• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Golfare på KS

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av golf i Turkiet, i Belek? Tittar på lite golfpaket och funderar på om jag ska kasta mina förutfattade meningar om att till Turkiet åker bara white-trash som jag själv för att bli magsjuka av taco-buffeer?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av golf i Turkiet, i Belek? Tittar på lite golfpaket och funderar på om jag ska kasta mina förutfattade meningar om att till Turkiet åker bara white-trash som jag själv för att bli magsjuka av taco-buffeer?
Skippa Turkiet!! Säkert bra golf dock :)
Jag och några polare ska sikta på Marrakech, pratat med flera olika arrangörer och det ska tydligen vara toppen 💪

Edit: enbart för jag personligen ej vill stötta Turkiet på något vis 😅
 
Senast ändrad:

kev1n

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Väcker liv i denna tråden!

Jag och min pappa är sugna på att dra på en golfresa till våren. Tycker det är rätt trevligt att smygstarta golfsäsongen på det sättet. Vi har båda cirka 1 i hcp och är ute efter bra golf. Tidigare har vi varit i Barcelona, Belek och i Abu Dhabi. Tänkte höra med er vad ni kan rekommendera. Kanske finns något kanonställe som ni har varit på?
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Väcker liv i denna tråden!

Jag och min pappa är sugna på att dra på en golfresa till våren. Tycker det är rätt trevligt att smygstarta golfsäsongen på det sättet. Vi har båda cirka 1 i hcp och är ute efter bra golf. Tidigare har vi varit i Barcelona, Belek och i Abu Dhabi. Tänkte höra med er vad ni kan rekommendera. Kanske finns något kanonställe som ni har varit på?
Lite hit or miss men hört att Estland ska vara ett spännande golf-resmål för den som vill upptäcka ”något nytt”.

Har för mig att relativt nära Tallin ligger både Pärnu Bay Golf samt Niitvälja Golf.

Har ett gäng bekanta som tyckt det varit ett riktigt bra (lite mer udda) val av golfresa.

Potentiellt att det är mer av en sommar-kandidat dock..
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Väcker liv i denna tråden!

Jag och min pappa är sugna på att dra på en golfresa till våren. Tycker det är rätt trevligt att smygstarta golfsäsongen på det sättet. Vi har båda cirka 1 i hcp och är ute efter bra golf. Tidigare har vi varit i Barcelona, Belek och i Abu Dhabi. Tänkte höra med er vad ni kan rekommendera. Kanske finns något kanonställe som ni har varit på?
Grekland och Costa Navarino är kanon. Inte så många ryssar där nu längre heller får man anta/hoppas...

Men inte mycket som slår Abu Dhabi Golf Club iofs. men där har nu ju redan varit.
Det är nog överlägset det bästa jag varit på. Dessutom bra väder tidigt på våren.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Väcker liv i denna tråden!

Jag och min pappa är sugna på att dra på en golfresa till våren. Tycker det är rätt trevligt att smygstarta golfsäsongen på det sättet. Vi har båda cirka 1 i hcp och är ute efter bra golf. Tidigare har vi varit i Barcelona, Belek och i Abu Dhabi. Tänkte höra med er vad ni kan rekommendera. Kanske finns något kanonställe som ni har varit på?
Sankt Andrews?
 

Startpistolen

Cartier
2-Faktor
Väcker liv i denna tråden!

Jag och min pappa är sugna på att dra på en golfresa till våren. Tycker det är rätt trevligt att smygstarta golfsäsongen på det sättet. Vi har båda cirka 1 i hcp och är ute efter bra golf. Tidigare har vi varit i Barcelona, Belek och i Abu Dhabi. Tänkte höra med er vad ni kan rekommendera. Kanske finns något kanonställe som ni har varit på?
Vi åkte många gånger på träningsläger kring påsk till Montpellier, där finns rätt många banor inom ett rimligt avstånd. Bra väder i mars/april
 

MartinGFX

Cartier
Vinterhandskar på! Tror helgens runda får sätta punkt för säsongen.
IMG_8322.jpeg
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Valde slöalternativet till denna resa, bokade allt utom flygresan genom Portugolf.
Så tiderna var bokade innan, vilket var bra för det var bra tryck på banorna, 95% engelsmän!
Vet inte hur beläggning är i mars/april, men Portugolf var bra att ha att göra med.

Nu såhär lite senare är det dags, bokat Salgados via Portugolf!
Bokade denna resa dagarna efter att du skrivit, men då kom ju Covid och ställde in.

Förra året körde vi La Cala via Plaisir, roliga banor som fan men maten som var inkluderad via Plaisir var det värsta vi någonsin ätit, det var helt absurt. Ville köra La Cala i år igen men via Plaisir så fanns ingen möjlighet att kapa halvpensionen och själva ”gruppresegrejen” och de verkar ha kapat många rum för via hotellet direkt eller andra arrangörer så var det fullt datumen i fråga.

Dialog med lite blandade arrangörer och Portugolf är de som hittills känts mest Reko och de vi nu bokat via.

Apropå ingenting.
 

ETMC

Omega
Säsongen närmar sig sakta :) Någon som har tips på bra baggy (inte oversize) långbyxor i nåt funktionsmaterial (som inte är typ Malbon golf)? Känns som att alla modeller nu för tiden är antingen joggers-varianter eller mer slimmade dressade byxor?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Nice!

Var i landet spelar du redan på sådär grön bana?

Här i Östergötland öppnade de första igår - Omberg. En fin resort som förmodligen har sålt massa övernattningar så de ”måste” öppna banan… Men den var tydligen helt ok enl. polare som spelade igår.


Finns banor i Östergötland som öppnade tidigare än så ;)
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Nice!

Var i landet spelar du redan på sådär grön bana?

Här i Östergötland öppnade de första igår - Omberg. En fin resort som förmodligen har sålt massa övernattningar så de ”måste” öppna banan… Men den var tydligen helt
ok enl. polare som spelade igår.

Sorry, missade att svara. Inte alls långt ifrån dig faktiskt, i Örebro.
 

Kris-Auli

Omega
Tjena folks!

Letade precis efter en golftråd här för att se om det fanns något golfsällskap. Lirar typ som en 25 hcp kanske. Rätt svajigt med andra ord.

Någon i Stockholm innerstad som vill ut och lita, så hojta. Har bil så kan röra mig fritt med bagen.

Må bäst och önskar er alla en HIO i år!
 
  • Like
Reactions: PJZ

Gustav92

Omega
Tjena folks!

Letade precis efter en golftråd här för att se om det fanns något golfsällskap. Lirar typ som en 25 hcp kanske. Rätt svajigt med andra ord.

Någon i Stockholm innerstad som vill ut och lita, så hojta. Har bil så kan röra mig fritt med bagen.

Må bäst och önskar er alla en HIO i år!
Vi är ett gäng som spelar rätt frekvent, vi är medlemmar i GS så har en del banor att välja mellan. Hör av dig om du är sugen att hänga med
 
Topp