• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG-tråden

Burnman

Audemars
2-Faktor
Surrade med @azcii idag om att styra upp en Coronasäkrad gtg. Isof skulle den hållas i avskild lokal, sittning skulle ske i grupper om 4 pers med avstånd mellan borden. Finns intresse?
Skulle ju vara riktigt spännande. Beror lite på tid givetvis. Ska förmodligen kasta in min 390 på service inom kort också. Då blir man pannalös ett tag... Tror varken ekonomin (eller äktenskapet) mår bra om man köper en väntpanna såhär tidigt efter senaste inköpet. Men en gtg är aldrig fel för att komma lite mer underfund med vad man ska ha härnäst...
 

Caravelle33

Vacheron
Nu verkar smittspridningen vara på väg upp igen. För mig som ändå måste träffa människor i jobbet hela dagarna så gör det varken till eller från. Vad säger ni andra? Vill ni köra snart eller skall vi avvakta?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Nu verkar smittspridningen vara på väg upp igen. För mig som ändå måste träffa människor i jobbet hela dagarna så gör det varken till eller från. Vad säger ni andra? Vill ni köra snart eller skall vi avvakta?
Jag ses gärna snart under kontrollerade former. Sist jag kollade hade jag mina antikroppar kvar så jag är inte orolig för min egen skull. Tänkte försöka boka nytt test inom kort och se statusen nu
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Dom skall sluta med antikroppstest i Stockholm
Har hört att de funderar på samma i Sörmland. Ska väl tvinga på folk dödsvaccin genom skrämsel?! Förstår ärligt talat inte varför man ska pråkla på folk vaccin när de har antikroppar?!? Hela poängen med vaccin är ju att man får antikroppar?!? Vad är skillnaden mellan antikroppar genom viruset självt eller vaccin??

jaja, inte orolig för mig själv oavsett så jag ses gärna under kontrollerade former.

Och bara för att förtydliga innan folk går apeshit på mig. Jag är inte emot vaccin generellt, heller inte mot detta för de som behöver. Men det är hysteri att tvinga på unga friska människor något man inte vet konsekvenserna av till fullo. Och inte för att vara foliehatt och gå in i något debatt. Men både jag och frugan har haft Corona och märkte knappt av det. Farmor var däremot en relativt pigg och väldigt frisk 82-åring som fick vaccin förra onsdagen, stendog knall fall i helgen. Tillfällighet, kanske...
 

Caravelle33

Vacheron
Har hört att de funderar på samma i Sörmland. Ska väl tvinga på folk dödsvaccin genom skrämsel?! Förstår ärligt talat inte varför man ska pråkla på folk vaccin när de har antikroppar?!? Hela poängen med vaccin är ju att man får antikroppar?!? Vad är skillnaden mellan antikroppar genom viruset självt eller vaccin??

jaja, inte orolig för mig själv oavsett så jag ses gärna under kontrollerade former.

Och bara för att förtydliga innan folk går apeshit på mig. Jag är inte emot vaccin generellt, heller inte mot detta för de som behöver. Men det är hysteri att tvinga på unga friska människor något man inte vet konsekvenserna av till fullo. Och inte för att vara foliehatt och gå in i något debatt. Men både jag och frugan har haft Corona och märkte knappt av det. Farmor var däremot en relativt pigg och väldigt frisk 82-åring som fick vaccin förra onsdagen, stendog knall fall i helgen. Tillfällighet, kanske...
Jag tror inte att någon tvingas ta det. Men vaccinet ger ett starkare och längre försvar än antikroppar genom infektion. Har du antikroppar så är det ingen brådska för dig att vaccinera dig. Jag beklagar sorgen!
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Kommer det närvara några subbar (inte subbor) den 15:e?? Skulle vilja jämföra någon 42:a och 47:a side by side inför mitt nästa inköp. Lite osäker på om jag sparar till en 682:a eller vad jag håller på med...
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Fast jesus f-ing christ 😳
Om man är minsta troende, vill se tecken osv i vardagen fick jag precis svaret på min fråga!! Inlägget ovan, angående submersible, var nr 682 på klocksnack!! Det måste ju betyda nånting.
D12333D9-DAC9-4F6E-9854-AA188898DAC6.jpeg
 

Simeone

Cartier
Hade gärna vart på men löser nog inte den 15/4.
Jobbar ev nästa vecka i Sthlm så får nöja mig med ett besök hos Nymans och Krons.
 
Topp