• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hört på stan

"Daniel Wellington-klockor är ju även roliga att köpa eftersom du kan byta band på dem" :banghead:
"Man kan köpa äkta Rolex från Kina. De görs ju ändå där. På natten tar arbetarna med sig klockor genom bakdörren och kan därmed sälja dem för en bråkdel av priset" :banghead::banghead:
"Omega är det i särklass bästa klockmärket av alla" :banghead::banghead::banghead:
Bor i Kina och kan säga att alla Rolex som inte säljs via AD är fake. Men det finns exemplar som otroligt lika original, otroligt svårt att se skillnad...

Fast, är inte Omega det i särklass bästa klockmärket av alla? Om man tänker vad man får för pengarna. Väldigt bra klockor, trevlig historia, välkända och status (om man bryr sig om det) och inte ett alldeles för högt pris.
Nej.
Och det där med status beror nog på vem du frågar. Finns lätt 10-20 märken med högre vedertagen status. big 3, rolex, A Lange, Breguet, JLC och många fler...

Gick ut med storasyrran och skulle ta en öl i somras då jag ser att en kompis till henne har en iwc (har för mig att det var en portofino). Börjar prata klockor med honom och visar då min SD var på han säger att rolex ALDRIG har gjort sina egna urverk och att dem är skräp i jämförelse med tex iwc... orkade verkligen inte prata mer mer killen utan säger bara att daytona verken gjordes av zenith fram till 2001 och att rolex gör sina egna urverk på alla klockor idag mig veterligen! Sen går jag!!

Min Sea Dweller har kallats fake både på Instagram och hos en av de större ADs i Stockholm. "Den har ju ingen datumbubbla" var det som pekades ut båda gångerna...:) På insta så taggades även "fakewatchbusta" eller vad hen heter av den som tyckte illa om min Dweller.. Hen fick svar på tal direkt. Även hos ADn fick personen krypa till korset och har faktiskt inte sett hen där på länge..:)
Rolex AD?

Fast, är inte Omega det i särklass bästa klockmärket av alla? Om man tänker vad man får för pengarna. Väldigt bra klockor, trevlig historia, välkända och status (om man bryr sig om det) och inte ett alldeles för högt pris.

Omega har väl noll status i Sverige, och ännu mindre utomlands? Speedmastern är trevlig, men den har de ju lyckats fucka upp med alla 300 olika limitedmodeller osv.

Ungefär som att säga att Volvo är det bästa bilmärket.

Alla OQ's är falska i folks ögon som tror rolex bara har tillverkat SUB , DD och DJ. Kom fram en snubbe till mig en gång frågade om den var äkta sa vad tror du? Han svara falsk. Frågade varför han svara men den är så repig, riktiga rolex klockor ska inte kunnas repas.
Ja men alltså, det vet du väl att Rolex tillverkar sina klockor i adamantium. Det är därför de är så dyra ju.
;)

Omega har väl noll status i Sverige, och ännu mindre utomlands? Speedmastern är trevlig, men den har de ju lyckats fucka upp med alla 300 olika limitedmodeller osv.

Ungefär som att säga att Volvo är det bästa bilmärket.
Ta tillbaka det där annars får du med oss att göra!!!
IMG_3453.JPG

:)

Alla OQ's är falska i folks ögon som tror rolex bara har tillverkat SUB , DD och DJ. Kom fram en snubbe till mig en gång frågade om den var äkta sa vad tror du? Han svara falsk. Frågade varför han svara men den är så repig, riktiga rolex klockor ska inte kunnas repas.
En vanlig myt som folk tror är att Rolex är untouchable. Något otroligt exklusivt som kostar flera hundratusen och inte går att ta sönder på något sätt...Som du säger, den ska inte kunna repas...

Stötte på en person som i samband med en diskussion sa "det är ju inte direkts så att man har rolex hemma". Det stämmde iofs för mig, jag hade ju min på mig.

En kollega förklarade att rolex inte har hög status alls bland klockintresserade. Stämmer ju inte alls.

Tror inte vanliga människor noterar vad man har för klocka öht.

Tillbaka
Topp