• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

D

Deleted member 5780

Guest
Visst, på ett lavish lives-konto kan det ser fräsigt ut men...
Nu vet jag inte vad du gör till vardags, hur du ser ut, hur gammal du är, vad du tjänar och i vilka kretsar du rör dig - men om det inte innefattar helikoptrar och hundrafotare kommer du garanterat se utklädd ut och det finns bättre sätt att bränna hundratusen än att vara se ut som en fjant i en överdrivet uppenbar överrock som inte tåler vinterväder.
Instämmer, kunde inte sagt det bättre själv.
 

Korsvold

Omega
Kommer nog köra på...
Varma dagar: Barbour Ariel eller bombarjacka (har en, blir nog en till billigare i grön eller blå färg) eller täckväst plus tröja.

Lite kallare dagar: Barbour duke.
image.jpeg


De rejält kalla höstdagarna: Måste nog köpas nytt, Barbour duke funkar inte så bra med tröja under tyvärr (tight). Lutar åt en Barbour Ashby i navy eller liknande vaxad jacka. Dock nöjd med Barbour än så länge så köper gärna en till :)
image.jpeg


Vinter: grön parkas från elvine. Passform före funktion, fakedun ger inte mkt värme men sitter bra och gillar den :rolleyes:
Tips om du inte redan slagit till: Naturkompaniet rear Ashby navy nu.
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag rullar vidare med ett leende på läpparna med min M65 med avtagbart foder. Min M65 i syntet används nu & fram tills vädret blir kyligare - perfekt när vädret är så jävla upp & ned som det är nu. En rock är på ingång också.
tumblr_nxa99qSh2b1r1b3kwo1_500.jpg
Du har ingen bild där du bär den? Hittade en vintage i Paris i våras, men den var lite för stor (även om dessa kan se bra ut när de är lite större).
 
D

Deleted member 4412

Guest
Rock går ju även att "dressa ner" med bla flannell byxor eller jeans o grova kängor:)
Likadant går ju en klassisk M65'a att "dressa upp" med ett par byxor i ull o ett par brouge's..
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Den är jävligt ball! Måste testa, känns som ett bra komplement till min rock som ibland är lite för dressad för min smak. Tack för bilderna!
Ja, verkligen, den är från Aspesi, inhandlad på Gabucci.

När jag köpte den stod jag i valet mellan just den & en rock från Lardini & jag är glad att jag började med M65. Jag mailade Gabucci i veckan, som hade fått leverans av Lardini inför AW16 (modellen som jag provade - annan färg) & nu väntar jag paket därifrån. Riktigt skoj!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kör även denna vinter (dock inte använd särskilt mycket) min klassiska duffel i svart från Gloverall:
image.jpeg

Rätt mysig ihop med ett par manchesterbyxor o grovstickad tröja när snön faller på..
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ruinerade mig totalt på en rock i cashmere och ull från Brunello Cuccinelli förra året. Den ska hänga med i många många år.

brunello-cucinelli-button-down-wool-car-coat-product-3-115484328-normal.jpeg


Ska dock kika på en ny vinterjacka tänkte jag och kikar åt detta håll:

481_banner_1.png

480_banner_1.png
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Visst, på ett lavish lives-konto kan det ser fräsigt ut men...
Nu vet jag inte vad du gör till vardags, hur du ser ut, hur gammal du är, vad du tjänar och i vilka kretsar du rör dig - men om det inte innefattar helikoptrar och hundrafotare kommer du garanterat se utklädd ut och det finns bättre sätt att bränna hundratusen än att vara se ut som en fjant i en överdrivet uppenbar överrock som inte tåler vinterväder.

Inte för att vara den som är den MEN,
jag har en liknande rock, dock ärvd från min farfar och knappt använd.
men iår kan man se olika modehus som har sånna typer av jackor, tex:

burberryrock.jpg

@mrMyagi om du känner att du kommer kunna bära upp den på ett coolt sätt så finns en från burberry för 17.000kr
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
utöver tidigare inlägg, undrar jag om någon har erfarenhet av Moncler vinterjackorna?
är dom superrvarma? värda pengarna?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Var köpte du den vanliga m65:an? Hade en alpha för typ 20 år sedan, men har kört oljerock de senaste åren. Är sugen på en m65.
Här är den, eller var den. http://gabucci.se/sv/product/1279/m65

Skillnaden på minifield & min är längd, passform & att min har avtagbart foder. Minifield är slim & något kortare - min är regular & längre. Två helt olika jackor. Jag har testat båda två & minifield kunde jag knappt knäppa. Då vägde jag säkert tio kilo mindre också. Väldigt tight över bröstet.

Min M65 kan jag bära vad som helst under & jag tycker att den sitter kanon.
image.png

Här är en bild på minfield - någon kanske det hjälper där ute.
image.png


Här är motsvarande m65 idag - http://www.aspesi.com/JACKET-M65-**/CG02F012PF01386,default,pd.html

Trevlig helg:)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Inne på att testa köra oliv/mörkgrönt i höst. Inget tjockt/stoppat utan tänk bomberjacka eller rock (inte för lång dock).

Sämst på att förklara då jag aldrig själv vet vad jag letar efter när jag letar kläder.

Tänk typ 2500-3509kr.

Något tips? :D
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Inne på att testa köra oliv/mörkgrönt i höst. Inget tjockt/stoppat utan tänk bomberjacka eller rock (inte för lång dock).

Sämst på att förklara då jag aldrig själv vet vad jag letar efter när jag letar kläder.

Tänk typ 2500-3509kr.

Något tips? :D
Här har du den. Utöka din budget lite. Private White.
aa0158_-_moleskin_bomber_olive_-_1_1.jpg

13743584_1770487136569475_131695700_n.jpg

c5be8aeaa68bcb10922cb6a1c531470f.jpg


http://www.privatewhitevc.com/journal/private-white-v-c-moleskin-bomber-jacket/

http://www.privatewhitevc.com/bomber-jacket-olive-cotton-moleskin.html
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Inne på att testa köra oliv/mörkgrönt i höst. Inget tjockt/stoppat utan tänk bomberjacka eller rock (inte för lång dock).

Sämst på att förklara då jag aldrig själv vet vad jag letar efter när jag letar kläder.

Tänk typ 2500-3509kr.

Något tips? :D
https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/baracuta-harrington-g9-jacket-racing-green.html ? :)

Edit: Billigare här - http://se.zoovillage.com/baracuta/g9-original-racing-green-bomber-jacket
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Baracuta G9 i så fall. Tuffare blir det inte. Sedan ser det ut som att översta bilden är från Aliexpress & jag vet i fanken om det är så bra inspirationskälla.;)
Absolut inte, och inte den jackan jag vill ha heller. Men fick ju snabb-Googla så ni hittar "stilen" jag är ute efter...

Sluta retas nu.

Baracuta är najs, men jag avskyr innermönstret.
 
Topp