• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Golfare på KS

Billiga bollar var inte bättre förr…
5E3BCD79-4D21-4EFB-A847-86089905B277.jpeg

omöjligt att få tider. Dessutom är det tävling varenda jävla helg. Lackar ur
håller med. Värdelöst med så många nya golfare och pandemi på samma gång.

Vi kör onsdagar i vårt gäng, dubbla rundor på Ingarö där vi alla är medlemmar. Skogen på morgonen och ängen efter lunch. Krävs ju att man kan skippa jobbet förstås men… vi brukar få ihop två 4bollar på 36hål. Ibland hinner bara vissa ena rundan osv. Men skönt system. Väldigt trevligt och inte så hetsigt på banan mitt i veckan-den tiden.

håller med. Värdelöst med så många nya golfare och pandemi på samma gång.

Vi kör onsdagar i vårt gäng, dubbla rundor på Ingarö där vi alla är medlemmar. Skogen på morgonen och ängen efter lunch. Krävs ju att man kan skippa jobbet förstås men… vi brukar få ihop två 4bollar på 36hål. Ibland hinner bara vissa ena rundan osv. Men skönt system. Väldigt trevligt och inte så hetsigt på banan mitt i veckan-den tiden.
Ja det är väl den detaljen att skippa jobbet. Majoriteten av mina möten är på dagtid :D

Jag är bara här nere för att titta till lägenheten lite så ingen riktig golfresa men jag spelar nog en runda till tror jag, åker hem på fredag.

Körde andra rundan för året idag med lånade klubbor och utan putter… hade en gång 8 i hcp men nu har man stadiga 18. 28p med järnsjuan på green är jag ändå nöjd med eftersom jag knappt rört stickorna på några år. Nu till en fundering, måste skaffa ett nytt set, rekommendationer? Vill inte ha bladstickor igen utan ngt förlåtande och lättspelat. Funderade på TaylorMade M2, någon som har erfarenhet av dem?

Körde andra rundan för året idag med lånade klubbor och utan putter… hade en gång 8 i hcp men nu har man stadiga 18. 28p med järnsjuan på green är jag ändå nöjd med eftersom jag knappt rört stickorna på några år. Nu till en fundering, måste skaffa ett nytt set, rekommendationer? Vill inte ha bladstickor igen utan ngt förlåtande och lättspelat. Funderade på TaylorMade M2, någon som har erfarenhet av dem?
Tycker m2 är helt ok min farsa spelar med dem. Men skulle jag gå på lättspelade järn idag hade jag kollat mizuno, titleist eller srixon. Har testat samtliga av deras järn som ska motsvara m2 och tycker dem varit bättre.

edit: var riktigt imponerade av srixon väldigt mycket klubba för pengen och deras z585 är nog det enda game improvement järn som jag hade kunnat överväga att spela

Kört Mizuno hot metal nu i 4 år från 25 till 11 i hcp. Känner fortfarande inte att jag behöver byta.

Jag spelar med Titleists T200 och har ca 11 i hcp. Spelade tidigare med AP2 714, men bytte för att få mer lättspelade klubbor och det är de verkligen. Förlåtande egenskaper, men fortfarande ett ganska slimmat klubbhuvud och du får fortfarande respons genom klubban hur du träffar bollen. Tror de kan komma att prissänkas nu snart när Titleist släpper sina nya järnmodeller.

31ABE0FE-6856-44AB-B317-F5018459C11B.png

Rory kör helguld inför The Open :p

idag satt även min första eagle samt följde upp med 2 fåglar men avslutades med 2 streck så ännu har jag inte sprängt 80 slags gränsen utan slutade på 82 :bag::banghead::banghead: personbästa 81
Vad är det för något? Tänkte först på Daytona men tycker nu den ser mer ut som en Speedmaster.

Tjena alla golfare på KS!

Finns det någon golfbutik/fitting i Stockholm med bra utbud av skaft? Har en Swing Speed på 115 mph och skulle därmed vilja testa skaft som Project X 7.0, Dynamic Gold X100, XSEVEN etc. i en järnfitting, men Dormy har inget av dessa skaft att erbjuda i de butiker jag varit.

Tjena alla golfare på KS!

Finns det någon golfbutik/fitting i Stockholm med bra utbud av skaft? Har en Swing Speed på 115 mph och skulle därmed vilja testa skaft som Project X 7.0, Dynamic Gold X100, XSEVEN etc. i en järnfitting, men Dormy har inget av dessa skaft att erbjuda i de butiker jag varit.
Har du varit hos Dormys i Barkaby? Varför tar du i så när du svingar? Min golfproffs frågade mig om varför jag försöker döda bollen. Han menade att det var lättare att träffa bollen om man tar det lite lugnare så jag jobbade mycket med att få ett lugnare tempo i svingen, men du kanske träffar bra varje gång.

Är en standbag slit och släng eller finns det någon som servar dem? Jag har en standbag som jag inte vill göra mig av med men benen har en benägenhet att fara fram för långt. Någon pinne inne i bagen har gått sönder så den "säckar ihop" lite när jag inte har driver i. Jag vill bara byta ut själva benkonstruktionen men det verkar ingen golfverkstad klara av. Tips?

Är en standbag slit och släng eller finns det någon som servar dem? Jag har en standbag som jag inte vill göra mig av med men benen har en benägenhet att fara fram för långt. Någon pinne inne i bagen har gått sönder så den "säckar ihop" lite när jag inte har driver i. Jag vill bara byta ut själva benkonstruktionen men det verkar ingen golfverkstad klara av. Tips?
Tyvärr, slit och släng.
Det du kan göra är att kolla med ngn större handlare (typ Dormy) och det går att få tag i delen och byta själv. Brukar tyvärr inte vara möjligt

Har du varit hos Dormys i Barkaby? Varför tar du i så när du svingar? Min golfproffs frågade mig om varför jag försöker döda bollen. Han menade att det var lättare att träffa bollen om man tar det lite lugnare så jag jobbade mycket med att få ett lugnare tempo i svingen, men du kanske träffar bra varje gång.
Det är skillnad på ”döda bollen” och ha hög sving hastighet. Tex Big Easy (Ernie Els) har en hög hastighet men fortfarande så svingar han mjukt och genererar hög hastighet.

Gissar att @timeismoney1 är en duktig golfare och behärskar hastigheten.
Kolla även in KBS skaften när du ändå är i farten.
Bor du i Sthlm kan jag även rek en fitting på Alecs Golf med Benke.

Tillbaka
Topp