Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte den begagnade 5x igår, en rejäl pjäs
Den fick följa med på paddling idag
Behövde återställa min förra Garmin. Då gjorde jag som dom gör i denna länken: https://www.google.se/amp/s/www.act...eset-your-garmin-fenix-garmin-forerunner/?amp
![]()
jag hade den uppkopplad till datorn igårkväll och såg då att där enbart var 240mb kvar av 16gb (trotts att förra ägaren återställt den) - det verkar ju som att "directoryt" får ligga kvar alltså Garmin mappen som öppnas då man ansluter den till datorn.
Förra ägaren ska ha köpt till ett par kartor, så det är väll dom som tar plats, där är bl.a cykelkartor för usa, topoactive europe och något till
finns där något sätt att göra en hel fabriksåterställning? enligt Garmins hemsida ska man välja "Delete Data and Reset Settings." i inställningarna men det alternativet finns inte för mig.
EDIT: jag tog en kopia av garmin mappen från klockan, sedan raderade jag innehållet i mappen på klockan, efter en återställning har den återskapat originalmapparna och nu kan jag flytta över de kartor jag vill behålla
Jag har köpt två band därifrån som bar riktift bra, men min sambo fick hem ett trasigt band.någon som kan tipsa om ett bra ställe att köpa band till garmin?
elgiganten har ju till ett ok pris? är de original montro?
https://www.elgiganten.se/product/w...port-armband-garmin-fenix-3-5x-5x-plus-grabla
Jag har ett rakt svart Garmin band i ouppackad förpackning någonstans.någon som kan tipsa om ett bra ställe att köpa band till garmin?
elgiganten har ju till ett ok pris? är de original montro?
https://www.elgiganten.se/product/w...port-armband-garmin-fenix-3-5x-5x-plus-grabla
Fenix:en fick precis ett nytt sommargummi
![]()
Köpte själv en del band från Aliexpress och tycker dom håller väldigt hög kvalité för priset. Kostade väl dryga 30 kr. Tog frakt från Spanien för att slippa tull och moms.nytt band idag, beställt ifrån elgiganten
jag är rätt så säker på att deras band inte är original eftersom skruvarna vid låset är philips och inte torx - men de känns för övrigt väldigt bra
![]()
Snyggt! Gillar verkligen orange på aktivitetsklockor överlag. Ljust camo band till min nyligen införskaffade Instinct coyote tan står på min inköpslista nu.Har ju inte så många ställen att posta den här på. Tycker den känns som en g-shock men kan inte riktigt posta den i g-shock tråden så här kommer lite samlade bilder på instincten.
![]()
![]()
![]()
Nice! Kolla även på Aliexpress. Banden håller bra kvalite, skeppas från Europa och kostar några tior.Snyggt! Gillar verkligen orange på aktivitetsklockor överlag. Ljust camo band till min nyligen införskaffade Instinct coyote tan står på min inköpslista nu.
har inte provat den men har läst tester om den, det som jag tycker är dåligt med den är att solar är inte som Casios solar, den laddar knappt batteriet den bara förlänger batteri tiden med 3 dagar om man har 3 timmar sol per dag.är det någon som testat Garmin Fenix 6X PRO Solar?
jag är nyfiken på hur batteritiden blir med solar...![]()
ah, märkligt med att den inte har sapphirehar inte provat den men har läst tester om den, det som jag tycker är dåligt med den är att solar är inte som Casios solar, den laddar knappt batteriet den bara förlänger batteri tiden med 3 dagar om man har 3 timmar sol per dag.
Håller medah, märkligt med att den inte har sapphire![]()
Jag gillar. Synd att inte tactical färgerna har surf funktion. Hade jag inte haft en Instinct redan hade jag klippt en men tycker inte riktigt funktionerna motiverar ett byte när denna funkar så bra.instinct solar 2 ute. verkar bra.
hade köpt om jag inte köpt GDB-H100 nyss. bättre solar än i fenix 6. lite mer som casio, kan gå på endast solar på obestämd tid.
![]()
Tror inte det kommer ny modell i år eftersom de släppte solar för hela 6 serien.jag är så nöjd med min 5x att jag funderar att uppgradera till en 6x, jag hade gärna testat poulse ox sensorn och jag hade gärna haft fall detection för då jag är ute med min mtb, men det blir ju en viss prisskillnad..
är det värt att kolla på en 6x nu, eller kommer det en ny modell iår som man bör vänta på?
Tror inte det kommer ny modell i år eftersom de släppte solar för hela 6 serien.
Förra veckan nån gångjaha jag trodde bara det var 6x som hade solar, när fick de andra de?
Ser bra ut. Lättast är att lägga lite droppar vatten på skärmen. Centrera den och sen låta torka![]()
Fick på ett skärmskydd då jag var för snål för att betala för Sapphire glas, helt omöjligt att få centrerat då skyddet inte är lika stort som skärmen, men är ändå nöjd med slutresultatet!