• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hört på stan

Gick ut med storasyrran och skulle ta en öl i somras då jag ser att en kompis till henne har en iwc (har för mig att det var en portofino). Börjar prata klockor med honom och visar då min SD var på han säger att rolex ALDRIG har gjort sina egna urverk och att dem är skräp i jämförelse med tex iwc... orkade verkligen inte prata mer mer killen utan säger bara att daytona verken gjordes av zenith fram till 2001 och att rolex gör sina egna urverk på alla klockor idag mig veterligen! Sen går jag!!
Sitter det inte ETA-verk i Portofino?

Och vad är det för fel på det? Det kallas utveckling, någonting andra tillverkare bör se som ett bra exempel och inte bara byta färger på bezel ringar och urtavlor och kalla det för nyheter.
Jag älskar ilskan bakom tangentbordet som lyser igenom.
Det var ett skämtsamt inlägg om vad som brukar framhållas av omega-vurmare. Inget fel alls - så ta la o tagga ner lite nu va.

Ta tillbaka det där annars får du med oss att göra!!!
IMG_3453.JPG

:)

Satan vad gräsligt!

Omegas stora problem är väl att de numera ska vara lika tjocka som en snusdosa hela jäkla tiden? Omega är det nya Breitling för dörrvakterna.
Nu känner jag mig lite som han Don Quijote eller vad han heter... Omöjliga fighter att vinna detta. Men du har koll på att inte alla Omegor är 18-19mm som min Chrono va? Å förresten den är klart bärbar. Går den inte in under skjortan så har du helt enkelt för trång manschett..:)

Du borde få en PO chrono i pannan!! Men efter att jag såg din kommentar om vilken bil som är bäst så förstår jag att du bara driver. Du är säkert en Omegafanboy ända in i själen din luring!!:)

Grejjen är att jag fick en PO i inbyte en gång, det tog 10000 år att sälja den, och jag råkade dessutom tappa den på min fot en gång så att halva foten dog och kaklet sprack. Har inget emot Omega annars förutom att de är tråkiga och suger!

Grejjen är att jag fick en PO i inbyte en gång, det tog 10000 år att sälja den, och jag råkade dessutom tappa den på min fot en gång så att halva foten dog och kaklet sprack. Har inget emot Omega annars förutom att de är tråkiga och suger!
De är lite som du alltså?...:-D
Sorry.. den var för enkel för att inte slå till på!!
Synd på foten och kaklet. Du skulle behållit den istället!!

Jag hade en diskussion på krogen med en som stenhårt hävdade att det BARA var folk som ville skryta om sina pengar som bar Rolex.
Det stämmer.

Min fru påstod att man köper dyra klockor för att man får ligga förlite. Det samma gällde hennes tjejkompis vars man villa köpa en flygel för 60k. Även det berodde på att han fick ligga för lite, enligt hans sambo alltså.

Oklart om påstående ovan stämmer.

Tillbaka
Topp