• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du köpt en Rolex över listpris?

Har du betalat över list?

  • Ja, men modellen har aldrig funnits till list på beg-marknaden

  • Ja, trots att modellen fanns för halva priset när den var ny

  • Nej


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nä, det skulle förta glädjen med en ny klocka. Det är klart att jag redan duperats av marknadsföringen då jag äger en, men jag drar gränsen vid att köpa till listpris.
 

TCB

Cartier
Ja, jag köpte en 116500 långt över list och sålde den ännu längre över list. En djup tallrik med dubbelmoral då jag egentligen är emot den typen av affärer.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ja, jag köpte en 116500 långt över list och sålde den ännu längre över list. En djup tallrik med dubbelmoral då jag egentligen är emot den typen av affärer.
Intressant att Daytonan köps och säljs med en botten kring typ 150-ish. Verkar oproblematiskt för många att dega den summan för att de känner sig säkra på att de får tillbaka pengarna eller mer. Allt bottnar i relativt kortsiktigt ägande?
 

TCB

Cartier
Intressant att Daytonan köps och säljs med en botten kring typ 150-ish. Verkar oproblematiskt för många att dega den summan för att de känner sig säkra på att de får tillbaka pengarna eller mer. Allt bottnar i relativt kortsiktigt ägande?
Javisst är det så. Ska bli intressant att se vad det hela tar vägen.

Mår du dåligt när du gör samma sak med en bostad?
Förstår din poäng.... Jag mår på inget sätt dåligt av detta heller men jag tycker uppriktigt att det är trist att vissa Rolex och Patek blir handelsvaror mer än klockor.
De med goda kontakter får dem från AD´s och gör pengar på dem medan entusiaster utan kontakter, men som samlar och bär modellerna, får betala premium för dem.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Har ej köpt Rolex över listpris och skulle inte göra det heller om inte priset var marginellt högre än listpris på en modell jag verkligen skulle vilja äga. 103K för en BLNR är dock helt banarnas i min värld. Minns när jag köpte min första Rolex hos AD sommaren 2015 i GBG, en 116710LN, då fick jag 300 SEK rabatt på listpris som då var 71 300 SEK, det var tider det :)
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Gjorde det första gången 2010 för att få en ny 116610ln på studs. Tog fram till förra året innan det upprepades. Blev en SkyD och ett par SD röd som fick passera.

Känns som man får gilla läget liksom:bag:
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Postade detta i "blocket och andra tokiga annonser" igår:
Watchfinder.co.uk skyltar med över 90k för en beggad 114060 anno 2016:facepalm::banghead::rage:
Pruta knappen finns dock....men ändå:facepalm:
Aldrig i livet att jag betalar över listpris för subben trots populariteten!
Sjukt Pris Rolex 114060.jpg


Känns precis som att bara för att det blev en Basel 2018 så började man smyga upp priserna!???????
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Just över listpris är väl inget problem i sig om det är en klocka man verkligen vill ha. Dock tycker jag inte att t.ex BLNR är värd 100 laxar :)

De enda Rolexmodeller jag skulle kunna tänka mig köpa atm är Explorer I och Datejust 41, och de går ju inte ens över listpris.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ok den där gröna Rolexen verkar poppis rentav het...den måste jag ha...betala massor men det är det värt...för den är ju het o bara ökar i pris...fast gillar jag den egentligen...? (Liten fundering från min sida)

Säga vad man vill men de har lyckats skapa en hyfsad efterfrågan Rolex...eller är det oxå en del av en bubbla...att räntorna är låga o de som kanske inte är den traditionella kunden nu vågar handlar dyrare klockor?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Ok den där gröna Rolexen verkar poppis rentav het...den måste jag ha...betala massor men det är det värt...för den är ju het o bara ökar i pris...fast gillar jag den egentligen...? (Liten fundering från min sida)

Säga vad man vill men de har lyckats skapa en hyfsad efterfrågan Rolex...eller är det oxå en del av en bubbla...att räntorna är låga o de som kanske inte är den traditionella kunden nu vågar handlar dyrare klockor?

I min värld så köpte folk med stålar eller ett genuint klockintresse en Rolle för tio år sedan. Idag ger man grabben en Rolle i present när han tar studenten. Världen förändras och vi nördar hänger inte med. Det var bättre förr. Visst var det?

:)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ok den där gröna Rolexen verkar poppis rentav het...den måste jag ha...betala massor men det är det värt...för den är ju het o bara ökar i pris...fast gillar jag den egentligen...? (Liten fundering från min sida)

Säga vad man vill men de har lyckats skapa en hyfsad efterfrågan Rolex...eller är det oxå en del av en bubbla...att räntorna är låga o de som kanske inte är den traditionella kunden nu vågar handlar dyrare klockor?
Hulken var rätt het vid ungefär samma period förra året, och då sträckte jag mig ordentligt kände jag när jag la ett bud på en som inte var till salu egentligen. Degade 75k och kände mig lite lätt dum i huvudet mtp hur nära listpriset det var. :D
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
I min värld så köpte folk med stålar eller ett genuint klockintresse en Rolle för tio år sedan. Idag ger man grabben en Rolle i present när han tar studenten. Världen förändras och vi nördar hänger inte med. Det var bättre förr. Visst var det?

:)
Är för ung så vet ej hur det var förr :)
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Nej sannolikt inte, skulle ev kunna om jag veeeerkligen måste ha just den modellen eller att den slutat tillverkas
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Postade detta i "blocket och andra tokiga annonser" igår:
Watchfinder.co.uk skyltar med över 90k för en beggad 114060 anno 2016:facepalm::banghead::rage:
Pruta knappen finns dock....men ändå:facepalm:
Aldrig i livet att jag betalar över listpris för subben trots populariteten!
Sjukt Pris Rolex 114060.jpg


Känns precis som att bara för att det blev en Basel 2018 så började man smyga upp priserna!???????
Svenska kronan har havererat. Så att kolla på klockor prissatta i euro ger ju extra dyra priser. Tacka Ingves för det...

4702F574-74BD-466B-AE75-A3225BD90C20.png
 

linus282

Breitling
Nej, inte än men skulle göra det om jag kunde komma över den nya Pepsi Gmtn i stål 126710 BLRO inom en snar framtid :).
 

15202

Omega
D é väl du vaniljglass som alltid sitter på höga hästr å klagar på att det diskuteras för mkt priser... så startar du egem tråd om de?? Visst det är fritt fram såklart men de é bara en reflektion från mej...
 
Topp