Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tänker mig att det är lättare att maximera intäkten om man säljer var för sig. Vad du vinner på att sälja hela samlingen är att du slipper hantera multipla försäljningar med all administration etc.Om du som säljare har en samling klockor, får du mest betalt om du säljer det som just en samling eller varje klocka var för sig? Fattar ju att ”det beror på” (en samling kan vara ex. random klockor i en hög eller komplett dirty dozen) men går det att säga något generellt? Gäller det även inom andra områden (frimärken, glas, antikviteter, bilar mm.)?
Mm, låter rimligtJag tänker mig att det är lättare att maximera intäkten om man säljer var för sig. Vad du vinner på att sälja hela samlingen är att du slipper hantera multipla försäljningar med all administration etc.
150-200kr, bara testet utan täthetsservice etcVad kostar normalt ett trycktest/ täthetskontroll?
Helt kan man nog inte utesluta det, men jag skulle säga att det är ofantligt mycket mer sannolikt att den är torr och skitig och behöver servas. När den är magnetiserad är det framförallt spiralen som drabbas, och det får det att gå fortare snarare än långsammare. (Men det ena utesluter inte det andra förstås.)Här har jag en trevlig gammal ryss, men med tidshållning som en tvättmaskin. Den har tappat 12 minuter på ett dygn nu. En service hade nog varit på sin plats, men nu till min fråga: Kan jag helt utesluta att den blivit magnetiserad?
Ja jag har levt i tron att den ska gå fortare om den är magnetiserad men är i ärlighetens namn osäkerHelt kan man nog inte utesluta det, men jag skulle säga att det är ofantligt mycket mer sannolikt att den är torr och skitig och behöver servas. När den är magnetiserad är det framförallt spiralen som drabbas, och det får det att gå fortare snarare än långsammare. (Men det ena utesluter inte det andra förstås.)
De här har ett väldigt stort sortiment av allt möjligt: https://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html (tysk butik)Någon som har tips på återförsäljare av kortare armband, typ 115/75? Läder, gummi och canvas.
Inom EU.
Tack!
Staten tar över ägandet, alltså förverkandet. Sen antar att man säljer det via typ kronofogden.Vet inte om det är rätt plats att ställa denna fråga men jag provar. Numera får ju polisen beslagta bilar, klockor och andra föremål som de misstänker härrör från brottslig verksamhet. Hur förverkas dessa prylar sedan? (Det är inte Kronofogden som förverkar egendomen).
Tack för svar. Men Kronofogden säger att de inte har fått i uppdrag att sälja prylarna som kommer från polisens nya "verktyg".Staten tar över ägandet, alltså förverkandet. Sen antar att man säljer det via typ kronofogden.
Uppdaterar med att jag blev uppringd av butiken på Biblioteksgatan efter en förfrågan dit. Tydligen kör de med kostnadsfritt prisförslag. Klockan behövde skickas till Danmark. Återkommer när jag vet hur det gick. Uppskattad tid cirka 2-3 månader.Jag har en Georg Jensen Koppel märkt 1318. Gissningsvis från mitten av 90-talet. Mer affektion än värde troligtvis. Det sitter ett quartzverk i den. Den har inte använts de senaste 25 åren vilket gör att status är lite oklar. Räcker det med nytt batteri eller behöver man titta på verket? I sådana fall var gör jag det prisvärt i Stockholm? Öppnar gärna inte själv då den är i 18k och jag saknar verktyg.
Hej på er,
Finns det några butiker i Stockholm som säljer vintage Rolex? Är nämligen på jakt efter min första vintage och jag hade föredragit att besöka en butik snarare än att beställa från nätet.
Tack på förhand!
Missade att det är 30 dagar i november, så du bara ligger en dag back?Varför slår inte min klocka om till 2dec?. Står fortfarande på 1dec