Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
det undrar jag medAv ren nyfikenhet, hur glömmer man bort att man lämnat bort sin klocka?![]()
Jag hörde nånstans att det är 6 veckorLäste precis att om man inte har hämtat ut den efter 6 månader från att den är klar så har de rätt att sälja den.
Källa?Läste precis att om man inte har hämtat ut den efter 6 månader från att den är klar så har de rätt att sälja den.
Då man nu börjat med preowned så tror jag att man kommer löpa större risk att klockorna blir sålda. Tidigare var det nog mer meckigt för en AD att sälja beg. klockor.Minns min tid med Nymans och Krons, minns att det fanns en låda i kassaskåpet med ej upphämtade reparationer. Vissa gick 10+ år tillbaka.
De ”förbehåller sig rätten att sälja”, men i praktiken sker detta aldrig. För mycket drama om kunden kommer igen, typ.
Det kanske skulle se ut som det.Då man nu börjat med preowned så tror jag att man kommer löpa större risk att klockorna blir sålda. Tidigare var det nog mer meckigt för en AD att sälja beg. klockor.
Bra fråga, förmodar att de får sälja klockan för att täcka sin kostnader. Om värdet dock överstiger kostnaden för service och förvaring så borde detta tillfalla ursprungliga ägaren på ngt vis.Det kanske skulle se ut som det.
Men hur bokför man försäljning av begagnade varor som man inte betalat för?
Hur redovisar man för försäljning av icke-upplockade renoveringar/service-jobb?
Moms? VMB funkar ju inte för att man behöver ett inköpspris för att räkna ut det. Vanlig moms på 25% då?
Någon som vet om det ens är möjligt?
Bra fråga, förmodar att de får sälja klockan för att täcka sin kostnader. Om värdet dock överstiger kostnaden för service och förvaring så borde detta tillfalla ursprungliga ägaren på ngt vis.
Precis, men man drar av servicekostnad på försäljningsintäkterna samt behåller överskottet så det borde vara lugnt.Läste precis att om man inte har hämtat ut den efter 6 månader från att den är klar så har de rätt att sälja den.
Går Nymans på ID eller kvitto vid inlämning/uthämtning?
Kommer inte ihåg hur Krons gör, men jag har för mig att det var ett inlämningskvitto som gällde.
Mao hur sjutton håller man reda på ett kvitto i ett år?
Kvitto borta = Klocka borta?
Har man glömt att hämta klockan så bör man ha tappat bort kvittot, OM det inte var att kvittot hittades och då blev man påmind om en klocka...Jadu....klarar du inte av att halla ordning pa viktiga papper sa blir det illa....Nej men nog kommer du ihag vem som tog emot din klocka,och som god kund kanner butikspersonalen dig
De har ett nytt system sedan några månader som baseras på ID så kvittot har lite spelat ut sin roll, i alla fall på nya saker du lämnar in.Går Nymans på ID eller kvitto vid inlämning/uthämtning?
Kommer inte ihåg hur Krons gör, men jag har för mig att det var ett inlämningskvitto som gällde.
Inte det minsta.Något säger mig att tråsdkaparen trollar...
Går Nymans på ID eller kvitto vid inlämning/uthämtning?