INGEN som kan berätta om hur de resonerar när de pröjsar över list för t.ex en BLNR? Ligger ju massa köpesannonser ute.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är väl inget mysterium? Folk vill ha den för att den är svår att få tag i, premium på premium. Eller tänker du att det finns något djupare, mer filosofiskt skäl till att betala extra för en klocka med lite blått på?INGEN som kan berätta om hur de resonerar när de pröjsar över list för t.ex en BLNR? Ligger ju massa köpesannonser ute.
Precis därför det är intressant att höra hur folk resonerar.Det är väl inget mysterium? Folk vill ha den för att den är svår att få tag i, premium på premium. Eller tänker du att det finns något djupare, mer filosofiskt skäl till att betala extra för en klocka med lite blått på?
Alla är inte så priskänsliga. Vissa köper det man vill ha utan att kolla på prislappen. Hade själv inte köpt över list dock.Precis därför det är intressant att höra hur folk resonerar.
Tror du inte det är tvärtom?Alla är inte så priskänsliga. Vissa köper det man vill ha utan att kolla på prislappen. Hade själv inte köpt över list dock.
Du tänker att de köper för att kunna sälja ännu dyrare om ett par månader?Tror du inte det är tvärtom?
Ja, något åt det hållet.Du tänker att de köper för att kunna sälja ännu dyrare om ett par månader?
Så kan det ju absolut vara förstås. Sanningen ligger kanske där emellan någonstans.Ja, något åt det hållet.
Jag tror du får muta folk för att få den informationen och begära svar i PM under NDA.Precis därför det är intressant att höra hur folk resonerar.
Lite weird!Jag tror du får muta folk för att få den informationen och begära svar i PM under NDA.
Klart är att många modeller som verkade dyra för ett år sedan nu kan anses billiga för vad de kostade då. Hade man velat spekulera lite så hade man kunna tjäna på hobbyn, jag är dock inte tillräckligt smart för det och har redan gått duktigt back på mina affärer
Kanske för att jag föredrar att köpa det jag gillar snarare än det som verkar gå upp i värde.
Har inte tänkt på det men nu när du säger det... kan ligga något i att de betingar så höga priser. Börjar tro att det kan handla mer om status än FOMO.Tror du inte det är tvärtom?
Det där är ju sjukare än priserna på BLNR/Hulk osv.Klart man vill betala 10k mer än list för en tråksub!
Mm, men varför är det så viktigt att få tag i en BLNR nu att man är beredd att hosta upp 100 lax?Nej, men så som det är nu med väntetid på det mesta så är det väl så man får göra om man inte pallar köa....
Fast det var ju också ett intressant fenomen där den var en av klockorna som inte sålde bra överhuvudtaget, och direkt när den utgår så ska folk ha den.Jag vet inte om det räknas med referenser som har utgått men 116600 av förklarliga skäl.
Frågan är, köpte du innan du fick reda på att de slutade tillverka den?Aldrig köpt över list. När jag letade Hulk i januari var jag nog beredd att betala list plus någon tusenlapp, men jag hittade till slut en för precis under list så då slapp jag...
Apropå 116600 så är jag en av dem som köpte innan de slutade tillverka den, och jag kommer nog ha kvar den länge länge. Det är ju en helt grym klocka som förtjänar att användas!
Frågan är, köpte du innan du fick reda på att de slutade tillverka den?
Jajemen!Frågan är, köpte du innan du fick reda på att de slutade tillverka den?
De är uppenbarligen för lågt prissatta av Rolex om de säljs över listpris på andrahandsmarknaden.Nope, de verkar överprissatta redan vid listpris...
(Nu skriver jag utifrån om jag skulle bruka uret, inte ur en spekulants eller en kortsiktig ägares perspektiv.)