• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

dauit

Panerai
2-Faktor
Jag slår så in i helskotta inkonsistent att jag börjar tröttna, trots att ha kollat otaliga videos(mxpgolf) samt slagit sisådär 10-15 hinkar samt gått tre rundor får jag inte till det.

Tänkte därför köra på några lektioner, någon som har gått hos Fredrik Olander eller Kim Forsell som håller till vid Ulriksdal?
https://fairwaygolf.se/exego.aspx?p_id=298
 

Frourez

Omega
Jag slår så in i helskotta inkonsistent att jag börjar tröttna, trots att ha kollat otaliga videos(mxpgolf) samt slagit sisådär 10-15 hinkar samt gått tre rundor får jag inte till det.

Tänkte därför köra på några lektioner, någon som har gått hos Fredrik Olander eller Kim Forsell som håller till vid Ulriksdal?
https://fairwaygolf.se/exego.aspx?p_id=298
Ingen erfarenhet men priserna för 5x50 för 2450kr är väl bland de bästa?
 

Hutti

Cartier
Mitt problem just nu är att jag är så jävla okonsekvent. Har rejäla toppar och dalar, ligger på strax över 20 i hcp men inte ovanligt att jag löser en eller två birdies på 18 hål med flertalet streck.....
 

stigge

Omega
2-Faktor
Inkonsekvent spel beror till 99,9% på bristande teknik och blir då väldigt timingberoende. Det går att spela bra golf med ”dålig” teknik men kräver i regel mycket spel så timingen blir bra.
Enklaste medicinen är att ha en bra grundteknik och hålla sig till den och låta ngn pro titta över tekniken ibland så inte dumheter smyger sig in.
Om man tittar på proffsen/duktiga spelare så ligger dem oftast väldigt bra i plan på svingspåret medans vi glada hackare kan vara både över och under. Ligger man bra i plan så blir timingen inte lika kritisk då det stora muskelgrupperna sköter merparten av svingen.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Ingen erfarenhet men priserna för 5x50 för 2450kr är väl bland de bästa?
Jo precis, kollade runt lite och det skiljer i vissa fall 1000-2000kr mellan paketen på Ulriksdal GK och resten av golfklubbarna i mitt närområdet. Men har hört gott om både snubbarna men tänkte om någon här har erfarenhet också:)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Mitt problem just nu är att jag är så jävla okonsekvent. Har rejäla toppar och dalar, ligger på strax över 20 i hcp men inte ovanligt att jag löser en eller två birdies på 18 hål med flertalet streck.....
Lista ut vad felen är. Varför streckar du? Har en kollega med typ likvärdigt hcp och samma problem. Hans dilemma är att han alltid försöker få så låga slag som möjligt och därav går i skog och vatten, eftersom han satsar för mycket och vill göra tex par eller birdie. Viktigt att komma ihåg när man har högt hcp (eller alltid) är extraslagen, och att utnyttja dom.

Du har ju dubbelslag på flera hål. Satsa inte på att gå i på birdie, för det ”ska” du inte göra. En ”birdie” för dig på en par 4 med dubbelslag är en vanlig boogie. Spela lugnare/enklare och utnyttja slagen. Ju mer du spelar, desto bättre blir du och desto mer konsekventa kommer slagen bli. Också: om du vet med dig att du är specifikt sämre med någon klubba: åk till rangen, slå slå slå. Och inte bara helt öppet. Sikta på något.
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
Bokat bokskogen i Lund 1:a Augusti, någon som provat?
Min hemmabana (i många år) fram till jag flyttade norrut. Trevlig anläggning enligt mig, två bra banor även om Gamla är roligare/finare. Båda ligger fint och ha några trevliga hål. 10 är som Hutti skriver intressant. Tee-green cirka 110-120 meter carry med restaurangen precis bredvid och alla kollar på när du sätter den på green eller i vattnet! Restaurangen är väldigt trevlig och god också, fått en del utmärkelser om jag inte minns fel. Allt ekologisk och närodlat. Hör av dig om du undrar något annat :)
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Min hemmabana (i många år) fram till jag flyttade norrut. Trevlig anläggning enligt mig, två bra banor även om Gamla är roligare/finare. Båda ligger fint och ha några trevliga hål. 10 är som Hutti skriver intressant. Tee-green cirka 110-120 meter carry med restaurangen precis bredvid och alla kollar på när du sätter den på green eller i vattnet! Restaurangen är väldigt trevlig och god också, fått en del utmärkelser om jag inte minns fel. Allt ekologisk och närodlat. Hör av dig om du undrar något annat :)
Fyfan va många som måste choke’a på det hålet :D
 

aspo

Cartier
1559F287-D5C2-4565-9A77-67B76D0DAC26.jpeg


Härlig dag på Barsebäck
⛳️⛳️⛳️
 

Bilagor

  • CC2D73AE-A23F-4652-8DD6-7479D38EA307.jpeg
    CC2D73AE-A23F-4652-8DD6-7479D38EA307.jpeg
    130.9 KB · Visningar: 2

The lord

Audemars
Min hemmabana (i många år) fram till jag flyttade norrut. Trevlig anläggning enligt mig, två bra banor även om Gamla är roligare/finare. Båda ligger fint och ha några trevliga hål. 10 är som Hutti skriver intressant. Tee-green cirka 110-120 meter carry med restaurangen precis bredvid och alla kollar på när du sätter den på green eller i vattnet! Restaurangen är väldigt trevlig och god också, fått en del utmärkelser om jag inte minns fel. Allt ekologisk och närodlat. Hör av dig om du undrar något annat :)
Låter spännande där ska jag sätta in dödsstöten och rycka från övriga startfält!
 

davestoni

Panerai
Har några SmartGolfa kuponger att bränna iår. Vilka är de bästa banorna som går att använda kupongerna till? Jag bor i Stockholm. Kan tänka mig att åka 10 mil ungefär för den runda.
 
Topp