• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tack för uppdatering, bra info! Tog du några bilder? :)
Nej, tycker det känns lite fel att springa runt och ta bilder som om det var en turistattraktion. Men jack road är väl den stora butiken sedan är det bara att googla "watches" och "Nakono Broadway" så får du upp ett gäng träffar.

• Like
Reactions: AB
Jisses, ser ut som en utförlig genomgång... Bra tips! Ska till Japan i höst med flickvännen och det svåraste blir nog att hålla henne glad under tiden man jagar runt efter klockor.
Äh, sådant brukar gå bra faktiskt. När jag var i Hong Kong var jag djupt nere i sneakerträsket och det förde oss till ganska många roliga ställen som vi inte annars hade besökt. Så gör en klock-karta.

IMG_8995.PNG
IMG_8996.PNG

http://www.watch-yoshida.co.jp/sp/mens/en/about/

Tokyo
I Ginza, precis vid nya Uniqlo-butiken finns även en glasbyggnad där det Swatch Group har sina märkesbutiker, en på varje våning vilka nås via en glashiss. Minns inte alla märken men minns att det fanns en Omega-våning samt en Blancpain-våning.

Bara hissen är värd ett besök. :D

Hei.
Drar til Tokyo i November å undrer derfor om det er noen her inne som har erfaring med å kjöpe Rolex der?
Tenker först og fremst på vintage(1601/16014) men også nyere ur, hvordan er prisene sammenlignet med Sverige? Hvordan fungerer tax free shopping, er det 8% rabatt man får?
Tar gjerne imot anbefalinger på bra butikker å sjekke ut!

Ha en flott kveld!

Testa BEST Watches i Shinjuku. Fem eller sex våningar stor affär med bottenplanen som är second hand. Annars finns det många klockbutiker om går man runt hittar man dem lite här och var. Priser är oftast marknadsmässiga. Ang. tax free så är jag inte säker på om det gäller för second hand men jag tror att det gör det.

Hälsningar

Har du googlat? Det finns ett gäng guider, exempelvis denna:
http://www.ablogtowatch.com/guide-buying-used-vintage-watches-tokyo-japan/

https://m.yelp.com/search?cflt=watches&find_loc=Shinjuku,+東京都

Jack Road brukar nämnas men har man några dagar i Tokyo så går man förbi klockbutiker hela tiden varesig man vill eller inte.

Tax free beror på butik, men ja, det brukar stå två priser, ett inkl skatt och ett exkl skatt.

https://klocksnack.se/threads/behöver-tips-på-klock-shop-i-japan.59308/

Senast ändrad:
Testa BEST Watches i Shinjuku. Fem eller sex våningar stor affär med bottenplanen som är second hand. Annars finns det många klockbutiker om går man runt hittar man dem lite här och var. Priser är oftast marknadsmässiga. Ang. tax free så är jag inte säker på om det gäller för second hand men jag tror att det gör det.

Hälsningar
Stämmer - tax free gäller även begagnat.

Var ca 1 år sedan jag var i Tokyo, men min känsla var att det var rejält dyrt. Vintage Rolex helt klart dyrare än liknande objekt jag sett på hemmaplan.

Hvordan fungerer det med tull av eventuelle varer inn til Sverige, er det full moms og tollavgift som gjelder?

Jackroad och Kame-Kichi, kom ihåg att ha med dig passet när du handlar för att få ut tax-free.
Rolex har hög status och är väldigt populärt i Japan, förvänta dig inte några rabatter då uppgett pris är mer regel än undantag.
Däremot är utbudet stort och om du söker en klocka som är svår att få tag på hemmaplan kommer du nästan garanterat hitta den till ett liknande pris.

Hei!

Välkommen till Tokyo. Tycker att klockorna är dyra här men allt är relativt.

Ser att du har redan fått tips på klockbutiker. Nedan en kort lista på några jag besökt under de senaste 5 månaderna. Tyvärr inga hemliga/udda butiker men mer säkra kort.

Timezone: time-zone.jp
Mest begagnade klockor. Mycket (sport) Rolex. Trevlig personal.

Ginza Evance: evance.co.jp
Mest begagnade klockor. En del (för mig) udda modeller.

Satindoll: satindollweb.com
Mest begagnade klockor. Mycket (sport) Rolex.

The Watch Co.: thewatchcompany.co.jp
Mest nya klockor. Väldigt mycket Rolex.

Quark: 909.co.jp
Mest begagnade klockor. Extremt mycket Rolex - även vintage.

Mina spontana rekommendationer:

- Åk till Nakano Broadway (Kame-Kichi, The Watch Co., Satindoll, Jackroad och massa andra butiker finns här)
- Boka en plats på quarkmuseum.co.jp - världens enda vintage Rolex museum. Enligt mig ett minne för livet
- Gå igenom butikernas hemsidor i förväg och skicka eventuella frågor via email
- Ladda ner Tokyo Metros app och maps.me -> gör livet här mycket enklare.

Tveka inte skicka PM ifall du undrar något.

///Eerik

Bumpar lite igen.

Ska själv iväg på en tokyoresa om några veckor, och letar tips. Gärna nära Ikebukuro eller Shibuya, men lär vistas på andra ställen också.

Letar bland annat efter en begagnad (eller ny) SBGX115 i bra skick.

Bumpar lite igen.

Ska själv iväg på en tokyoresa om några veckor, och letar tips. Gärna nära Ikebukuro eller Shibuya, men lär vistas på andra ställen också.

Letar bland annat efter en begagnad (eller ny) SBGX115 i bra skick.

Finns en del tips i nedan tråd
https://klocksnack.se/threads/handle-rolex-i-tokyo.79947/#post-2008734

Åker du till Nakano besök Jack Road och Kame-Kichi. När jag var där i september i år fanns ett mkt bra utbud av nya och pre-owned Seiko/GS

Lycka till!

IMG_0497.JPG

Bic Camera, Ginza, Tokyo
Adress hittar du enkelt via Google maps.

IMG_0499.JPG

Helt galet ställe, förbered med öronproppar. :D

IMG_0500.JPG
IMG_0508.JPG

Leksaker och klockor i massor.

IMG_0501.JPG IMG_0509.JPG IMG_0510.JPG IMG_0511.JPG IMG_0512.JPG IMG_0513.JPG IMG_0515.JPG IMG_0516.JPG IMG_0517.JPG IMG_0518.JPG IMG_0519.JPG IMG_0520.JPG IMG_0521.JPG IMG_0522.JPG
Småbilder, går att klicka upp.

IMG_1326.JPG
IMG_1339.JPG

Diver City, Obaida. Vet att g-shock butiken ligger precis i närheten men hann inte dit. I köpcentret finns massvis med klädbutiker, säkerligen även klockbutiker.

Också hemkommen från Tokyo nyligen, vilken stad! Riktigt mäktig. Blev självfallet en del letande efter klockor, i synnerhet Seiko och GS. För min del räckte BIC Camera/Yodabashi ganska långt med tanke på utbudet och de konkurrenskraftiga priserna. Att besöka Nakano kan vara värt om man är taggad på andra märken än japanska. Butikerna i Ginza är såklart balla och värda ett besök. Ett sista tips - vänta inte till flygplatsen (NRT) med att handla - när jag var där var det duktigt utplockat (dessutom kändes prissättningen dyrare än på exempelvis BIC Camera).

Jahapp... och Där fick man lova att börja kolla resor till Japan då. Massor med bra tips. Sparar den här bland bokmärkena. ;)

Någon som har tips på var man kan köpa "förra årens modeller" av GS i Tokyo.

Typ grejer som SBGX115 som såldes fram tills 2016 eller nåt.

Tillbaka
Topp