Skiljer lite beroende på modell/referens/ålder, men en quartz-tavla & en automatisk bör skilja sig så här:
Fina klockor oavsett version!
Tack så mycket grabbar, fina ni är!
Jag återkommer när jag vet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skiljer lite beroende på modell/referens/ålder, men en quartz-tavla & en automatisk bör skilja sig så här:
Fina klockor oavsett version!
Coolt med dead-beat, då har man lärt sig något nytt. Ser ut som en ganska spröd konstruktion tycker jag, med en liten hake som greppar ett kugg en gång per sekund.Dam seamaster är oftast kvarts. Finns automater som tickar likt en kvarts. kallas dead beat och det är inget man snubblar över direkt... Dyyyyr komplikation! Gissar att det antingen är en fake eller att din kollega inte har någon koll på vad han har köpt.
Inte om den har en gångavvikelseSamma som i går vid den tiden.![]()
Någon som vet WR på Hublot Classic Fusion? Sett olika info på nätet. T.ex. Uret uppger 50m, Bo Berggren(AD) säger 100m.
Hublots hemsida som lär va världens sämsta när det kommer till info om deras klockor står det såklart inget på.
Har inte fått något svar från Hublot heller
Ping masterkiller ?
Det som på engelska heter "stem", vad är det? Kronhals?
Vad det än är så undrar jag om det är svårt att laga/byta en defekt sådan på ett ETA-verk?![]()
Allt som är hårdare än ceramik repar hårdmetall, vissa stenar i putsade väggar mm. safirglaset är mycket hårdare än det keramiska materialet. Materialet är reptåligt, inte repfritt!Hur kan dessa repor kommit till, efter 3 dagars användning? Ska inte en keramisk ring vara nästintill omöjlig att repa?!
Hur kan dessa repor kommit till, efter 3 dagars användning? Ska inte en keramisk ring vara nästintill omöjlig att repa?!
Inte så jättebesvikent på själva repan, utan mer att jag inte väntade mig det så enkelt! Varken tappat eller slagit den hårt i något.... Den keramiska bezeln min gamla Hublot BB hade fick utstå en hel del dörrkarmen, stolpar och fyllor men lämnade mig utan en enda ding.Jag förstår din ilska/besvikelse men tyvärr händer detta. De är ju reptålig (inte säker), tänk på keramiska knivar , dessa går ju ändå att vässa.
Men är mer tåliga än stål , du får tänka såhär: varje repa ger den karaktär (vare sig du vill det eller ej).
En kille som lyckades polera bort det (rekommenderas dock ej)
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=214943
Jag har börjat kika lite på inköp, inte nästa köp utan köpet efter det..
Har fått upp ögonen för Sinn som verkar ha riktigt smutta klockor. Förmodligen kommer jag i slutändan göra köpet hos en AD i stockholm men det är alltid intressant att kunna kolla in en webbutik för att göra första filtreringen och se lite priser. Så min fråga är finns det någon hemsida som ni har handlat ifrån som säljer sinn? Förutom Erikson i sumpan
Jag förstår din ilska/besvikelse men tyvärr händer detta. De är ju reptålig (inte säker), tänk på keramiska knivar , dessa går ju ändå att vässa.
Men är mer tåliga än stål , du får tänka såhär: varje repa ger den karaktär (vare sig du vill det eller ej).
En kille som lyckades polera bort det (rekommenderas dock ej)
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=214943
Den här bilden dök upp på instaflödet. Nu känns det inte så farligt [emoji38]Allt som är hårdare än ceramik repar hårdmetall, vissa stenar i putsade väggar mm. safirglaset är mycket hårdare än det keramiska materialet. Materialet är reptåligt, inte repfritt!
Har ägt och sålt flera Rado klockor med keramiskt material, tex, den svarta ceramic rektangulära modellen, hade små repor på den. det är olika hårdhetsgrad på vilken färg det är p det keramiska materialet, tror det var det som såg ut som stål som är hårdast.
Ceramic är hårt och väldigt sprött material, har haft flera ceramica förlängningsbitar som brutits av, precis som Omegan. Några repor och hairlines, skapar bara karaktär åt klockan, som får lite själ också.Den här bilden dök upp på instaflödet. Nu känns det inte så farligt [emoji38]
En beater vad är det?
Jättelätt, får säkert bara några hundratals träffar.Använd sökfunktionen på forumet...
En klocka som ska tåla stryk. Som används vid de tillfällen man inte vågar använda sina andra klockor.En beater vad är det?