Echo Delta
Guld
Jag har inget till övers för monarkin, men det är institutionen jag har problem med. Huruvida personerna är trevliga, intelligenta e t c. har jag ingen aning om och det spelar heller ingen roll för min uppfattning. Nu är ju dock detta ett klockforum så till min fundering: vad har killen för alternativ givet att han ska gå under radarn hos kommentatorerna i Expressens FB-tråd och inte bli trackad av Chris eller prins Josef von Trittelbrattel?
Förslagsvis något märke inte många känner till. En Patek kommer aldrig "flyga under radarn", även om det är en dressare på samma sätt som en t ex. Laurent Ferrier, Moser & Cie, Lange. & Söhne, Lang & Heyne, Mauritz Grossman etc. (Kika in de två sistnämnda om man vill se sjuklig kvalité, även i jämförelse med Patek.
Det jag menar är, namnet Patek Philippe står fortfarande på tavlan. Kungliga hovet är nog de som minst av alla ska stoltsera med dyrgripar även om de har råd med det. Vill de ha kvalité men inte skrika med det så att aftonhoran och dess outtröttliga blodhundar till journalister snappar upp detta och gör en stor grej av det, som nu till exempel, så kör på något mindre känt märke. Dessutom får man mer för pengarna.