NickG
Basic
Jag har använt min Fenix 5 Plus sedan jag köpte den i Februari och mina andra klockor har fått ligga på hyllan, hade en Vivoactive 3 innan som inte alls fick lika mycket handledstid, men efter att ha köpt Fenixen så är jag extremt nöjd med kvaliten och materialet så att jag nästan lurar mig själv att det är en riktig klocka.Jag vet att många bär träningsklockor "civilt" och inte i träningssammanhang, så verkar det även vara på detta forum. Jag har själv en Fenix 5 men den används uteslutande i samband med träning. Om man är intresserad av steg m.m. får man ju ut den datan av iPhone och vill man få en bra uppskattning kring puls så räcker det att bära klockan några dagar för att den ska "förstå" din puls väl.
Jag tänker att alla som hänger på detta forum faktiskt är klockintresserade och vill ha vanliga klockor civilt men uppenbarligen har jag fel, så till min fråga: varför har ni träningsklocka på er civilt?
Jag har velat ta tag i träningen igen nu inför sommaren och tycker klockan fungerar som världens bästa motivator och personlig tränare, även när man inte tränar. Jag har en urtavla som ständigt visar hur aktiv jag är under dagen vilket gör att jag verkligen ser till att gå ut och röra på mig när jag har haft en stillasittande dag.
Sen tycker jag mig märka att GPS-klockor börjar bli lite av en statussymbol, likadant som att en Rolex många gånger visar att någon lyckats ekonomiskt så visar idag en dyr GPS-klocka att personen har en aktiv livsstil. Tänker att det är därför Garmins klockor har blivit extremt populära för marathon och triathlon utövare men samtidigt 5km joggaren och hobby-cyklisten.