• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Men inte med räven, de var väl bara aged och brons va?
Räven är specifik för Watch Wonderland och ritad av den lokala konstnären Tanky, den fanns mycket riktigt endast som aged och brons med öst-arabiska tavlan.

"The Gruppo Gamma Peacekeeper "RTB" Exclusive Edition for Watch Wonderland will be launched today.
The Peacekeeper is based on the Peacemaker case, the primary difference being the use of antiquated (aged) steel.
We believe this is the first time an Eastern-Arabic font set is used in a Semi-cali configuration. This also marks the first time an ETA movement is used in a Gruppo Gamma Time Instrument. The rear of the watch features exclusive art work by Singaporean artist Tanky, printed beneath a sapphire caseback.
Limited to 50 pieces for each colour variant:
  • 30 pieces allocated for Global online pre-order.
  • 20 pieces allocated for Singaporean visitors to our flagship boutique in Suntec City.
A huge Thank you to all those who have visited our boutique over the weekend and made pre-orders in person!
Online Pre-orders for Global starts today, Monday, 8 Jan 2018, exclusively via the official micro-site, at 9am EST (9pm Singapore time). An announcement when pre-order starts will also be made once the micro-site is up.
Delivery will be made with an ETA of End March."

26240149_1644920638898097_8386503192139051195_o.jpg
26220532_1644920628898098_3079452502147220710_o.jpg
26233328_1644920635564764_1619183415591433788_o.jpg

Ja, och sen hette den modellen (med räven) ”peacekeeper” ist. för ”peacemaker”. @M26 har din släkting kvar den gamla Vanguarden jag sålde till dig?
Yes box, det var min mors gubbe han har 23cm runt handlederna så den bär på honom typ som en 42a på oss dödliga. Den är mycket uppskattad och sportas regelbundet av honom👌

Senast ändrad:
Måste vara den första Peacemakern med Miyotas handjagade verk du tänker på men de var också limiterade, kom i fyra versioner. Två blåa tavlor och två svarta med arabiska siffror (Super Nova) eller sk. Semi Cali, har för mig att de var limiterade till 50 eller 100 st per ex.

Photo-Feb-13-5-08-52-PM.jpg
40125431342_1ee796fe83_b.jpg
jywxar2mlxl91.jpg

Stämmer bra, GG släpper endast limiterade upplagor.
Fast den har inte räven?

Fast den har inte räven?
Nix, de enda som hade räven var Peacekeeper som kom i aged steel och brons utförande men aldrig som blankpolerad,
det dom hade gemensamt var att de hade räven på baksidan, hade Öst -arabiska siffror på urtavlan och såldes uteslutande genom Watch Wonderland. Boetten är dock identiskt med den blankpolerade Peacemakern som kom i stål och brons men de hade genomskinlig baksida där man kunde beskåda urverket, handjagat Miyota på Mk1 i blankpolerat stål och ETA 2824 på brons. Hoppas du blev något klokare av det.

Senast ändrad:
Nix, de enda som hade räven var Peacekeeper som kom i aged steel och brons utförande men aldrig som blankpolerad,
det dom hade gemensamt var att de hade räven på baksidan, hade Öst -arabiska siffror på urtavlan och såldes uteslutande genom Watch Wonderland. Boetten är dock identiskt med den blankpolerade Peacemakern som kom i stål och brons men de hade genomskinlig baksida där man kunde beskåda urverket, handjagat Miyota på Mk1 i blankpolerad stål och ETA 2824 på brons. Hoppas du blev något klokare av det.
tack snälla.

• Like
Reactions: M26
Hittat! 🥳

Nej men...
Om någon är trött på sin GG så köper jag gärna den 😊
Sålde min PG-02 och nu rök min svarta Genesis 2 i ett byte. Så hade varit kul med en ny. Gärna Peacemaker i stål men kom med förslag 😊

Bild för topic. Denna är trevlig 😊 Lånar bilden från din annons @TerryTee ❤️
a3e18343-b75a-430e-85ec-4000bae92137-jpeg.1621585

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp