• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hämta ut klocka 1år efter service

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha ja med tanke på att det fanns någon i tråden som trodde jag "trollade" så får jag nog visa fotot på inlämningsbeviset med datum samt kvitto på upphämtningen :D

Ska bli kul att se den igen! Synd att det inte finns lika många möjligheter som innan COVID att kunna bära klocka. Känns lite overkill att ha en så dyr klocka på handleden när man jobbar hemifrån
Vem bär du klocka för egentligen?
 

IWC

Breitling
Hur går det, TS, har du fått tillbax klockan? :D

Jajamensan!
Hämtades upp en stund innan stängning.
Bild för referens :-D

Inga som helst konstigheter och inga extra avgifter.

Nu då, sälja/behålla/byta?!
Återstår att se!
 

Bilagor

  • IMG_20200915_173051.jpg
    IMG_20200915_173051.jpg
    41.6 KB · Visningar: 11
  • IMG_20200915_211314.jpg
    IMG_20200915_211314.jpg
    51 KB · Visningar: 12

IWC

Breitling
Vem bär du klocka för egentligen?

För mig själv och just därför jag inte ser behov av att ha en klocka för 100k+ när jag är hemma och jobbar eller om jag åker handlar mat.

Onödiga risker medans i en pre-Covid värld så var det alltid ett samtalsämne bland klienter och utbyte av stories
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
För mig själv och just därför jag inte ser behov av att ha en klocka för 100k+ när jag är hemma och jobbar eller om jag åker handlar mat.

Onödiga risker medans i en pre-Covid värld så var det alltid ett samtalsämne bland klienter och utbyte av stories
Förstår inte, man köper väl det man gillar för att man uppskattar dem? Skrytfaktorn är väl sekundär?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
För mig själv och just därför jag inte ser behov av att ha en klocka för 100k+ när jag är hemma och jobbar eller om jag åker handlar mat.

Onödiga risker medans i en pre-Covid värld så var det alltid ett samtalsämne bland klienter och utbyte av stories
Klienter! Känns rätt osäkert:D
 

IWC

Breitling
Förstår inte, man köper väl det man gillar för att man uppskattar dem? Skrytfaktorn är väl sekundär?

Jo precis, uppskattning.
Uppskattar både värdet på den och att i 9/10 gånger skulle gemene man inte ens veta vad det är för klocka, men trots det så går jag inte runt med en klocka på handleden hemma.

Kanske är vi väldigt olika där, men ser ingen vits eller ens funktion med att ha någon av mina klockor på mig när jag är hemma..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo precis, uppskattning.
Uppskattar både värdet på den och att i 9/10 gånger skulle gemene man inte ens veta vad det är för klocka, men trots det så går jag inte runt med en klocka på handleden hemma.

Kanske är vi väldigt olika där, men ser ingen vits eller ens funktion med att ha någon av mina klockor på mig när jag är hemma..
Ok, låter främmande men vet att ni finns. Har nog lite olika intresse bara.
 

Oktogon

Panerai
Jo precis, uppskattning.
Uppskattar både värdet på den och att i 9/10 gånger skulle gemene man inte ens veta vad det är för klocka, men trots det så går jag inte runt med en klocka på handleden hemma.

Kanske är vi väldigt olika där, men ser ingen vits eller ens funktion med att ha någon av mina klockor på mig när jag är hemma..
Du måste ju testa. Att ha på sig den hemma är det bästa då man sitta stirra på handleden utan att se ut som ett fån... vilket man gör ibland på jobbet :D
 

IWC

Breitling
Du måste ju testa. Att ha på sig den hemma är det bästa då man sitta stirra på handleden utan att se ut som ett fån... vilket man gör ibland på jobbet :D

Haha Jo Jo det kan jag relatera till men oftast så har man ju kontrasten från skjorta och kanske manschettknappar också så det verkligen lyfter fram färgerna :-D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jo precis, uppskattning.
Uppskattar både värdet på den och att i 9/10 gånger skulle gemene man inte ens veta vad det är för klocka, men trots det så går jag inte runt med en klocka på handleden hemma.

Kanske är vi väldigt olika där, men ser ingen vits eller ens funktion med att ha någon av mina klockor på mig när jag är hemma..
Blir du inte glad när du tittar ner på din fina klocka oavsett var du befinner dig?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Så är det säkert.
Känns lite väl Overkill i mina ögon med att ha en dressare på handleden när man i t-shirt och mjukisar men, by all means, funkar det för dig så kör på :)
Det är ju precis då en dressare sitter bra:)
Ställer du in tiden innan du sätter på dig en klocka och ger dig ut på möten?
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jajamensan!
Hämtades upp en stund innan stängning.
Bild för referens :-D

Inga som helst konstigheter och inga extra avgifter.

Nu då, sälja/behålla/byta?!
Återstår att se!
Jag kan väl omöjligt vara den enda som följt den här tråden och känner ett stort antiklimax?!?! Trodde någon annan skulle sagt nåt men icke. Så I’m just gonna say it! INGEN är nämnvärt intresserad av ett j*vla servicekvitto:hungover: Lägg ut en bild på klockan i fråga ffs :shifty:

edit* tvåa på bollen efter @K-S
Skönt att man inte är ensam
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Så är det säkert.
Känns lite väl Overkill i mina ögon med att ha en dressare på handleden när man i t-shirt och mjukisar men, by all means, funkar det för dig så kör på :)
Vi är inte särskilt vana vid den inställningen här på Klocksnack. Här funderar vi på vilken klocka som passar bäst för veckohandlingen, för att åka till återvinningsstationen, att sova med (vissa har nattbeaters), för AW:n osv. Personligen anser jag att en skön dressare passar toppen i hemmet, men alla är olika.
 
Topp