• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har alla på Ks små handleder?

Ernesto

Patek
2-Faktor
He !
Är det bara jag som ser att något/någon står till höger om dig ?

Du menar här?
image.jpg
Ser ut som en unge med ett redigt hånflin. uppkorkat
 

Snilsson

Cartier
17 mäter mina tandpetare. Har tränat ganska hårt nu ett par månader men har inte blivit något större för det. :-(
 

Ale

Cartier
Såg en snubbe på tåget häromdagen som hade en rent groteskt stor klocka, alltså ingen fjuttig 45mm, utan en riktig snusdosa, minst. Länken måste varit 30mm nästan.

Såg verkligen helt sjukt ut trots ganska stora händer hos bäraren. Tyvärr såg jag inte vilken klocka det var men det var borstat stål på både länk och klocka, lite gultonat stål.

Ganska likt detta:

OwVjIKN.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Va fan, jag har alltid tyckt att jag har frökenhandleder men efter att man läser i denna tråd ligger jag uppenbarligen över medel :p

180-195 mm beroende på omkringvarande temperatur, kroppstemperatur, aktivitetsnivå och vätskebalans.

För övrigt kan jag tipsa er som har mesh eller är i slaget att skaffa ett att välja ett med några enstaka "länkbitar" för justering av storlek, då slipper ni köpa nytt mesh om ni bestämmer er för att fetta upp er. Kanske inte det estetiskt "snyggaste" å andra sidan är det något som i stort sett aldrig syns.

image.jpg
 

Kondoren

Omega
Hela handen.JPG
176 cm lång, 68 kg och endast 16 cm handled, vilket tyvärr begränsar min klockval.

Men funderar på att köpa en Rolex Submariner, trots att jag är lite orolig för att den ska kännas och se för stor ut

Om någon har åsikter om en 40 mm Submariner skulle vara för stor på min handled tas dessa tacksamt emot?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kraftiga komplex hos personer i den här tråden. Jag tror jag nog är den enda som är sjukt nöjd över att inte ha feta handleder! :)

Så jäkla kul och breddar klockalternativen, då jag utan problem kan bära alla coola gamla vintageur!

16,5-17cm handled, klockan 26mm med 14mm mellan luggarna. Zenith från 1937

Hw532dQ.jpg
 

J86A

Omega
PO chrono anses ju vara en ganska så bitig klocka men om man tittar på den här bilden ser den inte så stor ut
V__1660 (3).jpg


Skulle säga eftersom du har likvärdig storlek på dina handleder att du har större än gemene man, då denna klocka tenderar att se stor ut på en normal handled :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hela handen.JPG
176 cm lång, 68 kg och endast 16 cm handled, vilket tyvärr begränsar min klockval.

Men funderar på att köpa en Rolex Submariner, trots att jag är lite orolig för att den ska kännas och se för stor ut

Om någon har åsikter om en 40 mm Submariner skulle vara för stor på min handled tas dessa tacksamt emot?

Olika Subs på min 16 cm handled i olika vinklar för referens:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tycker personligen att jag bär upp 34-36 mm bäst:
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Även fast jag gillar Black Bay på 41 mm...:
image.jpg
image.jpg
 

Kondoren

Omega
Olika Subs på min 16 cm handled i olika vinklar för referens:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Tycker personligen att jag bär upp 34-36 mm bäst:
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Även fast jag gillar Black Bay på 41 mm...:
image.jpg
image.jpg


Tack för bilderna! När man går i mina tankar är det bra att veta hur stor handleden verkligen är i relation till klockan på bilderna.

Jag ska nog in till stan igen och prova för en sista gång, kanske...:nailbiting:

Verkligen snygg Black Bay!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Kraftiga komplex hos personer i den här tråden. Jag tror jag nog är den enda som är sjukt nöjd över att inte ha feta handleder! :)

Så jäkla kul och breddar klockalternativen, då jag utan problem kan bära alla coola gamla vintageur!

16,5-17cm handled, klockan 26mm med 14mm mellan luggarna. Zenith från 1937

Håller med dig att det är helt klart stor fördel med små handleder när man älskar vintage !


Hw532dQ.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Såg en snubbe på tåget häromdagen som hade en rent groteskt stor klocka, alltså ingen fjuttig 45mm, utan en riktig snusdosa, minst. Länken måste varit 30mm nästan.

Såg verkligen helt sjukt ut trots ganska stora händer hos bäraren. Tyvärr såg jag inte vilken klocka det var men det var borstat stål på både länk och klocka, lite gultonat stål.

Ganska likt detta:

OwVjIKN.jpg


Det är en Zlatoust! En rysk dykare. Ser ut att ha kvar originalbandet! Det är många sk "parfymklockor" som har härmat denna modell! Kan vara Lucidor här på forumet som du såg! En av dom hårdaste klockorna som har sett dagens ljus!
 

luddviig

Panerai
Jag lär ju ta förstaplatsen men mina små handleder, 14.5cm. Självklart är det ju lite tråkigt och inte kunna bära en sub eller gmt då dom är för stora, men å andra sidan kan man bära mindre vintage ur! En bild på min 34mm Tudor.
FullSizeRender-2.jpg
 
Topp