Instämmer med övriga och säger vita.Ska snart slå till på en Breitling Avenger II A1338111 / BC32 / 170A.
Vad tycker ni svarta eller vita kronografer?
Bonus blir att det är mer sommarfeeling över den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Instämmer med övriga och säger vita.Ska snart slå till på en Breitling Avenger II A1338111 / BC32 / 170A.
Vad tycker ni svarta eller vita kronografer?
Är nog svårt och svara på då vi ej vet vad som är fel, men du kan ju alltid ta den till urmakare för en koll? Då får du nog ett mer exakt kostnadsförslagHar en gammal Tissot Seastar Quartz i (troligtvis) guld som morfar fick i pension från sitt jobb 1982. Klockan ser ut att vara i mer eller mindre nyskick men den går inte. Vet bara att det inte är batteriet som är felet.
Är det hutlöst dyrt att laga en sådan här eller är det ett relativt billigt och enkelt jobb för en duktig urmakare? Klockan ska inte säljas utan finnas kvar i min egna samling då det sentimentala värdet är ganska högt!
Sant, får försöka hinna förbi en urmakare (vilka kan Tissot bäst i Göteborg..?) nån dag. Nackdelen med att jobba i butik är bara att allt är stängt när jag själv stängt...Är nog svårt och svara på då vi ej vet vad som är fel, men du kan ju alltid ta den till urmakare för en koll? Då får du nog ett mer exakt kostnadsförslag![]()
Någon hundralapp stycket. Jag köpte en fullt fungerande stål-Lagonda för en hundralapp här på forumet, så rik på att sälja dom blir man inte. Men de var fräcka![]()
Har en kompis vars farmor gått bort och hon hittade dom här klockorna i en byrå, är det något av ( penga ) värde?![]()
Den är fullt uppskruvad.Kort fråga, har en ny Explorer 2. 1 månad gammal. Skruvade ut kronan nu på morgonen för att skruva upp den lite. Efter ett tag "hackar" den när jag skruvar. Betyder det att den är fullt uppskruvad eller har något annat hänt. Har inte känt det innan, den skruvar alltid upp mjukt annars?
Bara och köpa och ångra sig senFinns det något namn för klocksjukan?!
Ju mer jag tittar efter min första "riktiga" klocka, desto osäkrare blir jag![]()
Bara och köpa och ångra sig sen![]()
Köp min AerospaceJa vi får se börjar bli otålig nu![]()
Köp min Aerospace![]()
Du kanske ändrar digInte fastnat för den modellen
Lutar åt en Breitling Superocean Chronograph Steelfish nu![]()
Haha, jag säger inte emot!Du kanske ändrar digOch då finns den här haha
Funderar på att köpa mig min första riktiga klocka, en Tudor Black bay ( i någon av utföranden) men det känns som väldigt många flippar den klockan otroligt snabbt efter inköp. Bör jag spara 20k ish till och köpa mig en Omega Speedmaster proff eller liknande istället?
Angående val av klocka så kan jag inte säga något om Tudor black bay då jag aldrig har haft någon. Det jag kan säga är att jag är otroligt nöjd med min Speedmaster och jag skulle vilja säga att den är en keeper.
Varför behöver du spara 20k till? Om du har råd med en Tudor black bay har du väl råd men en Speedmaster professional? Ligger inte de ungefär lika prismässigt? Det ska väl i och för sig sägas att jag har ganska dålig koll på tudor/rolex priser men enligt en snabb sökning verkade black bay ligga runt 20-25' (beg). Speedmaster pro burkar ligga runt 22-25' (nyare beg) och nypriserna startar från ca 29-30' från gråhandlare.
Dom Speedmaster jag kan hitta hos ad ligger på runt 40k?
Eller ja Speedmaster racing ligger på runt 30.
Tudor på 31k ny!
Då jag ska köpa min första riktiga så tänkte jag köp en ny, tills jag är lite mer insatt och kan kolla på begagnade .
Tips på gråhandlare där dom finns för 29-30!![]()
Spelar nog inte någon roll vilken du köper, du kommer att tröttna tillslut och sukta efter något annatFinns det något namn för klocksjukan?!
Ju mer jag tittar efter min första "riktiga" klocka, desto osäkrare blir jag![]()
Vad menas med "open six"?
6:an i datumfönstret, eller på tavlan, har ett litet mellanrum i själva siffran 6, dvs skillnad i typsnittet på datumskivan eller på tavlan vilket kan avgöra om dessa är bytta eller inte eller så tycker man bara att det är snyggt
Sjöö Sandström Royal Steel. Finns i 37 & 41 mm. Min röst faller på 37 mm som sport/dressare.Eftersom jag är för feg för att starta en tråd gör jag såhär:
Söker en sport/dress klocka med mörk urtavla och bra kvalité på länk, lite åt Omega AT-hållet. Gärna något kul märke och ej vintage.
Budget: Under 20 k.
Vad rekommenderas?
Longines har en del som passarEftersom jag är för feg för att starta en tråd gör jag såhär:
Söker en sport/dress klocka med mörk urtavla och bra kvalité på länk, lite åt Omega AT-hållet. Gärna något kul märke och ej vintage.
Budget: Under 20 k.
Vad rekommenderas?