• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gruppköp Certina DS PH200

Den med steghjul och gånghake i plastmaterial då...

Nä men det är nog en rolig klocka. Har tyvärr för dåligt tålamod att vänta till Oktober när jag ska ha nåt.
 
Jag får säga som Compiss. Jag står över denna. Synd att den inte kom i 38 - 40mm..Detta blir för stort för mig på en klocka utan länk.
Men kul för er söt har armar att bära upp dem! Och grattis till en fin (riktigt fin) klocka till riktigt bra pris.

Mvh Roffe
 
Jag får säga som Compiss. Jag står över denna. Synd att den inte kom i 38 - 40mm..Detta blir för stort för mig på en klocka utan länk.
Men kul för er söt har armar att bära upp dem! Och grattis till en fin (riktigt fin) klocka till riktigt bra pris.

Mvh Roffe

Jag har nog inte riktigt handleder för den. Men den är för snygg för att avstå!
 
Jag har nog inte riktigt handleder för den. Men den är för snygg för att avstå!
Funderade så jag också, och den lär väl inte vara så svårsålda i annat fall. Men iom att jag tkr min Sjöö Sandström Royal Steel 41mm på läder bär lite stort så väljer jag att avstå.
Stora klockor är inte min grej, det känns som parfymklockorna har den marknaden.
Den enda klocka JAG tycker bär snyggt med lite större mått är Panerai, och då anser jag 42 vara stort nog åt mig. Hehe.. :)

Mvh Roffe
 
Har lite beslutsångest med mina klena handleder. Kan vi få upp lite wristshots? Hittar bara Clarks:

Skärmavbild 2018-03-22 kl. 14.32.26.png
 
Seiko SBDC053 har liknande dimensioner och den är på gränsen till för stor på mig med mina 17 cm handleder. Den här är ytterligare ett par mm längre, så tyvärr får jag avstå. Trist att man ska ha så smala handleder, eftersom som klockan känns väldigt lyckad. Bra styrt med gruppköpet.
 
Kul initiativ!
Seiko SBDC053 har liknande dimensioner och den är på gränsen till för stor på mig med mina 17 cm handleder. Den här är ytterligare ett par mm längre, så tyvärr får jag avstå. Trist att man ska ha så smala handleder, eftersom som klockan känns väldigt lyckad. Bra styrt med gruppköpet.

Ja det är lite synd. Designen är ju klockren så jag skulle vilja prova den först men det går ju inte. Helt klart mycket klocka för pengarna!
 
Får tyvärr ställa mig bakom det många redan påpekat om storleken. Med smalare handleder så blir denna väl stor. Så jäkla synd då allt annat med denna klocka är en ren fullträff!
 
Jag tror du har rätt. Den kommer att att vara relativt stor (jämfört med tex en Submariner) men inte för stor. Jag skulle gissa att den bär ungefär som en Speedmaster Prof.
Den har ju dock större mått åt alla håll och kanter och Speedy bärs ju relativt litet, så jag är tveksam till det. Men jag hoppas verkligen du har rätt för då hugger jag en direkt :)
 
Den har ju dock större mått åt alla håll och kanter och Speedy bärs ju relativt litet, så jag är tveksam till det. Men jag hoppas verkligen du har rätt för då hugger jag en direkt :)

Urtavlan är förhållandevis liten på Certinan. Tycker det gör ganska mycket för hur stort en klocka upplevs. När jag mäter på skärmen så ser det ut som om urtavlan är ca 3-4mm mindre på Certinan (med stora reservationer för att det blir rätt svajigt att mäta på skärmen). Men vi får helt enkelt ge oss till tåls.
 
Den med steghjul och gånghake i plastmaterial då...

Nä men det är nog en rolig klocka. Har tyvärr för dåligt tålamod att vänta till Oktober när jag ska ha nåt.
Äh vad gör man inte för 80h gångreserv ;)

Kul att man hann delta! Visst, segt att ligga ute med pengarna tills Oktober. Men man lär ju inte kunna hitta den billigare någon annanstans.
 
Det kan nog bli lite brist på den här modellen i början (sedan lär väl utbudet komma ikapp). Den har ju fått så väldigt mycket uppmärksamhet och beröm på Basel.

Kan inte komma på ngn klocka för under 10 tkr som prisats så mycket av så många på/efter en mässa. Det skulle i så fall vara Seikos Turtle re-issue för ett par år sedan.
 
Tillbaka
Topp