• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gruppköp Certina DS PH200

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
Hej,

Då intresset för Certinas re-edition av PH200 varit så stort så har klocksnack tillsammans med forum sponsorn @Mollstedt Ur tagit fram detta gruppköp.

Leverans är satt till Oktober enligt Certina och ett event kommer att hållas i samband med leverans, mer info om detta kommer till de som beställer de första 18st.

Nu är platserna fullbokade & vi ser fram emot eventet!

EDIT: Båda banden ingår.


Väl mött,
@hook @leben @Mollstedt

DS_PH200M_C036.407.16.050.00_PR.jpg
DS_PH200M_C036.407.16.050.00_SLD.jpg
 
Senast ändrad:
Fint uppstyrt! Denna re-issue har jag helt missat. Synd att de valt att de ska vara över 40 mm. Originalet är förmodligen bland de absolut snyggaste Certinor som gjorts IMHO. Fast egentligen undrar jag om fantasin tagit slut helt hos många tillverkare? Finns det verkligen ingen ny design att presentera istället? Visst att vintage är hetare än någonsin, men en re-issue kan aldrig jämföras med originalet, även om man skulle göra den identisk, och då väljer man att göra den större?! Jaja... hursomhelst... Snygg klocka till ett bra pris!
 
Fint uppstyrt! Denna re-issue har jag helt missat. Synd att de valt att de ska vara över 40 mm. Originalet är förmodligen bland de absolut snyggaste Certinor som gjorts IMHO. Fast egentligen undrar jag om fantasin tagit slut helt hos många tillverkare? Finns det verkligen ingen ny design att presentera istället? Visst att vintage är hetare än någonsin, men en re-issue kan aldrig jämföras med originalet, även om man skulle göra den identisk, och då väljer man att göra den större?! Jaja... hursomhelst... Snygg klocka till ett bra pris!
Tror den fanns som 36mm och 40mm back in the days men håller med dig.

Denna på 43 mm är stort. Tyvärr för stort för att jag köper den. Hade gärna sett den på 38-40mm. Tror den vart ruskigt bra då.

Grymt styrt @Mollstedt @hook @leben
 
Klart man ska ha en certina, de var ett tag sen så passar på att beställa jag med.
 
Sjukt kul! Varit sugen på klockan sedan första informationen släpptes så detta tillfälle får inte missas! :)
 
@hook Det kanske bör förtydligas i första inlägget att det är både läder och nato som ingår så som på bilder @DrDre postade.

EDIT: Såg att det redan är ändrat, sorry :)
 
Slår till imorgon! Det känns som att stjäla godis från ett barn.
Är deras powermatic inhouse eller är det ett moddat verk från någon av dom stora?
 
Slår till imorgon! Det känns som att stjäla godis från ett barn.
Är deras powermatic inhouse eller är det ett moddat verk från någon av dom stora?

Det är väl inhouse-verket med 80 timmars gångreserv om jag inte minns fel

EDIT: Citat från Certinas instagram. "The movement inside the DS PH200M will be a Powermatic 80.111 Best regards, Certina team"
 
Tillbaka
Topp