Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sök på bergeon så hittar du lite varstans!Vart kan jag köpa bandstiftsverktyg med kvalité ?
Speedy reduced är mindre.Vad är det för skillnad på Omegas "reduced" versioner mot vanliga? Finns i Speedmaster, men kanske även flera modeller.
Har testats med Seiko 6139, Pogue, under Skylabuppdragen på 70-talet. Fungerade utmärkt.En till fråga, skulle en automatiskt klocka fungera bra i rymden?
Moonwatch/Speedy är ju manull, av den anledningen tänker jag att det fungerar dåligt i rymden utan tyngdkraft med automatiska urverk.
Någon som vet mer?
Såklart om det finns energi så kommer den ticka på, men kommer den dra upp sig?Har testats med Seiko 6139, Pogue, under Skylabuppdragen på 70-talet. Fungerade utmärkt.
Jodå, den drog upp sig. Funkade enligt användaren utan några som helst problem:Såklart om det finns energi så kommer den ticka på, men kommer den dra upp sig?
Tycker inte att ankaret borde röra sig något vidare?
Oljor torkar, så en service vore inte fel.Klockor som är i nyskick men legat cirka 10-15 år, då dom inte motionerats kan jag tänka mig att dom mår sådär... Kan jag behöva räkna med en service i priset?
Om jag har förstått det rätt så står det 5513 mellan luggarna men att det sedan står 5512 på en av luggarna.![]()
Vad betyder double reference?
Det är inte PF8139?någon som vet vilken ref. den civila versionen av RAF pulsar chronograph har?
nej ,hittade den, det var: PJN299X1Det är inte PF8139?
No probs. Grattis, blir det en sån?nej ,hittade den, det var: PJN299X1
tack för svaret dock!
hittar ju ingenNo probs. Grattis, blir det en sån?
Vita är mer panda och snyggareSka snart slå till på en Breitling Avenger II A1338111 / BC32 / 170A.
Vad tycker ni svarta eller vita kronografer?
![]()
![]()
Har haft samma tankeVita är mer panda och snyggare![]()
Mycket bra tanke, kör på denHar haft samma tanke![]()
Mycket bra tanke, kör på den![]()