Lär vara slutsåld överallt, för GS gäller tipsen ovan.Typ grejer som SBGX115 som såldes fram tills 2016 eller nåt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lär vara slutsåld överallt, för GS gäller tipsen ovan.Typ grejer som SBGX115 som såldes fram tills 2016 eller nåt.
Det hade varit mäkta schysst! Nakano Broadway skriver jag ner på listan.Kan försöka sammanställa en lista av de jag besökte för inte allt för länge sen i Tokyo. Tillsvidare säger jag att Nakano Broadway får du inte missa.
Fan, nu börjar det klia i fingrarna... skulle vilja säga att det är långt ifrån allt som är billigt när man väl betalat skatt & moms. Men jag vet inte om tråden är redo för det...innan folk börjar diskutera import-moms osv så tror jag att @puffenn kan ha några tips
Trådarna är alltid redo för "glöm inte skatter och avgifter" när det diskuteras någonting utanför EUFan, nu börjar det klia i fingrarna... skulle vilja säga att det är långt ifrån allt som är billigt när man väl betalat skatt & moms. Men jag vet inte om tråden är redo för det...
För att ge ett dumt svar: så beror det på vad som är ”billigt”. Vintage är huvudsakligen det som intresserar mig mest, att föredra är klockor i 10-20tkr klassen. Sedan tycker jag Japanese domestic Seiko är kul!Jag har erfarenhet av att köpa i Japan nått specifikt du är ute efter?
Jag förstår! Då kan jag nog inte hjälpa. Har bara haft med Rolex att göra. Men TWC ( the watch company) i Nakano tycker jag har haft billigast priser gällande Rolex men dom har massa annat kul också om du vill kikaFör att ge ett dumt svar: så beror det på vad som är ”billigt”. Vintage är huvudsakligen det som intresserar mig mest, att föredra är klockor i 10-20tkr klassen. Sedan tycker jag Japanese domestic Seiko är kul!
Kolla in resereportagen också, finns en del trådar som avhandlar Tokyo.Det hade varit mäkta schysst! Nakano Broadway skriver jag ner på listan.
Don't go there...Blir väl inte billigare om du inkluderar moms och tull? Eller hade du tänkt smuggla klockorna?
Klart! En rolle på armen och en seiko i röven !Blir väl inte billigare om du inkluderar moms och tull? Eller hade du tänkt smuggla klockorna?
Var där för ca ett år sedan. Har ena armen tatuerad och möttes inte av några problem. Dock så är det fortfarande förbjudet med tatueringar i Onsen och liknande. Vill minnas att det stod att tatueringar var förbjudet i poolen på hotellet också.Förutom att vara ett mecca för oss klock-entusiaster har jag hört att det råder en viss attityd mot tatueringar i Japan ... Är det någon med erfarenhet som kan säga något om detta?
Blev påmind av en kompis igår, jag har sleeves och på ovansidan av händerna... i värsta fall får man väl köra silkes handskarVar där för ca ett år sedan. Har ena armen tatuerad och möttes inte av några problem. Dock så är det fortfarande förbjudet med tatueringar i Onsen och liknande. Vill minnas att det stod att tatueringar var förbjudet i poolen på hotellet också.
Men i övrigt var det inga problem.
Förutom att vara ett mecca för oss klock-entusiaster har jag hört att det råder en viss attityd mot tatueringar i Japan ... Är det någon med erfarenhet som kan säga något om detta?
mm, en kitsune på höger handen och en japansk sleeve med pioner...Det är främst yakuza-tatueringar som ogillas. Nån fjäril på axeln kommer ingen att höja ögonbrynen för.
mm, en kitsune på höger handen och en japansk sleeve med pioner...
Man får väl vifta runt sin GS och lära sig någon Japansk haiku att citera och hoppas på det bästaÅ andra sidan är tatueringar på västlänningar rätt förlåtande!
Äh, det är ju 2018. Om du däremot ska stiga i fablerna på ett japansk bolag eller dylikt så lär du få det jobbigt. Japaner är extremt väluppfostrade, har snarare upplevt att man blir för upp-passad för att man är västerlänning.Blev påmind av en kompis igår, jag har sleeves och på ovansidan av händerna... i värsta fall får man väl köra silkes handskar
Tatueringsförbud på alla badhus, som ska vara rätt strikta. Annars är det vad jag förstått det ganska chill som västerlänning.Förutom att vara ett mecca för oss klock-entusiaster har jag hört att det råder en viss attityd mot tatueringar i Japan ... Är det någon med erfarenhet som kan säga något om detta?
Bic cameras Air butiker har inte hela utbudet, då får man nog gå till de större butikerna. Om man gillar deras sida på Facebook så kommer det upp en kupong man scannar med telefonen, extra 8% Venus fort Odaiba är en outlet för allt möjligt. Jag hittade en Citizenbutik, men det fanns GS i andra klockbutiker. Jag ”tror” just snöflingan är svår att hitta på något reapris, men pruta kan man juRise from your grave!!!!
Vad gäller tatueringar så får man inte lyfta skrot hos Gold's Gym iaf. Deras kontrakt man måste skriva under är sjukt rolig , tog mig med ett ex hem för det var såååååå Japan. Man får inte ha ett beteende som andra skulle kunna uppfatta som störande, man får inte vara medlem av ett kriminellt syndikat, man får inte gå runt o erbjuda tjänster att bli personlig tränare, inga tatueringar, man får inte vara full när man tränar. Var en lång lista o jag har glömt guldkornen.
Vet om en svensk kille som var i Japan för att gå match (MMA). Han besökte ett gym under vistelsen och personalen kom rusande efter honom med bandage och tejp för att dölja hans tatueringar.
Hur som, jag väckte liv i tråden för att höra om folks erfarenheter av att köpa Grand Seiko i Tokyo. Någon som har ett tips om var man ska leta för att få en SBGA211 till lägsta möjliga kostnad?
Jag får bidra med ett eget tips. Köpte ett surfkort hos BIC camera och i låg en kupong med 8% rabatt på nästa köp.