ni som har gjort business på plats i Japan. Hur fungerar det med betalning? Banköverföring, Paypal, kort eller cash?
Annat som är bra att veta?
när jag var där senast, snart 2 år sedan så hade vissa gråhandlare ute i nakano två priser på sport rolex
ett lägre kontant pris och ett med kort.
sen finns där vissa som alltid tar mer om man betalar med kort.
jackroad har samma priser hur du än betalar.
Gillar Jackroad!
sen finns där en jätte bra gråis i shibuya som har ett butik som är lite svår att hitta.
ligger på andra våningen i ett hu på samma gata som mega donki ligger på men neråt mot shibuya crossing.
HOUSEKIHIROBA
har bra sortiment men som vanligt är sportstålet överprisat.
TTdj var dom billiga med när jag var där sist!
zenith är väldigt bra prisat hos dom även speedmasters.
under mina två resor dit så har dom varit billigast av alla med vanliga speedys som har korrekt garanti
men för att återgå till frågan så cash är oftast alltid bäst i japan men som utlänning så är iallafall jag tveksam till att springa runt med så mycket pengar.
brukar vara några procent till för att betala med kort.
sen kanske inte vissa vintagebutiker vill ta kort men det är en annan visa.
finns små små klockbutiker med beggade klockor lite här å var
finns bland annat några bra vintage butiker runt ueno vid ameyoko kvarteret.
om du står vid ueno station med näsan mot akihabara och går frammåt och har spåren på din högra sida så kommer du komma till en urfackhandels butik som även servar klockor!
dom brukar ha massor av tillbehör om man gillar att skruva men även nyservade lösa verk och tavlor till alltifrån omega
,Rolex och mer udda märken!
rätt rolig affär att besöka.
i samma kvarter har även quark( stor gråis) sitt Rolex museum som är det enda Rolex museet i världen med begagnade udda saker
allt ifrån galna guldisar till wn hel vägg med olika lådor
tror man barq får vara max 3 bwsökare samtidigt där.
skicka email till dom i god tid för ett besök, inte helt lätt att få en tid annars.
typ en hunka i inträde
man får en ipad och så har man med någon som kan berätta lite om sakerna.