Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har en s20. Enklast möjligt och sitter sjukligt bra/icke störande på armen. Platt och bra: dock absolut ingen musik osv. Ser avstånd till framkant, mitt och bakkant samt att det går flytta flaggor osv. Räcker gott för mig.Tips på vettig golfklocka? Funderar på en Garmin Vivoactive 4 då den har lite fler funktioner som betallösning och musikstreaming men vet inte hur den står sig mot renodlade golfklockor (approach-serien).
200m med J5 och du började spela i April!
Du borde ligga på hcp 5 med den längden redan nu!
Du slår längre än snittet på PGA touren
https://blog.trackmangolf.com/trackman-average-tour-stats/
Har som du vet också en s20, vet inte om jag är så nöjd med avståndsberäkningen. Skiljde det inte ganska mycket mellan våra när vi var ut och lirade?Har en s20. Enklast möjligt och sitter sjukligt bra/icke störande på armen. Platt och bra: dock absolut ingen musik osv. Ser avstånd till framkant, mitt och bakkant samt att det går flytta flaggor osv. Räcker gott för mig.
Men annars Kikare. Så sjukt mkt bättre imo. Finns en tokbra på rea på dormy just nu för 1999:-
Har en s20. Enklast möjligt och sitter sjukligt bra/icke störande på armen. Platt och bra: dock absolut ingen musik osv. Ser avstånd till framkant, mitt och bakkant samt att det går flytta flaggor osv. Räcker gott för mig.
Men annars Kikare. Så sjukt mkt bättre imo. Finns en tokbra på rea på dormy just nu för 1999:-
Tror inte jag orkar böka med kikare, vill snarare ha ett hum om vilken klubba jag ska slå för att hålla green och lägga upp för önskat inspel på ett smidigt sätt.Har som du vet också en s20, vet inte om jag är så nöjd med avståndsberäkningen. Skiljde det inte ganska mycket mellan våra när vi var ut och lirade?
Skulle 10 gånger av 10 välja en kikare istället.
Ha ha, hoppas du skojar nuHar man en väldigt förlåtande klubba är det ju bara att träffa bollen med en j5 så flyger den 200m. Inte direkt samma sak med proffsens bladklubbor
Instämmer, kan variera från korrekt avstånd till 10m fel på nästa hål. Klockan är dock smidig men för den som jagar birdies är kikare ett måste. Gränsen skulle jag väl säga ligger när man har minst 5 par per rond nått sånt. Eller har budgeten för de, annars bör en klocka räcka?Har som du vet också en s20, vet inte om jag är så nöjd med avståndsberäkningen. Skiljde det inte ganska mycket mellan våra när vi var ut och lirade?
Minns inte? Tycker den stämmer gott nog för det mesta. Väljer inte mina sista meter iallafallHar som du vet också en s20, vet inte om jag är så nöjd med avståndsberäkningen. Skiljde det inte ganska mycket mellan våra när vi var ut och lirade?
Absolut, eller jag skulle säga att det första man måste veta är hur långt man verkligen slår sina klubbor. Vet man att ens j8 går mellan 150-160 meter och avståndet är 152, så kanske man inte eldar på allt vad man kan. Vet man inte riktigt hur långt man slår, så kanske gps-klocka räcker för att veta ungefärlig klubba och därefter köra på känsla.Instämmer, kan variera från korrekt avstånd till 10m fel på nästa hål. Klockan är dock smidig men för den som jagar birdies är kikare ett måste. Gränsen skulle jag väl säga ligger när man har minst 5 par per rond nått sånt. Eller har budgeten för de, annars bör en klocka räcka?
Vad har du för klocka?Gick från kikare till klocka pga enkelheten.
Väldigt bra att få avstånd enkelt till/över hinder, layups, fram/mitt och bakkant av green.
Kikare är mer exakt till flaggan men övriga mått är lite stökigare att få till. Skaffar du en bättre GPS klocka så är det väldigt bra, diff finns såklart men om du inte kan slå dina klubbor med +/- 5m tolerans så tycker jag klockan ger mer.
Kör med Garmin Fenix 5 då jag håller på med annat än golf också. Funkar riktigt bra och har aldrig blivit ”lurad” av den map fel avstånd och jämfört med laserkikare och då har diff vart någon meter i skillnad bara.Vad har du för klocka?
Den där verkar ha allt jag önskar, golfapp, Spotify och betalningslösning! Ska spana in, tack för tipsetKör med Garmin Fenix 5 då jag håller på med annat än golf också. Funkar riktigt bra och har aldrig blivit ”lurad” av den map fel avstånd och jämfört med laserkikare och då har diff vart någon meter i skillnad bara.
Nu är det Fenix 6 som gällerDen där verkar ha allt jag önskar, golfapp, Spotify och betalningslösning! Ska spana in, tack för tipset
Har en sån, riktigt nöjd med denhttps://www.dormy.com/se/rangefinder?articleid=80288 Den här är värd minst varenda krona på rean imo.
Vet att du är mizunofrälst... men om du inte hittar, kika på Srixons Z U85 (tror jag, kollar upp om du vill). Ska tydligen vara riktigt bra.Jag är en spelare som sällan spelar driver, utan vanligtvis slår jag ut med j3/j4. Förra veckan lånade jag brorsans utility iron (som han inte använder), en Mizuno mp-h4 järn 2 och jäklar vilket klipp. Tjänade nog 30-40 meter jämfört med min vanliga j4. Letar runt och funderar nu på en Mizuno mp-20 mmc järn 2, någon som testat?
Såg helt ok ut, trevlig Diamond muscle back. Dock såg den ut att ha alldeles för stor offset för mig.Vet att du är mizunofrälst... men om du inte hittar, kika på Srixons Z U85 (tror jag, kollar upp om du vill). Ska tydligen vara riktigt bra.
Köper det. Min polare som är rätt duktig har väldigt lite offset på järn, men han använder den där och är nöjd ändå. Slår sjukt bra med den, orimligt långt för att vara han, hehe.Såg helt ok ut, trevlig Diamond muscle back. Dock såg den ut att ha alldeles för stor offset för mig.
Haha, säkert samma effekt som med brorsans jag testade. Slog ett utslag på 240-250 meter, hög tee och nedförsbacke men ändå. Gubbarna som slog drive låg 30 meter bakomKöper det. Min polare som är rätt duktig har väldigt lite offset på järn, men han använder den där och är nöjd ändå. Slår sjukt bra med den, orimligt långt för att vara han, hehe.
Samma här.. behöver nya järn med mindre offset. Och för att det är kul med nytt hehe.Haha, säkert samma effekt som med brorsans jag testade. Slog ett utslag på 240-250 meter, hög tee och nedförsbacke men ändå. Gubbarna som slog drive låg 30 meter bakom
Skulle säkert kunna slå med en mer offsetad klubba, men jag har mer en tendens till draw än fade/slice. Därför känns det dumt att köpa en klubba som gynnar hook/draw.
Klart du är värd nya järn!Samma här.. behöver nya järn med mindre offset. Och för att det är kul med nytt hehe.
Är ju Taylormade torsk, men kan fan inte uppskatta SIM järnen tyvärr.. Tittar därför på T200 eller ett srixon set som jag inte minns ref på just nu. Väldigt lämplig look, och lagom i ”hcp-utlåtande”. Vann bäst i test bland typ 47 järnset av svensk golf nyligen.Klart du är värd nya järn!
Vilka kollar du på?
Hört väldigt gott om t200, lokala pro'n försöker få brorsan att byta ut sina mizuno mot ett sådant set.Är ju Taylormade torsk, men kan fan inte uppskatta SIM järnen tyvärr.. Tittar därför på T200 eller ett srixon set som jag inte minns ref på just nu. Väldigt lämplig look, och lagom i ”hcp-utlåtande”. Vann bäst i test bland typ 47 järnset av svensk golf nyligen.
Men måste in och slå lite mer med båda dom och några till innan jag trycker av. Måste oavsett customfitta pga längd osv osv.
Har en fråga jag är lite nyfiken på, någon här som bytt från att slå höger till att slå vänster? Eller vice versa? Gick två p & p rundor innan jag tog grönt kort där jag slog vänster. På kursen för grönt hade de bara höger och tränaren tyckte absolut jag skulle slå med höger om jag var högherhänt och hade kastat med högern i handbollen. Följde rådet och har spelat senaste 2.5 månaderna med grönt som höger och gått sakta men någorlunda säkert framåt i processen. Under dagens sällskapsrunda testa jag polarens vänsterklubbor och alla i bollen tyckte svingen såg ”bättre” och mer naturlig ut. ”Golfgreppet” var mycket bättre så också, där jag oftast har svårt att få över höger tumme när jag spelat höger. Därav undrar jag, är de någon som gjort denna ändring och var det mödan värd?
Jag tycker inte du ska ha bråttom med att bestämma dig. Fortsätt slå med både höger och vänster så kommer beslutet naturligt så småningom. Du har ett angenämt ”problem”.Har en fråga jag är lite nyfiken på, någon här som bytt från att slå höger till att slå vänster? Eller vice versa? Gick två p & p rundor innan jag tog grönt kort där jag slog vänster. På kursen för grönt hade de bara höger och tränaren tyckte absolut jag skulle slå med höger om jag var högherhänt och hade kastat med högern i handbollen. Följde rådet och har spelat senaste 2.5 månaderna med grönt som höger och gått sakta men någorlunda säkert framåt i processen. Under dagens sällskapsrunda testa jag polarens vänsterklubbor och alla i bollen tyckte svingen såg ”bättre” och mer naturlig ut. ”Golfgreppet” var mycket bättre så också, där jag oftast har svårt att få över höger tumme när jag spelat höger. Därav undrar jag, är de någon som gjort denna ändring och var det mödan värd?
Om du kollar på t200 tycker jag du ska testa p790 från Taylormade sim/m är ju dem mest lättspelade klubborna och p serien har ju allt från mellan till låg hcp så borde matcha t200 bättre.Är ju Taylormade torsk, men kan fan inte uppskatta SIM järnen tyvärr.. Tittar därför på T200 eller ett srixon set som jag inte minns ref på just nu. Väldigt lämplig look, och lagom i ”hcp-utlåtande”. Vann bäst i test bland typ 47 järnset av svensk golf nyligen.
Men måste in och slå lite mer med båda dom och några till innan jag trycker av. Måste oavsett customfitta pga längd osv osv.