• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Grilltråden v2.0

Årets julskinka från grillen igår. Ca 5,5 timme med äpplespån. Körde en provskinka för två veckor sen som blev gudomlig!
image.jpg
 
Fan vad nice!!! Tillsäte du någon vätska eller bara rökte du den? körde du på 110-120 temp?
Köpte rimmad skinka. Bäst blir det ju om man kan rimma själv :). La i vatten 1 timme först, bytte sen vatten och körde en timme till för att dra ut lite utav sältan. Hade sen ett droppkärl med vatten and that's it. Blir otroligt saftig om man låter svålen vara kvar under grillningen och plockar den inför griljeringen :). Låg ca 100-125 grader vid delen där skinkan låg.
 
Fredagstacos!
Skönt att det börjar ljusna på kvällarna. Nu behövs ingen pannlampa för att se det man grillar.
Idag blev det chilimarinerad rådjursstek. Tar ca 1 timme på grillen för 1 kg, tar av den vid 57 grader. Skivas sedan tunt och serveras på tortillabröd med syltad rödlök, fetaost, chili och avocado. Fantastiskt gott!
image.jpeg
image.jpeg
 
Fredagstacos!
Skönt att det börjar ljusna på kvällarna. Nu behövs ingen pannlampa för att se det man grillar.
Idag blev det chilimarinerad rådjursstek. Tar ca 1 timme på grillen för 1 kg, tar av den vid 57 grader. Skivas sedan tunt och serveras på tortillabröd med syltad rödlök, fetaost, chili och avocado. Fantastiskt gott!
image.jpeg
image.jpeg
Jäklar! Sånt gillar jag. Fortsätt posta såna inlägg:)
 
Precis. Dock gjorde vi lite annorlunda med fyllningen. Vi hackade lök, jalapeno och chilipeppar. Sen hällde vi allt i en skål och rörde samman. Sen i med lite Guiness och BBQ Hickory sås. Sen fyllde vi burgaren och grillade indirekt i 50min.

Jo det blev riktigt bra. Skulle dock tagit dom från grillen 10 min tidigare så dom hade varit lite rosa och lite saftigare. Men det blev väldigt gott.


Skall provas på söndag. Lr imorrn. Bra tips på andrs fyllningar? Damen blev sugen men är mer för grönsaker som kan grillas typ. Om man kan göra någon röra av någe.
 
Tillbaka
Topp