ETMC
Basic
Förutsatt att de faktiskt använder pengarna till det som sägs, vad är skillnaden gentemot att du köper en aktie i en golfklubb idag? Man verkar ju inte ha mycket inflytande enligt deras TOS, förutom att ha lite input till vilken/vilka golfbanor som köps. Och kanske viktigare - vill man decentralisera ägandeskap/inflytande och styrningen av en golfklubb?Golfmässigt kommer det absolut ta ett tag innan man kan få värde tillbaka. Tanken är ju att på lång sikt skapa nya typer av organisationer som kan fungera på andra sätt en de centraliserade aktiebolagen som styr många golfklubbar idag. En långsiktig förhoppning är ju en fortsatt tillväxt i organisationen och att man kan bygga fler golfbanor för dess medlemmar. Som du säger så bygger ju dessa investeringar i DAOs och NFTs i mångt och mycket på spekulation, men det behöver inte vara dåligt, enligt mig.
Ofta väljer du väl medlemskap i en golfklubb primärt utifrån geografisk närhet. Om man inte har den ekonomiska friheten att resa jorden runt för att spela på klubbens banor känns det inte speciellt lockande?
Saxat från TOS:
You understand and agree that the sale of Membership NFTs grants you no rights and carries with it no guarantee of future performance of any kind by LinksDAO, Inc. You are not entitled, as a holder of any Membership NFT, to vote or receive dividends or profits or be deemed the holder of shares of LinksDAO Inc. or any other person by virtue of your ownership of a Membership NFT, nor will anything contained herein be construed to construe on you any of the rights of a shareholder, partner, joint venturer, etc. or any right to vote for the election of directors or upon any matter submitted to shareholders at any meeting thereof, or to give or withhold consent to any corporate action or to receive notice of meetings, or to receive subscription rights to purchase such shares of LinksDAO Inc. LinksDAO Inc. may in future offer holders of Membership NFTs the opportunity to participate in massively open online governance via DAO. You agree that the functionality of any DAO established by LinksDAO will be determined by LinksDAO in its sole and absolute discretion.
Det här känns inte speciellt revolutionerande eller lockade ur ett investeringsperspektiv för mig, men jag vet inte om jag har förstått den underliggande tanken egentligen.. Det var lite skralt med information på hemsidan
Senast ändrad: