Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fan vad nice!!! Tillsäte du någon vätska eller bara rökte du den? körde du på 110-120 temp?Årets julskinka från grillen igår. Ca 5,5 timme med äpplespån. Körde en provskinka för två veckor sen som blev gudomlig!
Köpte rimmad skinka. Bäst blir det ju om man kan rimma själv . La i vatten 1 timme först, bytte sen vatten och körde en timme till för att dra ut lite utav sältan. Hade sen ett droppkärl med vatten and that's it. Blir otroligt saftig om man låter svålen vara kvar under grillningen och plockar den inför griljeringen . Låg ca 100-125 grader vid delen där skinkan låg.Fan vad nice!!! Tillsäte du någon vätska eller bara rökte du den? körde du på 110-120 temp?
Årets julskinka från grillen igår. Ca 5,5 timme med äpplespån. Körde en provskinka för två veckor sen som blev gudomlig!
Grillas året om! Har hänt att man fått skotta sig fram till grillenLåter riktigt gott...kul att det grillas till jul oxå
Ser riktigt bra ut!Glömt lägga upp resultatet efter grilljeringen.
Den blev grymt god och gick hem hos hela släkten .
Ska väl grilla lite hamburgare, korvar och kött. Vad ska man köpa då?@tim ur länk Helt ok gasolgrill, inte den bästa men absolut inte den sämsta. Beror väl lite på hur du har tänkt att använda den
En Weber kan aldrig bli felSka väl grilla lite hamburgare, korvar och kött. Vad ska man köpa då?
Då kommer den funka fint i några år. Men som @Torsten säger så blir det aldrig fel men en Weber. Fast vill du testa dig fram till vad du vill ha/ gillar med grillar så är den landmann du länkade helt ok.Ska väl grilla lite hamburgare, korvar och kött. Vad ska man köpa då?
Finns även gasolgrillar men dom standard modellerna ligger runt 5000-7000krWeber, pratar vi kolgrill då?
Hur många brännare ska man sikta in sig på om man lagar till 1-2 personer? Räcker det med 2-3 st?Då kommer den funka fint i några år. Men som @Torsten säger så blir det aldrig fel men en Weber. Fast vill du testa dig fram till vad du vill ha/ gillar med grillar så är den landmann du länkade helt ok.
Man får väl vad man betalar för tänker jag. Den verkar prisvärd för den slanten (1495Då kommer den funka fint i några år. Men som @Torsten säger så blir det aldrig fel men en Weber. Fast vill du testa dig fram till vad du vill ha/ gillar med grillar så är den landmann du länkade helt ok.
Bästa är att alltid köra på 3st för då kommer man aldrig bli begränsadHur många brännare ska man sikta in sig på om man lagar till 1-2 personer? Räcker det med 2-3 st?
Jäklar! Sånt gillar jag. Fortsätt posta såna inläggFredagstacos!
Skönt att det börjar ljusna på kvällarna. Nu behövs ingen pannlampa för att se det man grillar.
Idag blev det chilimarinerad rådjursstek. Tar ca 1 timme på grillen för 1 kg, tar av den vid 57 grader. Skivas sedan tunt och serveras på tortillabröd med syltad rödlök, fetaost, chili och avocado. Fantastiskt gott!
Jäklar! Sånt gillar jag. Fortsätt posta såna inlägg
Precis. Dock gjorde vi lite annorlunda med fyllningen. Vi hackade lök, jalapeno och chilipeppar. Sen hällde vi allt i en skål och rörde samman. Sen i med lite Guiness och BBQ Hickory sås. Sen fyllde vi burgaren och grillade indirekt i 50min.
Jo det blev riktigt bra. Skulle dock tagit dom från grillen 10 min tidigare så dom hade varit lite rosa och lite saftigare. Men det blev väldigt gott.