• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gruppköp Certina DS PH200

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Kör min på ett Isofrane. Passar klockrent enligt mig.
image.jpg


image.jpg
 

mps

Cartier
Fick äntligen hem min idag.
Svårt att slå helhetskänslan med "pelicase"-aktiga boxen, mysig plexi, vacker baksida, go känsla på armen.
Grymt kär just nu.
 

DrDre

Patek
Ahh, det klassiska gruppköpet med extra lukt. Sitter det kvar något fortfarande? Mitt har det nästan försvunnit helt ifrån iaf.
Bra tips!

Det var köpet från Omega-forumet för 2-3 år sedan som Knekten var hygglig och riggade ihop. Vill minnas att ngn körde ytterligare ett köp efter det men att priserna då gått upp lite.

Väldigt mjukt och smidigt band. Ångrar att jag inte köpte fler. Har smort in det ett par ggr med glycerin.
 

mps

Cartier
Någon mer som lyckats repa glaset så "antirepbeläggningen" flagnar?
Fick en repa.
Trodde det var skit.
Drog med fingret, inte nageln.
Då lossnade beläggningen på ca 3x4mm.
IMG_20181212_195251.jpg
 

DrDre

Patek
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: mps

mega

Rolex
Någon mer som lyckats repa glaset så "antirepbeläggningen" flagnar?
Fick en repa.
Trodde det var skit.
Drog med fingret, inte nageln.
Då lossnade beläggningen på ca 3x4mm.
IMG_20181212_195251.jpg
Vad trist. Skall du försöka polera bort det? Ta bort vridringen först?
Trodde det var old school plexi rakt igenom faktiskt.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Det är en coating som ska motverka repor:)(3M scotchgard) Och vad jag har läst ska det även vara en AR behandling på ena sidan glaset tror undersidan.
Länka gärna till var du läst det.

Edit: Glöm det, hittade det på Hodinkee: https://www.hodinkee.com/articles/certina-ds-ph200m-hands-on

Verkar dock konstigt att ha en beläggning på ett material som i grunden är rörligt - som gjort för att krackelera. Låter enklare att bara behöva polera bort eventuella repor på ett vanligt akryl-/hesaliteglas istället för att först behöva polera bort beläggningen...
 
Senast ändrad:

JohanL74

Breitling
Hej
Och tack Mollstedt för att man fick vara med på gruppköpet.
Jag måste erkänna att jag inte gillade klockan från början. Den kändes inte så detaljrik som till exempel en Seiko i samma prisklass och den kändes stor och klumpig. Så jag lade in den i lådan igen och lade ut den på Blocket. Men så igår drog jag fram ett gammalt 19 kronors natoband och slängde på och vips så var den en annan klocka! Nu sitter den som en smäck på min tunna handled och känns inte alls så stor längre.
Nu får den stanna i samlingen!
19DFCE69-6923-42CE-8DA2-57679E3B3CF8.jpeg
 

dajja

Breitling
Det var köpet från Omega-forumet för 2-3 år sedan som Knekten var hygglig och riggade ihop. Vill minnas att ngn körde ytterligare ett köp efter det men att priserna då gått upp lite.

Väldigt mjukt och smidigt band. Ångrar att jag inte köpte fler. Har smort in det ett par ggr med glycerin.
Finns det ingen tråd för gruppköp?
 

mega

Rolex
Fortfarande väldigt nöjd med denna.
Den fick vila några dagar i julas, annars har jag nog inte dragit upp den mer än 2-3 gånger sen köpet.
Tycker nog att det bruna läderbande börjar arta sig.
Har ni kollat gången på era? Min verkar pendla mellan ungefär +/- 2 sek /dag, väldigt ovetenskapligt, bara kollat senaste tre dagarna.

DSC_1767.JPG
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Fortfarande väldigt nöjd med denna.
Den fick vila några dagar i julas, annars har jag nog inte dragit upp den mer än 2-3 gånger sen köpet.
Tycker nog att det bruna läderbande börjar arta sig.
Har ni kollat gången på era? Min verkar pendla mellan ungefär +/- 2 sek /dag, väldigt ovetenskapligt, bara kollat senaste tre dagarna.

DSC_1767.JPG
Jag är också grymt nöjd. Min går mellan 0 och minus 4 spd beroende på position. Läckert också att lägga undan klockan två dagar och att den fortfarande går.
Screenshot_20190107-105633.png
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fortfarande väldigt nöjd med denna.
Den fick vila några dagar i julas, annars har jag nog inte dragit upp den mer än 2-3 gånger sen köpet.
Tycker nog att det bruna läderbande börjar arta sig.
Har ni kollat gången på era? Min verkar pendla mellan ungefär +/- 2 sek /dag, väldigt ovetenskapligt, bara kollat senaste tre dagarna.

DSC_1767.JPG
Min går ungefär -3 till 4 sekunder per dag. Ganska ok men hade hoppats på + istället för minus. :)
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Fortfarande väldigt nöjd med denna.
Den fick vila några dagar i julas, annars har jag nog inte dragit upp den mer än 2-3 gånger sen köpet.
Tycker nog att det bruna läderbande börjar arta sig.
Har ni kollat gången på era? Min verkar pendla mellan ungefär +/- 2 sek /dag, väldigt ovetenskapligt, bara kollat senaste tre dagarna.

DSC_1767.JPG
Min har snittat +3,5spd sedan jag fick hem den för ca tre veckor sedan. Den används i rotation med andra och spenderar därför ganska mycket tid liggande med tavla uppåt, så har inte mätt i olika positioner.
 

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Har fått ett visst sug efter en DS PH200 men är osäker på storleken, någon som har erfarenhet av båda får gärna svara på hur den bärs jämfört med Seikos turtle-reissues? Känner att jag själv kommer undan med en sådan, men större hade nog tippat över i kaffefats-känsla på handleden.
 
Topp