• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

WHU

Panerai
2-Faktor
Las Colinas i Spanien :)

De har bytt upp sig, den här bilden är ifrån Colinas i april 2016.
00C0ED01-4A80-4E77-8CC6-50E553504830.jpeg
 
R

Red Scream

Guest
Hur gick det för er i sommar? Mål uppnådda osv?
Det var lite av ett mellanår. Ca 15 rundor, spelade genomsnittligt över hpc, slipade en hel del på svingen och bollträffen på rangen. Årets runda var nog Mölndals GK, med alla dessa blinda - och dubbelblinda! - hål. Säsongen fick dock ett abrupt slut i augusti då vi flyttade in i vårt nya hus. Say no more.
 

M.U

Rolex
Det var lite av ett mellanår. Ca 15 rundor, spelade genomsnittligt över hpc, slipade en hel del på svingen och bollträffen på rangen. Årets runda var nog Mölndals GK, med alla dessa blinda - och dubbelblinda! - hål. Säsongen fick dock ett abrupt slut i augusti då vi flyttade in i vårt nya hus. Say no more.
Gick du eller tog du bil? Helvetesbana att bära på :D
 

Jey

Cartier
Tog grönt kort i början på Augusti så tog mig från 54 till 33hcp, dock kom det en flytt till Göteborg i mellan som gjorde att man inte fick till så många fler rundor i slutet av säsongen.
Nästa års mål blir att ta sig ner till 20-25 hcp och starten fick bli att boka 10 lektioner under vintern så nu kan range säsongen börja :cigar:
Sitter i tankarna på att inhandla en driver under kommande vecka då jag nu besitter en mer "no name".

Att man blev så här biten av golfen trodde jag inte vid start, har både hunnit med ett nytt custom fitt järnset samt en fw :bag:
 

M.U

Rolex
Tog grönt kort i början på Augusti så tog mig från 54 till 33hcp, dock kom det en flytt till Göteborg i mellan som gjorde att man inte fick till så många fler rundor i slutet av säsongen.
Nästa års mål blir att ta sig ner till 20-25 hcp och starten fick bli att boka 10 lektioner under vintern så nu kan range säsongen börja :cigar:
Sitter i tankarna på att inhandla en driver under kommande vecka då jag nu besitter en mer "no name".

Att man blev så här biten av golfen trodde jag inte vid start, har både hunnit med ett nytt custom fitt järnset samt en fw :bag:
Det är som med klockor.. en underbar drog
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Sitter och planerar lite inför nästa säsong och har fastnat lite för Polen. Någon som har lirat och även bott på Sierra Golf?
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Yes!
Grym bana, fina rum om du bor på klubben men gräslig mat.

Tack för svaret, jättebra input!
När var du där? Så maten var i princip oätlig?
Träffade av en slump två personer som varit där vid olika tillfällen det senaste året och de tyckte maten var bra, inte ”Top of the line” men bra.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Tack för svaret, jättebra input!
När var du där? Så maten var i princip oätlig?
Träffade av en slump två personer som varit där vid olika tillfällen det senaste året och de tyckte maten var bra, inte ”Top of the line” men bra.

Två år sedan (i september) och var mer eller mindre ensamma på klubben. Boendet är verkligen kanon om man bor vid banan. Fräscha och stora rum. Maten är (var?) som hämtad ur 70-talets sovjet med spräckta såser, paprika i allt och smaklöshet. Men sett till pris är totala upplevelsen kanon så länge ni inte förväntar er mer än medioker mat.
 
  • Like
Reactions: WHU

WHU

Panerai
2-Faktor
Två år sedan (i september) och var mer eller mindre ensamma på klubben. Boendet är verkligen kanon om man bor vid banan. Fräscha och stora rum. Maten är (var?) som hämtad ur 70-talets sovjet med spräckta såser, paprika i allt och smaklöshet. Men sett till pris är totala upplevelsen kanon så länge ni inte förväntar er mer än medioker mat.

Tack igen.
Det lutar åt att vi chansar och hoppas på att det blivit lite bättre på matfronten.
Återkommer med en recension av maten.
 

The lord

Audemars
Tog grönt kort i början på Augusti så tog mig från 54 till 33hcp, dock kom det en flytt till Göteborg i mellan som gjorde att man inte fick till så många fler rundor i slutet av säsongen.
Nästa års mål blir att ta sig ner till 20-25 hcp och starten fick bli att boka 10 lektioner under vintern så nu kan range säsongen börja :cigar:
Sitter i tankarna på att inhandla en driver under kommande vecka då jag nu besitter en mer "no name".

Att man blev så här biten av golfen trodde jag inte vid start, har både hunnit med ett nytt custom fitt järnset samt en fw :bag:
Ska du bli medlem någonstans i Göteborg?
 

Jey

Cartier
Ska du bli medlem någonstans i Göteborg?

Går i valet om jag ska bli medlem i Göteborg eller inte, då det finns planer att köpa hus runt Trollhättan men vem vet det kan även dra ut på tiden och då blir det klubb i göteborg, längtar redan till 2020 då man kan spela en hel säsong.
Om inte annat kommer jag självklart ändå spela i Göteborg, några tips på klubb med vettigt pris?

Mvh, Jey
 

The lord

Audemars
Går i valet om jag ska bli medlem i Göteborg eller inte, då det finns planer att köpa hus runt Trollhättan men vem vet det kan även dra ut på tiden och då blir det klubb i göteborg, längtar redan till 2020 då man kan spela en hel säsong.
Om inte annat kommer jag självklart ändå spela i Göteborg, några tips på klubb med vettigt pris?

Mvh, Jey
Vettigt Pris går att diskutera. Jag tycker att det beror på hur många rundor man gör på ett år, så länge Man spelar mer än man betalar så tycker jag det är vettigt. Jag är medlem på en klubb som heter albatross här är Göteborg.
 

Ericson

Omega
Går i valet om jag ska bli medlem i Göteborg eller inte, då det finns planer att köpa hus runt Trollhättan men vem vet det kan även dra ut på tiden och då blir det klubb i göteborg, längtar redan till 2020 då man kan spela en hel säsong.
Om inte annat kommer jag självklart ändå spela i Göteborg, några tips på klubb med vettigt pris?

Mvh, Jey

Finns en del att välja på med helt okej årsavgifter. Skulle dock kolla mer på hur nära klubben ligger ditt hem och vilka vägar du behöver köra för att komma dit.
Denna säsong och troligtvis nästa säsong har jag varit medlem på Chalmers Gk då det är den som fungerar bäst för mig att ta mig till(15-20min med bil). Alternativen som är mer tillgängliga är Delsjön och Hills, dessa går dock bort pga att dom kostar för mycket för mig.
Jag hade gärna varit medlem på albatross då jag anser att du får mycket för pengarna och trevliga banor(18+9 vanliga hål och en trevlig korthålsbana på 9 hål), men det skulle innebära att jag skulle vara tvungen att ta mig över/under älven varje gång. Vilket innebär sitta kö en längre tid och en effektiv restid på 25-50min beroende på trafikläget.
Vart i Göteborg bor du?
 
Topp