var medlem där. Mysig 18-hålare (om än ganska närliggande FW vilket för mig betyder mycket FORE!!!!), bra 9-hålsbana och en extremt fin korthålsbana.

Är du beredd att sitta i bil i 25 minuter tycker jag Hulta är vrålmysig till en tredjedel av priset.

Hade jag inte haft Hills hade jag idag valt Partille. En varierad bana med hög kvalité säsongen runt, skapligt lätt med tider och naturskönt område.

Hovås/Göteborgs Gk kan du glömma om du inte heter Bernadotte i efternamn eller din farfars far ställde dig i kö. Helt ok bana med bra greenfee-pris som gäst. Om du tror att Hills-attityden är löjlig kan det vara värt att prova denna. Det kommer vara en upplevelse (och jag är ändå uppvuxen här) som får alla normala människor att rodna.

Mölndal är gräslig. Konstant blinda hål och inte sällan i dåligt skick kombinerat med att den är kuperad som fan. Min upplevelse hänger sannolikt ihop med att jag ör en kass golfare och ständigt slår bort två dussin bollar här.

Ryktena säger att Hulta gått i konkurs, så dom är väl inte att rekommendera.
Partille anser jag hålla samma standard som Mölndal dvs katastrof :(
Med 30 minuters omnejd i bil har du några fler alternativ, som även har attraktiva medlemserbjudande.
- Lycke GK
- Lysegården GK
- Ale GK
- Kungälv Kode
- Stenungsunds GK

Definitionsfråga...

Stämmer att jag är medlem på albatross. Jag vet inte när du var där senast Men som sagt drivingrangen har varit riktigt dåligt men den är precis färdig och nyöppnad med helt nya bås och infravärme med nya mattor och allt så det har blivit ett litet lyft.

Var ju bättre med tips på ett klockforum än på ett golfforum här :D det är den rätta KS känslan som vanligt.

Tack för alla tips (gjorde det inte lättare) men får provspela lite till våren och se vad det blir, men viktigt att kunna spela så ofta som möjligt :cigar:

Intressant att läsa tankar om golfklubbar i Göteborg. Var nere och spelade Vallda Gk i somras och tyckte den höll en väldigt hög nivå ingen som är medlem där? Eller ligger den för långt ifrån Göteborg?

Dags för årets viktigaste tävling!
Endast tre klubbor får medtagas
I år ser det ut att blir barmark, till skillnad mot förra året....
Gott Nytt År alla Golfare:)
B4312832-7248-46B1-A4DF-B560EC09429A.jpeg

Hej!
Tänker dra till Algarvekusten till mars/april.
Golf, god mat och lugna kvällar i baren är vad vi önskar.
Några tips på hotell? Gärna med min 18 hål i anslutning eller väldigt nära.
Tack

Hej!
Tänker dra till Algarvekusten till mars/april.
Golf, god mat och lugna kvällar i baren är vad vi önskar.
Några tips på hotell? Gärna med min 18 hål i anslutning eller väldigt nära.
Tack

Bodde och spelade här i höstas
https://www.nauhotels.com/golfe.html
(månadsskiftet sep/okt), riktigt bra.
Ligger strax utanför Albufeira, spelade både Salgados, där vi bodde och Morgados.
Båda rekommenderaras!

Tillbaka
Topp