• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hörlurar.

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Trådlösa in-ear.

Vad köper man?

Vill primärt kunna använda dem utomhus vid promenader, gräsklippning etc. (har aldrig lurar när jag springer, har NC-kåpor till flyg etc. och okej trådade in-ear vid behov på jobbet). Troligen mest lyssnade från Spotify samt poddar typ. Så okej ljud men inget krav på egentlig hifi.

Några tips?
Jag köpte Hifi-klubbens egna märke: Argon ambient. Ena luren saknar lite bas så ska få dom utbytta men annars väldigt prisvärda med sina ynka 448kr. Kanon på kontoret för min del :)
 

Number 6

Omega
Trådlösa in-ear.

Vad köper man?

Vill primärt kunna använda dem utomhus vid promenader, gräsklippning etc. (har aldrig lurar när jag springer, har NC-kåpor till flyg etc. och okej trådade in-ear vid behov på jobbet). Troligen mest lyssnade från Spotify samt poddar typ. Så okej ljud men inget krav på egentlig hifi.

Några tips?
Vet inte hur de presterar vid gräsklippning men Jabra Tarah Pro som jag tipsade om två inlägg uppåt är jag riktigt nöjd med.
 

Number 6

Omega
Jaybird?

Skulle helst slippa tråden mellan lurarna men den kanske inte stör?
Haha ja Jaybird är det ju. Förväxlade med min Jabrapuck på jobbet. Tycker inte sladden stör nämnvärt men visst hade man hellre sluppit den. En bra sak med sladden dock är ju att om man vill ta ut dem för att exv prata med någon så hänger de där runt halsen och sitter ihop med magneter.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jaybird?

Skulle helst slippa tråden mellan lurarna men den kanske inte stör?
Hifi-klubben har de jag köpte utan sladdar mellan öronen. Kikade inte på dom men tror de kostade tusenlappen. Vet inte vilken butik som är närmst för dig men kan rekommendera att gå in och be och få lyssna på lite olika. De brukar vara väldigt hjälpsamma. Fick grym hjälp av Gabriel i butiken i kungens kurva när jag köpte mina lurar och ny TV
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hifi-klubben har de jag köpte utan sladdar mellan öronen. Kikade inte på dom men tror de kostade tusenlappen. Vet inte vilken butik som är närmst för dig men kan rekommendera att gå in och be och få lyssna på lite olika. De brukar vara väldigt hjälpsamma. Fick grym hjälp av Gabriel i butiken i kungens kurva när jag köpte mina lurar och ny TV

Snyggt - får kanske bli ett besök för lite kläm! Tack för input!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Trådlösa in-ear.

Vad köper man?

Vill primärt kunna använda dem utomhus vid promenader, gräsklippning etc. (har aldrig lurar när jag springer, har NC-kåpor till flyg etc. och okej trådade in-ear vid behov på jobbet). Troligen mest lyssnade från Spotify samt poddar typ. Så okej ljud men inget krav på egentlig hifi.

Några tips?
Jag läste en massa recensioner innan jag skulle köpa ett par s.k. true wireless och nästan alla verkade rekommendera Jabra Elite Active 65t vilket jag själv köpte och är riktigt nöjd med.

Riktigt bra ljud, skönt med helt trådlösa lurar och de har även en väldigt fiffig funktion där man kan trycka på ena snäckan för att få in ljud via mikrofonen och därmed höra sin omgivning utan att behöva plocka ur dem. Sitter dessutom väldigt bra i mina öron vilket jag ofta har problem med när det kommer till in-ears.

Just nu ligger de på 2' vilket är lite saftigt men jag köpte mina för 1400 vilket de är nere på med jämna mellanrum. Tror att det ligger ett par till salu här i lifestyle om de inte blivit sålda än.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag läste en massa recensioner innan jag skulle köpa ett par s.k. true wireless och nästan alla verkade rekommendera Jabra Elite Active 65t vilket jag själv köpte och är riktigt nöjd med.

Riktigt bra ljud, skönt med helt trådlösa lurar och de har även en väldigt fiffig funktion där man kan trycka på ena snäckan för att få in ljud via mikrofonen och därmed höra sin omgivning utan att behöva plocka ur dem. Sitter dessutom väldigt bra i mina öron vilket jag ofta har problem med när det kommer till in-ears.

Just nu ligger de på 2' vilket är lite saftigt men jag köpte mina för 1400 vilket de är nere på med jämna mellanrum. Tror att det ligger ett par till salu här i lifestyle om de inte blivit sålda än.

Det blev ett par ’vanliga’ 65t.

Några butiker sålde/säljer dem för dryga 1000-lappen nu i veckan så då var det en no-brainer.

Inga hifi-lurar kanske, har dock bara lyssnat någon halv-timme - men mer än okej för det jag ämnar använda dem till!

Tack igen för input!
 

daniel_se

Omega
Blir spännande att se hur Elite 75t blir, ska väl komma nu i oktober?

Jag har ett par silver QC35ii om någon är intresserad. Ett år gamla mycket fint skick, endast använda på långflygningar. Kartong och alla tillbehör med. Finns i Stockholm.
 

Number 6

Omega
Svärfar har fyllt år och han fick Bose Soundsport dock gillade han inte lurarna då de sticker mycket ur örat och när han drar ner mössan så trycker de inåt vilket gör ont då han tydligen har opererat ena örat. Han har ett par äldre B&O med sladd som han gillar, dessa då jag gissar att ploppen inåt i örat inte är så påtaglig...
Oavsett, jag kollade runt på wireless alternativ, men jag hittar banne mig inget som dels saknar "plopp" inåt i örat och dels är små och smidiga under mössan.
Någon som har nån idé? Enligt mig är in-ear så himla individuellt så man måste prova. Jag misstänker att han inte hittar något. Finns det nån mindre on-ear som skulle kunna vara ett alternativ? Eller nån in-ear med grundare plopp...
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Svärfar har fyllt år och han fick Bose Soundsport dock gillade han inte lurarna då de sticker mycket ur örat och när han drar ner mössan så trycker de inåt vilket gör ont då han tydligen har opererat ena örat. Han har ett par äldre B&O med sladd som han gillar, dessa då jag gissar att ploppen inåt i örat inte är så påtaglig...
Oavsett, jag kollade runt på wireless alternativ, men jag hittar banne mig inget som dels saknar "plopp" inåt i örat och dels är små och smidiga under mössan.
Någon som har nån idé? Enligt mig är in-ear så himla individuellt så man måste prova. Jag misstänker att han inte hittar något. Finns det nån mindre on-ear som skulle kunna vara ett alternativ?
Sennheiser PX 100/200 eller gamla hederliga Koss Porta pro kanske? Men det låter som det är bäst att ni tar honom till butiken och låter honom testa och byta :)
 

Number 6

Omega
Sennheiser PX 100/200 eller gamla hederliga Koss Porta pro kanske? Men det låter som det är bäst att ni tar honom till butiken och låter honom testa och byta :)
Ja. Det känns som mission impossible enligt mig att hitta nåt som funkar under mössan, trådlöst men som inte trycker inåt. Alltså det är väl hela grejen med in-ear att ploppen (vad heter det) sitter in i örat:confused:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det känns mer som mission impossible enligt mig att hitta nåt som funkar under mössan, trådlöst men som inte trycker inåt.
Varför ska dom bäras under mössan, bär han mössa året runt eller är det bara en fix ide han har? Precis som du säger så faller det ju på att dom inte kommer sitta kvar om dom inte går in i örat (de på bilden du länkade är nog enda modellen som fungerar då dom fästs över örat).
 

Number 6

Omega
Varför ska dom bäras under mössan, bär han mössa året runt eller är det bara en fix ide han har? Precis som du säger så faller det ju på att dom inte kommer sitta kvar om dom inte går in i örat (de på bilden du länkade är nog enda modellen som fungerar då dom fästs över örat).
Han bor i Norrland och går VARJE dag året runt. Så jag kan iofs förstå att han vill ha nåt som funkar med mössa. Men det mesta faller ju om man inte tål nån form av tryck inåt i hörselgången. Well vi får se, det var en chansning.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Han bor i Norrland och går VARJE dag året runt. Så jag kan iofs förstå att han vill ha nåt som funkar med mössa. Men det mesta faller ju om man inte tål nån form av tryck inåt i hörselgången. Well vi får se, det var en chansning.
Jag har själv ganska små öron och hörselgångar, så jag bär inte in-ear under så långa perioder. Har just nu ett par Sennheiser som sitter bra, innan testade jag Supra som också är riktigt små. Sen måste man ju testa med de olika gummipropparna vilka som är skönast. Om han bara ska ut och promenera borde ju ett par on/over ear med bra tryck vara kanon, både värmer och presterar :)
 

David

Bödeln
Svärfar har fyllt år och han fick Bose Soundsport dock gillade han inte lurarna då de sticker mycket ur örat och när han drar ner mössan så trycker de inåt vilket gör ont då han tydligen har opererat ena örat. Han har ett par äldre B&O med sladd som han gillar, dessa då jag gissar att ploppen inåt i örat inte är så påtaglig...
Oavsett, jag kollade runt på wireless alternativ, men jag hittar banne mig inget som dels saknar "plopp" inåt i örat och dels är små och smidiga under mössan.
Någon som har nån idé? Enligt mig är in-ear så himla individuellt så man måste prova. Jag misstänker att han inte hittar något. Finns det nån mindre on-ear som skulle kunna vara ett alternativ? Eller nån in-ear med grundare plopp...
https://aftershokz.com/products/trekz-titanium
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Hejsan! Är på jakt efter ett par okej in-ear lurar för max ca 500kr, som jag i huvudsak tänkte använda för att lyssna på musik och prata i telefon medan jag är på resande fot. Jag har hittat ett par Beoplay H5 (beg.) som jag är sugen på, men tänkte höra med experterna vad ni säger ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Upptäckte precis att Beats Studio 3 Wireless inte funkar när det är kallt ute. Stänger av sig trots gott om batteri 😢
-7 grader men det trodde jag inte skulle vara några problem.
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Upptäckte precis att Beats Studio 3 Wireless inte funkar när det är kallt ute. Stänger av sig trots gott om batteri 😢
-7 grader men det trodde jag inte skulle vara några problem.

Kass. Förstått att Sonys XM3 hade problem med kyla också, inte riktigt kunnat hitta om XM4 har samma problem. Lite av en deal breaker om man lever på våra breddgrader.
 

zeke_varg

Omega
Med en bra portion tur har vi snart testare, likt biltillverkare, röra sig runt i norra Sverige med maskerade hörlurar längst vägarna...

👍🤔🏋️‍♀️
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Haft mina Airpods Max någon vecka nu och är imponerad av ljudet och ANC 😃

Har bara Beats Studio 3 att jämföra med.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Haft mina Airpods Max någon vecka nu och är imponerad av ljudet och ANC 😃

Har bara Beats Studio 3 att jämföra med.

Är du fortfarande lika nöjd nu när smekmånaden är över?
Stör du dig på de negativa sakerna som tex handväskan, tyngden, att inte kunna justera ljudet som du vill, batteritiden osv?

Jag lyssnade på dom för första gången häromdagen och blev väldigt positivt överraskad över hur mycket "hifi" de faktiskt lät. Och då hade jag ingen aning om vad källan var eller vilken kvalité det var.
Nu när de ligger runt 5200 så börjar det väl kännas ok.
 

Molgan

Cartier
Jag har ägt en drös med lurar som använts flitigt genom åren och jag har konstaterat att det finns tyvärr inga hörlurar som är perfekta för alla tillfällen så jag har skrotat den iden.

Idag kör jag Steelseries Arctis Pro + GameDac vid den stationära datorn (Windows), Airpod Pro för tele, teams och Storytell (dessa finns alltid i fickan), Airpod Max vid resor och långa stunder vid den bärbara datorn (Mac) och iPad.
Jag har även haft de flesta modeller av Bose QuietComfort-lurarna (15, 25, 35II) som alla har fungerat ypperligt vid resor, men Apples handskak mellan sina enheter är bara för bra..

Ps. Ska jag finlyssna musik så gör jag det hemma tillsammans med en riktigt fin 2-kanals setup och skivspelare, så uber-hifi är inte vad jag eftersträvar från hörlurar, men Airpods Max låter ändå riktigt trevligt även för en Audiofil.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Är du fortfarande lika nöjd nu när smekmånaden är över?
Stör du dig på de negativa sakerna som tex handväskan, tyngden, att inte kunna justera ljudet som du vill, batteritiden osv?

Jag lyssnade på dom för första gången häromdagen och blev väldigt positivt överraskad över hur mycket "hifi" de faktiskt lät. Och då hade jag ingen aning om vad källan var eller vilken kvalité det var.
Nu när de ligger runt 5200 så börjar det väl kännas ok.
Ja, jag är väldigt nöjd men är ingen storanvändare. Kör dem mest för möten och enstaka promenader.

Det jag gillar mest, förutom ljudet, är passformen. Möten på 3-4 timmar var tidigare en plåga då mina Beats klämde på öronen hur jag än placerade dem.
Med Airpods Max känner jag ingenting!

Flyger en del normalt och då tror jag de blir kanon!
 

Number 6

Omega
Frugan tappade sitt airpods pro laddningscase häromdagen i elljusspåret. Suck. Nu har jag avverkat 2.5an och letat efter det tillräckligt… nån som har tips på ersättningscase eller är det bara apple original för typ 1695 som gäller?
 
Topp