• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Gruppköp Certina DS PH200

Riktigt fin klocka, det vore intressant att se en jämförelse med en Seiko Turtle vilket är en klocka många kan referera till.

Grattis till er som förhandsbokat !

Kul att den här tråden poppade upp igen.
Knep en av gruppköps-klockorna.
Ska bli spännande att se den i Oktober.

Även jag håller med om att måtten är onödigt stora men jag tycker den ser bra ut på bilderna och på liknande stor handled som jag har.

Ska bli riktigt trevligt! Lyckades också knipa en av platserna.
Det har varit väldigt sparsamt med bilder på klockan på nätet. Fortfarande samma gäng bilder som publicerades i samband med Baselmässan.

Ska bli riktigt trevligt! Lyckades också knipa en av platserna.
Det har varit väldigt sparsamt med bilder på klockan på nätet. Fortfarande samma gäng bilder som publicerades i samband med Baselmässan.
Finns ju någon videorecension på spanska där man i alla fall får en känsla för hur den ser ut, kan se om jag hittar den igen

Edit:

Finns en ännu bättre kan posta om jag hittar

Finns ju någon videorecension på spanska där man i alla fall får en känsla för hur den ser ut, kan se om jag hittar den igen

Edit:

Finns en ännu bättre kan posta om jag hittar
Kul!
Ser galet tilltalande ut tycker jag. Särskilt till det priset!
Hoppas bara de släpper en länk till den. Känns så tråkigt med läder till en dykare. Själv gillar jag inte natoband.

Kul!
Ser galet tilltalande ut tycker jag. Särskilt till det priset!
Hoppas bara de släpper en länk till den. Känns så tråkigt med läder till en dykare. Själv gillar jag inte natoband.
Håller med om att den ser riktigt tilltalande ut, ska bli kul att testa! Om jag köper den kommer den nog främst bäras på gummi

Ohhh!

Tack för klippen.
De hade jag inte sett förut.
Den ser ju faktiskt riktigt, riktigt bra ut.
Håller med, är riktigt sugen på en! Det enda som oroar mig är lug till lug måttet på visa bilder ser det bra ut och på andra bilder ser det ut som att den sticker ut.

Håller med, är riktigt sugen på en! Det enda som oroar mig är lug till lug måttet på visa bilder ser det bra ut och på andra bilder ser det ut som att den sticker ut.
Ja, det är en ganska stor klocka med sitt lug-lug mått på strax över 50mm.
Bilderna med wristshots på förra sidan har jag för mig är på en arm som är ca 17.5cm och det ser ju riktigt bra ut tycker jag
EDIT: Fel av mig. Det var 7.5" inte 17,5 cm. Det vill säga 19cm.

Ska se om jag hittar blogginlägget.
EDIT: Det går att hitta i kommentarerna längst ner i Hodinkees artikel om klockan. https://www.hodinkee.com/articles/certina-ds-ph200m-hands-on

Senast ändrad:
Ja, det är en ganska stor klocka med sitt lug-lug mått på strax över 50mm.
Bilderna med wristshots på förra sidan har jag för mig är på en arm som är ca 17.5cm och det ser ju riktigt bra ut tycker jag
Ska se om jag hittar blogginlägget.
Kollade på bilderna och tycker dem ser bra ut, hoppas de är en 17,5cm för då kommer jag kunna ha den!

Om nån vill överlåta köplatsen för 5120:- så är jag redo för blixtsnabb affär.
Skicka pm. ........... Tänk på att den kan vara för stor för dig:):)

Tur att man tjockat till sig lite över semestern, så att den passar ;) Ser verkligen fram emot denna, tror den kan bli en uppskattad lättbeater i vardagen, som komplement till UX:en.

Hoppas att så många som möjligt kan ta sig till eventet, alltid trevligt att träffas!

Så djäkla spänd på denna klocka men är ganska säker den blir för stor på mig, sen hade Jag önskat en länk på den och inte nato

Tillbaka
Topp