• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

GTG-tråden

kmg

Patek
2-Faktor
Jo sett den,
Men tror att jag är ute efter en sandwich dial. denna har väl en utgröpt och fylld tavla?

Är ju detta som är så svårt. Men samtidigt kanske det som gör att ni alla tycker det är så skoj med Panerai. Det finns så mycket små grejjer som man kan byta ut. Men svårt att hitta en ref som prickar alla.
Vet du att du vill ha sandwich? Lätt att ha detta som ett krav när man letar panna men är ingen sanning att sandwich är ”bättre”. Personligen är det många refs jag hellre ser med andra typer av tavlor
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Vet du att du vill ha sandwich? Lätt att ha detta som ett krav när man letar panna men är ingen sanning att sandwich är ”bättre”. Personligen är det många refs jag hellre ser med andra typer av tavlor
Är säkerligen så, men hittills av de jag klämt på så har sandwich varit trevligast. Förstår dock som vanligt att man skall vara öppensinnig, annars så missar man mycket skoj. :)
 
  • Like
Reactions: kmg

Nedro

Panerai
2-Faktor
Bara så du vet så är 47mm radiomir lite mindre än 44mm Luminor. Längd mellan hornspetsarna.
What?! Upplevs mindre, eller mindre rent fysikt? På höjden mellan bandhornen så köper jag att Wirelugsen är kortare och klockan därav lite mer kvadratisk.

Som alltid omöjligt om man inte klämmer på grejjer. Därför en framtida GTG vore så grymt för att bringa lite klarhet.
 

Caravelle33

Vacheron
Är nog egentligen en karl stor nog att hantera 47. Men då jag idag som absolut störst bär Speedy. (Vanligt vid GS på 39mm) så är nog 44 nämre till hands
Är det en 45mm Radiomir du är ute efter så stämmer du träff med @Matts och klämmer på hans 190. Det är iofs onödigt. Köp istället en 190 direkt och spara slipp slösa tid på andra referenser eftersom det ändå är en 190 du vill ha tillslut. Är det 47mm du vill ha är det knivigare
Edit. Subjektiv åsikt
 
Senast ändrad:

kmg

Patek
2-Faktor
Är det en 45mm Radiomir du är ute efter så stämmer du träff med @Matts och klämmer på hans 190. Det är iofs onödigt. Köp istället en 190 direkt och spara slipp slösa tid på andra referenser eftersom det ändå är en 190 du vill ha tillslut. Är det 47mm du vill ha är det knivigare
Sen när nådde 190an 372/422-status? :)
 
Senast ändrad:

Nedro

Panerai
2-Faktor
Är det en 45mm Radiomir du är ute efter så stämmer du träff med @Matts och klämmer på hans 190. Det är iofs onödigt. Köp istället en 190 direkt och spara slipp slösa tid på andra referenser eftersom det ändå är en 190 du vill ha tillslut. Är det 47mm du vill ha är det knivigare
Edit. Subjektiv åsikt
Haha bra där skippa resan gå direkt till gå. ;P
Kan lika gärna bli owg :)
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
@Caravelle33 har helt rätt, i klassen 45mm Radiomir är 190 den man landar i om man letar efter en inte alltför hög (ej automat) sandwich (dessutom med gamla lumen ej ecru) , guldvisare (De lite ljusare gulguld som på fiddyn) På det ett JLC 8 dagars med Blånerad powerreservevisare

Är det så illa att för en 44mm radomir med wire är det pam190 som gäller?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle säga att 992 och 190 är en smakfråga, båda är bra men på olika sätt.
vill man ha datum 346
F0A2E7E2-BB34-4261-9C86-429CD5CD6335.jpeg

Roseguld 231
E11DD2DE-0E30-4CEC-8284-07663AEE5929.jpeg

45, och ja!

992 är en contender också, men den står sig platt jämfört med 190
 
Topp