• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här är Prins-Daniels nya lyxklocka...

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan någon med lite koll säkerställa vilken modell det är? @vaniljglass ?

Tycker det ser ut som en 5ref-Daytona med polerade ovansidor av bandhornen, är det WG då? Och i så fall med ståltavla?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Kan det inte vara så att dom inte får uttala sig? Just pga att de är hovleverantörer

Så kan det ju vara men.
En formulering likt: "Hovleverantören Rob Engström AB avböjer att kommentera prinsens nya klocka. Men anställda på Nymans ur som säljer Rolex uppger för Aftonpressen att det rör sig om en Rolex av modellen Daytona, och att den sannolikt är tillverkad i 18k vitguld"....

Eller motsvarande kan ju inte vara för mycket begärt. Personen som författat artikeln får ju lön för att leverera text.
Men det är ju bara att lyfta på hatten, bra reklam (och gratis) för Nymans.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
image.jpg
 
Visst, men jag skulle ändå vilja säga att Prins William är ännu trevligare, även om jag sällan träffar båda samtidigt vilket ju krävs för en riktigt bra jämförelse.

Prince William och hans bror är "riktiga" prinser då de inte är ingifta, dock verkar de inte ha samma inbitna intresse för klockor. Had för mig att jag sett William bära en Seamaster Diver ett flertal gånger.
 

Nero13

Panerai
Herregud så trött man blir på folket som komenterar på expressen, skapligt jävla patetiska liv dom måste ha och bara väntar på att något sånt här ska komma upp bara för att spy galla...
 

mmx

Cartier
Gillar ju inte det där ordblinda gänget med hov av principskäl, men en rolex här och där är inget jag hetsar upp mig över.

Är vi överens om att det är ss nu då? Jag röstar nog på det iaf.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Träffade idag chefen för första gången efter jul. Tissot kvartskronograf på armen som jag aldrig sett förr (sannolikt julklapp) och jajamensan, KRONOGRAFEN VAR IGÅNG !! Vafan gör man? Fredrik Backmans kompis N har förstört mig, nu synar jag varenda kronograf jag ser.
 
Topp