• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

hejsam

Patek
2-Faktor
Lite beroende på hur du slår bollen och ålder men generellt om du är under 50år och har lite fart så brukar stålskaft i järnklubbor och grafit i träklubbor vara bra. Järn är mer precision och trä mer längd. Grafit kan (mycket bättre idag) kan uppföra sig lite inkonsekvent på järn och svårt att få samma längd konsekvent. Det är dock mycket bättre än för 10-15 år sedan.

Hårdhet; varierar väldigt mycket beroende på märke och profil på skaftet. Vikten har mer betydelse. Men som ngn form av grund så svingar du drivern över 100mph så kolla in stiff skaft och J7 över 145-150m (Carry) så stiff där oxå.
Tack, är 26år ung och svingar nog med ganska bra fart.
Då vet jag iaf att jag ska kolla på järnklubbor med stålskaft och träklubbor i grafit.
Träffar jag bollen rätt så får jag iväg en järn 7a 140m carry.

Många set jag hittar på tex blocket är klubborna 10-15år gamla, skiljer det sig mycket mot ”moderna” klubbor?
Bättre att lägga några tusenlappar till för att få nyare eller är de ungefär lika att spela med ?
 

stigge

Omega
2-Faktor
Tack, är 26år ung och svingar nog med ganska bra fart.
Då vet jag iaf att jag ska kolla på järnklubbor med stålskaft och träklubbor i grafit.
Träffar jag bollen rätt så får jag iväg en järn 7a 140m carry.

Många set jag hittar på tex blocket är klubborna 10-15år gamla, skiljer det sig mycket mot ”moderna” klubbor?
Bättre att lägga några tusenlappar till för att få nyare eller är de ungefär lika att spela med ?
Då kommer du troligen få lite fart på klubban med tiden så stiff borde funka bra då.

Generellt även här.
Träklubbor har det hänt mest på, men mindre på järn, även om det hänt saker där oxå.
Ett 10år gammalt järnsett funkar bra, om priset och det passar dig är ok. Tänk dock på att kolla greppen så inte den kostnaden tillkommer.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Då kommer du troligen få lite fart på klubban med tiden så stiff borde funka bra då.

Generellt även här.
Träklubbor har det hänt mest på, men mindre på järn, även om det hänt saker där oxå.
Ett 10år gammalt järnsett funkar bra, om priset och det passar dig är ok. Tänk dock på att kolla greppen så inte den kostnaden tillkommer.
Tack då vet jag vad jag ska titta efter! :)
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Var med om säsongens närmaste HIO försök idag, någon gång borde den ju trilla i...
4D56D80A-98B2-4F12-8521-DE2B715ABCC0.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haft dom i en vecka nu, så jävla nöjd. Som sagt har jag bara haft Cobra Max innan, vilka jag tror klassas som "Super game improvement".

Alltid tyckt Cobran känts tung, inte känt mig bekväm med dom (utöver att jag tycker de är så löjligt fula). Dessa gamla Mizunos känns så mkt lättare, fastän jag vägde 8an till att vara 13g tyngre än Cobrans 8a. (Kanske lättare huvud och tyngre skaft i Mizunon som gör att jag tycker de känns lättare att kontrollera?)

Oavsett så går järnen mkt bättre nu, om än något kortare klubba för klubba men loften skiljer sig ju rätt mkt.

Köpte dom mest för skojs skull innan en bokad custom-fitting, var bombsäker på att jag som nybörjare inte skulle kunna känna av ngn vidare skillnad i träffkänsla men det var fan brutal skillnad!

Ordentligt sugen på att testa riktiga blad nu (som jag inte skulle kunna leva med) bara för att få Känna skillnaden OM jag skulle träffa rätt.

Det blev en liten rant utan ngt att säga egentligen men... Hail Mizuno!
Mizuno "Grain flow forged" (smidda) :heart:
Grattis och välkommen till mizunoträsket! :)

Väldigt trevligt med en bra bladträff, dock så krävs det en näst intill perfekt bollträff för att få känna den känslan och att få bollen att gå dit du vill (ofta ett rekommenderat hcp på 0-4 för bladklubbor).

Ett steg mellan dina mizuno du köpt nu och ett bladset, kan vara att testa ett set med "better players cavity irons", de är mer förlåtande än blad men med snarlik känsla och möjlighet till att styra bollen.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Mizuno "Grain flow forged" (smidda) :heart:
Grattis och välkommen till mizunoträsket! :)

Väldigt trevligt med en bra bladträff, dock så krävs det en näst intill perfekt bollträff för att få känna den känslan och att få bollen att gå dit du vill (ofta ett rekommenderat hcp på 0-4 för bladklubbor).

Ett steg mellan dina mizuno du köpt nu och ett bladset, kan vara att testa ett set med "better players cavity irons", de är mer förlåtande än blad men med snarlik känsla och möjlighet till att styra bollen.

Tack! Ja, dom här kommer jag behålla rätt länge, ska bara greppa om dom. Har långt ifrån konsekvent bollträff så jag väntar ett tag innan nästa steg utav järn, spelar på ca 24hcp. Ska dock köpa någon ensam bladis bara för skojs skulle, att leka med ibland! :)
 

stigge

Omega
2-Faktor
Mizuno "Grain flow forged" (smidda) :heart:
Grattis och välkommen till mizunoträsket! :)

Väldigt trevligt med en bra bladträff, dock så krävs det en näst intill perfekt bollträff för att få känna den känslan och att få bollen att gå dit du vill (ofta ett rekommenderat hcp på 0-4 för bladklubbor).

Ett steg mellan dina mizuno du köpt nu och ett bladset, kan vara att testa ett set med "better players cavity irons", de är mer förlåtande än blad men med snarlik känsla och möjlighet till att styra bollen.

Tack! Ja, dom här kommer jag behålla rätt länge, ska bara greppa om dom. Har långt ifrån konsekvent bollträff så jag väntar ett tag innan nästa steg utav järn, spelar på ca 24hcp. Ska dock köpa någon ensam bladis bara för skojs skulle, att leka med ibland! :)
Hälsar dig välkommen till Mizuno:)
Spelar själv med MP klubbor.

Har spelat lite olika typer av klubbor och en summering ifrån mitt håll.
Spelförbättrande klubbor kan vara lite luriga. Det jag menar är att längden kan vara lite inkonsekvent med dessa och
kommer du fel till bollen (öppet, stängt osv) och träffar off center så flyger bollen fortfarande långt men också väldigt snett.
Med "better players cavity irons" eller för den delen blad så sker inte på samma sätt då det krävs bollträff för att få längd i slaget. Mao
så kan det vara bra att fundera på hur din miss ser ut. Personligen föredrar jag tappad längd på grova missar då bollen med större sannolikhet är kvar i spel
än gå långt och väldigt snett (läs; ut i skogen/vattnet/ruffen osv).

Det man kan göra om man vill spela blad och inte har den bollträffen som egentligen krävs (även klubbhastighet) är att
lira blad på t ex J7/8-SW och sedan lättare klubbor på J6/7-J4. Det man kan behöva tänk på är att spelförbättrande klubbor ofta
är strongloftade vs blad/cavity back klubbor och det skiljer ofta en hel klubba i skillnad (4grader) så gäller att glappet inte
blir för stort.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hälsar dig välkommen till Mizuno:)
Spelar själv med MP klubbor.

Har spelat lite olika typer av klubbor och en summering ifrån mitt håll.
Spelförbättrande klubbor kan vara lite luriga. Det jag menar är att längden kan vara lite inkonsekvent med dessa och
kommer du fel till bollen (öppet, stängt osv) och träffar off center så flyger bollen fortfarande långt men också väldigt snett.
Med "better players cavity irons" eller för den delen blad så sker inte på samma sätt då det krävs bollträff för att få längd i slaget. Mao
så kan det vara bra att fundera på hur din miss ser ut. Personligen föredrar jag tappad längd på grova missar då bollen med större sannolikhet är kvar i spel
än gå långt och väldigt snett (läs; ut i skogen/vattnet/ruffen osv).

Det man kan göra om man vill spela blad och inte har den bollträffen som egentligen krävs (även klubbhastighet) är att
lira blad på t ex J7/8-SW och sedan lättare klubbor på J6/7-J4. Det man kan behöva tänk på är att spelförbättrande klubbor ofta
är strongloftade vs blad/cavity back klubbor och det skiljer ofta en hel klubba i skillnad (4grader) så gäller att glappet inte
blir för stort.

Tack Stigge (Köpte f.ö. mitt första set av dig här, gamla Titleist DCI). ;)

Nu är väl mina Mizuno ngn form av äldre "spelförbättrande" klubbor med CB, men det är ändå enorm skillnad mot Cobran. Inte lika långa men känns mer konsekvent, och de dåliga träffarna känns rätt hårt och straffar rejält på längden. Precis som du tar upp känner jag att dom dåliga träffarna ändå är på banan, istället för i skogen på hålet jämte!

7a för 7a så låg Cobran på drygt 30 grader och Mizunons på 34. På in 5a skiljer det 1,5g mot kompisens Speedzone 7a. :)

Imrgn är jag på Queens med ny FW3 så ta på er hjälm om ni ska dit.

Väl mött
 

Jey

Cartier
Tog grönt kort i början på Augusti så tog mig från 54 till 33hcp, dock kom det en flytt till Göteborg i mellan som gjorde att man inte fick till så många fler rundor i slutet av säsongen.
Nästa års mål blir att ta sig ner till 20-25 hcp och starten fick bli att boka 10 lektioner under vintern så nu kan range säsongen börja :cigar:
Sitter i tankarna på att inhandla en driver under kommande vecka då jag nu besitter en mer "no name".

Att man blev så här biten av golfen trodde jag inte vid start, har både hunnit med ett nytt custom fitt järnset samt en fw :bag:

Kollade över den här tråden och såg vad jag skrev senast och vart jag var i golfen just då efter grönt kort.

Att jag är golfbiten är fortfarande aktuellt :cigar: målet den här säsongen var ca 20-25 i hcp och nu efter min första hela säsong har jag spelat 45 rundor och lyckats spela ner mig till 15 HCP och spelat ett gäng rundor runt 13 och ett fåtal slag ifrån en singelrunda och det är målet med nästa år, att lyckas spela minst 1 runda under 10hcp.
 

Lindrothh

Cartier
Flytten går till Malmö idag för plugg i Lund. Hur lång är golfsäsongen generellt i dessa trakter? Funderar på om man ska bli medlem i en klubb eller betala greenfee varje gång. Och vad för klubbar rekommenderar ni?:)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Får kika på den, var lite sugen på Lunds Akademiska annars. Har några kompisar som spelar där, är den vass?

Spelat där en gång, gör aldrig om det. Första 9 är ganska nice. Men flera clownhål.

Dessutom i ett naturreservat, så ruffen får inte klippas innan midsommar. Och när den väl är klippt så ligger den kvar så du hittar aldrig bollen. Och om de har plockat upp en del av den så står det höbalar istället.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Tagit upp golfen efter ett uppehåll sedan 2010. Lite lätt 10år.... ;)
Blev två tre rundor förra hösten och fastnade direkt igen. Föll egentligen bort när jag flyttade ifrån mina golfkompisar för studier. Men att spela igen med lite bekanta visade hur najs det är.

har under sommaren mest haft fokus på att få ordning på spelet igen. (Låg tidigare på 24hcp. Blivit lite höjningar iom det nya systemet och att man är så ojämn. Så är på 26hcp nu relativt stabil.

vore roligare med en sänkning för sommaren. Men inser att det är länge sedan jag spelade och min förmåga ligger inte på topp.

utrustningsväg har jag uppgraderat till ett nytt järnset Cobra F9 + en ny odessey twoball putter. Båda dessa gör att jag känner att spelet blivit mer stabilt. Men inte fått det att trilla över rent hcp mässigt.

har denna sommaren kört Hybrid 22deg för utslag. Just för att säkra upp stabiliteten på järn. Men börjar nu fundera på att träna in driver igen.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Tagit upp golfen efter ett uppehåll sedan 2010. Lite lätt 10år.... ;)
Blev två tre rundor förra hösten och fastnade direkt igen. Föll egentligen bort när jag flyttade ifrån mina golfkompisar för studier. Men att spela igen med lite bekanta visade hur najs det är.

har under sommaren mest haft fokus på att få ordning på spelet igen. (Låg tidigare på 24hcp. Blivit lite höjningar iom det nya systemet och att man är så ojämn. Så är på 26hcp nu relativt stabil.

vore roligare med en sänkning för sommaren. Men inser att det är länge sedan jag spelade och min förmåga ligger inte på topp.

utrustningsväg har jag uppgraderat till ett nytt järnset Cobra F9 + en ny odessey twoball putter. Båda dessa gör att jag känner att spelet blivit mer stabilt. Men inte fått det att trilla över rent hcp mässigt.

har denna sommaren kört Hybrid 22deg för utslag. Just för att säkra upp stabiliteten på järn. Men börjar nu fundera på att träna in driver igen.
Sålänge du har en klubba du kan slå 200m med på utslag så klarar du dig fint. Det spelade jag med ner till typ 13 i hcp. Först efter det jag började använda driver egentligen.

mest väsentligt för att sänka hcp är att vara bra på 100m och in. Inkl. Green.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Sålänge du har en klubba du kan slå 200m med på utslag så klarar du dig fint. Det spelade jag med ner till typ 13 i hcp. Först efter det jag började använda driver egentligen.

mest väsentligt för att sänka hcp är att vara bra på 100m och in. Inkl. Green.

Jo har väl på så sätt längden att klara mig. Fick ju med Arccos till mina nya klubbor, Vilket ger lite fin data.
Nedan följer utdrag på hur långt jag ”bör slå” med respektive, samt inom vilket intervall jag brukar hamna.
333A9E70-E7A9-4418-B0BC-B358C5BDB3B3.png
86BB32FD-5061-4641-BD05-69F728777346.png


Detta är dock inte Carry utan total längd.
Är väl mest att man får även tips från Arccos om vad som är förbättrings potensial. Strokes gained jämfört med hcp 20.
Får typ på alla rundor längd på tee slag samt precision.
Därför min tanke går åt driver/hyvrid eller om man skulle slänga in en trä 3:a. Var ju populärt på gamla tiden ;P (känner mig som världens älsta 32: åring när man skriver så ;)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jo har väl på så sätt längden att klara mig. Fick ju med Arccos till mina nya klubbor, Vilket ger lite fin data.
Nedan följer utdrag på hur långt jag ”bör slå” med respektive, samt inom vilket intervall jag brukar hamna.
333A9E70-E7A9-4418-B0BC-B358C5BDB3B3.png
86BB32FD-5061-4641-BD05-69F728777346.png


Detta är dock inte Carry utan total längd.
Är väl mest att man får även tips från Arccos om vad som är förbättrings potensial. Strokes gained jämfört med hcp 20.
Får typ på alla rundor längd på tee slag samt precision.
Därför min tanke går åt driver/hyvrid eller om man skulle slänga in en trä 3:a. Var ju populärt på gamla tiden ;P (känner mig som världens älsta 32: åring när man skriver så ;)
Jag spelade trä5 på utslag i nästan 2 år. Anpassningsbar beroende på sving, ligger på 185-210 på utslag. Väldigt användbar för mig. Har en trä3, använder den inte nu när jag har börjat med driver. Men jag väntade med driver tills jag kände att det var dags och behövdes.

Men iaf, runt Green som scoren händer i princip. Ett par enputtar istället för några treputtar gör myyycket på scoren. Men för att enputta måste man vara bra på inspel och lägga sig nära, osv osv. Närspel är key.

Det ser ut som att du slår väldigt kort med P-j8? Resten ser ”bättre” ut?
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
F1A40D50-8F2C-4AD1-B3CD-4BBC7CC65957.png
Jag spelade trä5 på utslag i nästan 2 år. Anpassningsbar beroende på sving, ligger på 185-210 på utslag. Väldigt användbar för mig. Har en trä3, använder den inte nu när jag har börjat med driver. Men jag väntade med driver tills jag kände att det var dags och behövdes.

Men iaf, runt Green som scoren händer i princip. Ett par enputtar istället för några treputtar gör myyycket på scoren. Men för att enputta måste man vara bra på inspel och lägga sig nära, osv osv. Närspel är key.

Det ser ut som att du slår väldigt kort med P-j8? Resten ser ”bättre” ut?
Aha trä 5:a istället för hybrid eller komplement?

Tänker att man kanske får lite mer carry med träklubba. Men samtidigt inte behov med max längd. Tänker därför att en 3:a bör ge bättre kontroll.

längden på 8-p är nog snarare att jag sällan slår fullsving på dessa. Bifogar en till bild med ”längsta”
F1A40D50-8F2C-4AD1-B3CD-4BBC7CC65957.png


Skulle nog säga att pitchen egentligen ligger kring 120m fullt.

Har lite ont om wedgar så en tanke är annars att komplettera den delen av bagen. För som du säger och en gammal pro till mig att mängden slag som görs inom 100m från flagg är skrämmande. ;)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
F1A40D50-8F2C-4AD1-B3CD-4BBC7CC65957.png

Aha trä 5:a istället för hybrid eller komplement?

Tänker att man kanske får lite mer carry med träklubba. Men samtidigt inte behov med max längd. Tänker därför att en 3:a bör ge bättre kontroll.

längden på 8-p är nog snarare att jag sällan slår fullsving på dessa. Bifogar en till bild med ”längsta”
F1A40D50-8F2C-4AD1-B3CD-4BBC7CC65957.png


Skulle nog säga att pitchen egentligen ligger kring 120m fullt.

Har lite ont om wedgar så en tanke är annars att komplettera den delen av bagen. För som du säger och en gammal pro till mig att mängden slag som görs inom 100m från flagg är skrämmande. ;)
Trä 5 är rätt lätt att lära sig. En trä tre är uppriktigt svår att slå på fairway. Och längskillnaden är inte extrem, så jag hade hoppat in på en trä5 med ditt hcp. Rekommenderar det. Jag har själv ingen hybrid.

Slå fullt med klubborna och byt klubba ifall längden är off. Bättre att bli konsekvent i min bok. Halvsvingar osv är också viktigt, men det känns som att det räcker med wedgarna ”i början”.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
F1A40D50-8F2C-4AD1-B3CD-4BBC7CC65957.png

Aha trä 5:a istället för hybrid eller komplement?

Tänker att man kanske får lite mer carry med träklubba. Men samtidigt inte behov med max längd. Tänker därför att en 3:a bör ge bättre kontroll.

längden på 8-p är nog snarare att jag sällan slår fullsving på dessa. Bifogar en till bild med ”längsta”
F1A40D50-8F2C-4AD1-B3CD-4BBC7CC65957.png


Skulle nog säga att pitchen egentligen ligger kring 120m fullt.

Har lite ont om wedgar så en tanke är annars att komplettera den delen av bagen. För som du säger och en gammal pro till mig att mängden slag som görs inom 100m från flagg är skrämmande. ;)


Trä 5 är rätt lätt att lära sig. En trä tre är uppriktigt svår att slå på fairway. Och längskillnaden är inte extrem, så jag hade hoppat in på en trä5 med ditt hcp. Rekommenderar det. Jag har själv ingen hybrid.

Slå fullt med klubborna och byt klubba ifall längden är off. Bättre att bli konsekvent i min bok. Halvsvingar osv är också viktigt, men det känns som att det räcker med wedgarna ”i början”.
Har inte heller någon hybrid, men som jag förstått så ska en sådan vara mer lättslagen än en Wood?

Håller med om att slå fullt och lära sig klubbornas längd (fullt är inte att maxa allt man orkar). Min pro har rekommenderat mig att satsa på närspel och att slå lugnt, konsekvent och veta avstånden med mina järn. Själv gick han ner till hcp 3 utan driver eller träklubbor. :)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Trä 5 är rätt lätt att lära sig. En trä tre är uppriktigt svår att slå på fairway. Och längskillnaden är inte extrem, så jag hade hoppat in på en trä5 med ditt hcp. Rekommenderar det. Jag har själv ingen hybrid.

Slå fullt med klubborna och byt klubba ifall längden är off. Bättre att bli konsekvent i min bok. Halvsvingar osv är också viktigt, men det känns som att det räcker med wedgarna ”i början”.

Aldrig tänkt så men inser att det finns en taktik bakom att slå en full kontrollerad seing med samtliga klubbor och veta att då går dem. 130m // 145m // 155m osv. Så väljer man ”rätt” klubba utifrån längden man skall uppnå. Försökt tänka mer så i sommar. Men då varit typ att jag vet längden på pitch och in med halv full sving osv.

men kanske bör komplettera upp för att vara ännu stabilare i längdkontroll. Särskilt om man lägger till vind osv.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Har inte heller någon hybrid, men som jag förstått så ska en sådan vara mer lättslagen än en Wood?

Håller med om att slå fullt och lära sig klubbornas längd (fullt är inte att maxa allt man orkar). Min pro har rekommenderat mig att satsa på närspel och att slå lugnt, konsekvent och veta avstånden med mina järn. Själv gick han ner till hcp 3 utan driver eller träklubbor. :)

Enligt vad jag hört så är det ju så att en hybrid är lättare än trä 3. Men kortare distans, likt en driver fast tvärt om.

Förstår att det är möjligt utan driver och träklubbor. Såsom din pro verkar lyckats med. För min del som rätt dålig på sport så känns alla hjälpmedel som bra skit! ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Enligt vad jag hört så är det ju så att en hybrid är lättare än trä 3. Men kortare distans, likt en driver fast tvärt om.

Förstår att det är möjligt utan driver och träklubbor. Såsom din pro verkar lyckats med. För min del som rätt dålig på sport så känns alla hjälpmedel som bra skit! ;)
Mm, eller snarare att den är ersättning för långa järn med ungefär samma distans med en högre bollflykt men kanske inte riktigt samma konsekventa längd.

Plus att den kan vara lättare att få igenom när bollen ligger i lite högre gräs.

 

stigge

Omega
2-Faktor
Ang slaglängder
Det är alltid bäst att mäta carry och inte totallängd då den kan variera väldigt mycket beroende på underlag.
Från blöta höstbanor till torra linksaktiga sommarbanor ger väldigt stor skillnad i hur totallängden blir.
Till underlaget kommer sedan med/motvind och även värmen i luften har stor inverkan på längden på slaget.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ang slaglängder
Det är alltid bäst att mäta carry och inte totallängd då den kan variera väldigt mycket beroende på underlag.
Från blöta höstbanor till torra linksaktiga sommarbanor ger väldigt stor skillnad i hur totallängden blir.
Till underlaget kommer sedan med/motvind och även värmen i luften har stor inverkan på längden på slaget.
Absolut, men en stor fördel att veta sin slaglängd under relativt neutrala förhållanden för att sedan ta yttre omständigheter i beaktning.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Absolut, men en stor fördel att veta sin slaglängd under relativt neutrala förhållanden för att sedan ta yttre omständigheter i beaktning.
Japp, därför Carryn är viktig för att sedan addera yttre förutsättningar för totallängden.
Dagens moderna golf (utrustning, både klubbor och spec boll) är byggda för att ha hög bollflykt och carry över hinder. Sedan går det såklart att slå lågt och massor av rull på linksbanor men kräver mer kunskap och teknik.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Skulle säga att längsta slaget inte heller är speciellt intressant. Bättre med snittet.
Japp, egentligen helt ointressant.
Bara ”värdefullt” att skryta med inför polarna att man slagit +300m med drivern.
Att det sedan var 15m/s medvind, snustorr fairway och landade i nerförsbacke behöver man ju inte berätta...;)

Nästan alla överskattar sin slaglängd och många baserar sitt klubbval på "att jag en gång slog en J5 190m och då
går den alltid så långt, vilket leder till....plums i vattnet och 30m kort..."
 
Senast ändrad:
Topp