• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hämta ut klocka 1år efter service

Johan86

Panerai
2-Faktor
De har som sagt legalt rätten att sälja klockan om kriterierna i lagen är uppfyllda men tror inte urmakare som jobbar med dyrare ur skulle göra det. Dels finns lagen för att skydda näringsidkare så att de inte blir stående utan betalning (ev med skrymmande föremål) men det är nog inte t ex Nymans stora intäktskälla, dels så ska näringsidkaren ge tillbaka de pengar utöver vad utfört arbete kostar skyndsamt vilket kan vålla en del problem.
 

SLZAndersson

Cartier
Inte det minsta.

Har dubbla boenden mellan Sverige och Asien och klockan lämnades in och skulle kommit tillbaka från service innan jag lämnade landet.

Därefter blev det ingen resa tillbaka, och COVID slog till.

Tack er andra för svar. Ej fått svar när jag ringde tidigare idag.
Vet att många ADn utomlands har policyn där de lagrar klockorna tills de blir upphämtade, men vet ej säker om det gällde aven här.
Det förklarar en del! Hopas du får ut den :) lägg upp bild sen isf!
 

IWC

Breitling
Haha ja med tanke på att det fanns någon i tråden som trodde jag "trollade" så får jag nog visa fotot på inlämningsbeviset med datum samt kvitto på upphämtningen :D

Ska bli kul att se den igen! Synd att det inte finns lika många möjligheter som innan COVID att kunna bära klocka. Känns lite overkill att ha en så dyr klocka på handleden när man jobbar hemifrån
 
Haha ja med tanke på att det fanns någon i tråden som trodde jag "trollade" så får jag nog visa fotot på inlämningsbeviset med datum samt kvitto på upphämtningen :D

Ska bli kul att se den igen! Synd att det inte finns lika många möjligheter som innan COVID att kunna bära klocka. Känns lite overkill att ha en så dyr klocka på handleden när man jobbar hemifrån
Äh jag har kört hemifrån sen i mars och jag kör fortfarande klocka dagligen, i varierande prisklass. Det är väl aldrig fel att styla upp mjukisbrallorna och den smutsiga t-shirten med en trevlig klocka? :D
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Haha ja med tanke på att det fanns någon i tråden som trodde jag "trollade" så får jag nog visa fotot på inlämningsbeviset med datum samt kvitto på upphämtningen :D

Ska bli kul att se den igen! Synd att det inte finns lika många möjligheter som innan COVID att kunna bära klocka. Känns lite overkill att ha en så dyr klocka på handleden när man jobbar hemifrån
Har den kunnat ligga där i ett år utan att du tänkt på det så kan du nog lägga den hemma i en låda tills covid är hanterbart :)
 

IWC

Breitling
Äh jag har kört hemifrån sen i mars och jag kör fortfarande klocka dagligen, i varierande prisklass. Det är väl aldrig fel att styla upp mjukisbrallorna och den smutsiga t-shirten med en trevlig klocka? :D

Haha ja det får jag prova. Måste dock säga, att det känns skönt att sätta på sig klockan igen när tillfällen har getts :D
Lite smått sugen är man ju på att köpa ny ändå men det får nog vänta till en värld efter COVID haha
 
Haha ja det får jag prova. Måste dock säga, att det känns skönt att sätta på sig klockan igen när tillfällen har getts :D
Lite smått sugen är man ju på att köpa ny ändå men det får nog vänta till en värld efter COVID haha
Ja vi får hoppas att den världen kommer snabbare än vad som verkar! :(
 
Topp