Kanske är nån grej; typAbsolut. Betalar gärna 80k för en tråksub med datum
"Aha du har också en sub?"
- "Yes, lovar att jag betalade mer än dig mannen"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske är nån grej; typAbsolut. Betalar gärna 80k för en tråksub med datum
Kanske är nån grej; typ
Ja, om nu någon köper den.Kan ju också vara så att man äntligen har fått råd att köpa en Sub och så är det ett års väntetid. I det fallet hade jag lagt till 3 200 kr för att få klockan jag drömt om. Tid är svår att mäta i pengar men här får det anses vara rea utifrån min synvinkel.
Ja, om nu någon köper den.
Uttagen ett halvår sen så den är ju inte ens ny.
Ja och det jag menar är att du kan få en annan från 2017 för mindre.Det jag menar är att jag inte hade brytt mig nämnvärt om några tusen för att få en dröm att gå i uppfyllelse. I mitt fall hade jag inte ens viljat ha klockan om du kastade den efter mig. Skulle väl vara för att sälja i så fall.
Ja och det jag menar är att du kan få en annan från 2017 för mindre.
Då går din dröm i uppfyllelse, och du har pengar kvar till lite till.
??Du har bättre koll på priserna på den klockan än vad jag har så det stämmer säkert. Det jag hade i åtanke var att överpriset kan vara värt att betala för vissa. Men ska jag köpa en 116610 så kommer jag anlita dig chiefen.
Den sistnämnda kommentarenVad är det du inte förstår?
Den sistnämnda kommentaren
Hur som helst är 80 ett överpris, och det var hela poängen.
Fantastiskt, dåså!Ja, och det förstår precis alla.
Ökar värdet på välanvända subs dessutom, man ska inte klaga.Fantastiskt, dåså!
Hahaha! Helt plötsligt var Subben för 80 billig.
Någon som känner sig kränkt?
Säg som det är nu... det är du som lägger upp dessa annonserna för att jävlas med omvärlden
Jag hjälpte en och samma person att inhandla två klockor, tror det var 2015.Det gör inte en för 80 billig
Haha! Jag är en retsticka men en ärlig sådan. Hade det varit jag hade jag erkänt med en gång. Angående priserna så tror jag att 116610 kommer haka på vad som hänt med de andra modellerna. Sålde min Hulk från 2016 för 73 förra sommaren. Lite skillnad idag.
Så länge högkonjunkturen håller i sig så lär den trenden att fortsätta.
Inget jag ställer mig bakom dock.
Opportunisternas paradis. Jag tycker iofs inte synd om dem som ”tvingas” köpa en ”dyr” klocka för lite dyrare.
Du får nog läsa mitt inlägg en gång till. För mig är de överprissatta utifrån bruksvärdet. För övrigt är det väl väldigt få modeller som säljs över listpris!.De är uppenbarligen för lågt prissatta av Rolex om de säljs över listpris på andrahandsmarknaden.
Låt oss vara ärliga. Det är småpengar vi pratar om i sammanhanget. Inget att hänga upp sig på.
Ja om bruksvärdet är att hålla och visa tiden så går det ju att hitta billigare alternativ absolutDu får nog läsa mitt inlägg en gång till. För mig är de överprissatta utifrån bruksvärdet. För övrigt är det väl väldigt få modeller som säljs över listpris!.
Nja, bruksvärdet kan ju innefatta mer än så, t ex hållbarhet, kvalitetsupplevelse och formgivning...Ja om bruksvärdet är att hålla och visa tiden så går det ju att hitta billigare alternativ absolut
Jag hjälpte en och samma person att inhandla två klockor, tror det var 2015.
Ena klockan en några månader gammal 116610LN. Perfekt skick, fullset osv. 47k
Den andra en Panerai 312 eller 320. Perfekt skick, fullset osv. 50k.
Den ena bärs dagligen, den andra ligger och skräpar.
Den ena har troligtvis tappat i värde, den andra har gått upp 50% alltså.
Tur att det finns folk som bär det dom tycker är kul.
Kanske är nån grej; typ