• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du sett din favoritartist live ??

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
En gång såg jag tommas dileva live på skara sommarland, fast det var ingen höjdare..:dead:


Önskar att jag sett Beastie Boys live men det hände ju aldrig och nu har det tåget gått. :(
 

Skeeter

Panerai
Har sett Eilert Pilarm live, oplanerat och helt otippad så blev det en favorit... aldrig förr har storögd förvåning så snabbt förbytts i asgarv.

Hans oefterhärmliga missbruk av såväl tonart, takt som det engelska språket kan bara applåderas, speciellt som han gjort sig en bra hacka på det.
Först en mjukstart...
Sedan hardcore Eilert!
 
Senast ändrad:

Gavve

Greven
2-Faktor
Är det bara jag som inte gillar att se live-spelningar med artister jag gillar? Tycker ofta att man har för höga förväntningar...tryggare att inte behöva se sina darlings begå harakiri med plågsamt mellansnack, ej bortretuscherade ölmagar och på tok för många extranummer... Undantaget artister med humor och självdistans, som typ, eh, Morrissey.

Gillar däremot att se artister live som jag inte gillar. Typ som Springsteen, jag tycker att Springsteen är pretentiös smörja men han är grym live, det får jag ge honom. ;)

tycker tvärtom, en jävla pretentiös smörja live med massa ointressant snack och utfyllnadslåtar i vart fall i Sverige. Undantaget; the Ghost of Tom Joad. Sett 2 gånger kan tilläggas. Stadion 2009 och Ullevi 2012
 

Rholm

Cartier
Burning Spear, Nationalteatern, Roger Waters, Black Uhuru, Eek a Mouse & några man glömt.……är rätt så bekväm av mig så kommer sällan iväg.

Borta bra men hemma bäst.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
tycker tvärtom, en jävla pretentiös smörja live med massa ointressant snack och utfyllnadslåtar i vart fall i Sverige. Undantaget; the Ghost of Tom Joad. Sett 2 gånger kan tilläggas. Stadion 2009 och Ullevi 2012

Jag säger inte emot. Har bara sett honom live en gång, Stadion typ 88/89. Det är hela mitt bedömningskriterium. :D
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har sett på en rad EDM artister men höjdpunkten var deffinitivt Armin van Buuren på Bråvalla 2013, hade inga som helst förväntning. Trodde det skulle vara som Aviciis spelningen men icke sa nicke, herre min gud, jag rös igenom hela hans set.
Nu väntar man bara på Eric Prydz
Hört mycket gott om armin på bråvalla, var tyvärr inte där.
Prydz om 2 veckor, sjukt taggad. :D
 

Skeeter

Panerai
Eilert åsido så tycker jag precis som ett par här ovan att favoritartister live ofta drabbas av för höga förväntningar. Bäst har varit det oväntade mötet med ny musik/artist eller om spelningen av något skäl blivit extra minesvärd.

Några grymma spelningar har varit Bo Kaspers på ett litet hak (50-60 i publiken) precis innan 1:a skivan släpptes, magiskt.
Två fantastika spelningar med "Little Charlie and the Nightcats" på Storsjöyran, inte direkt min musiksmak men en makalös stämning som fortfarande värmer en sisådär 20 år senare.
Blev nockad av Ghost för några år sedan, fantastiskt spektakel, liksom Shane McGowan live men av anda skäl.
En senig, naken Iggy Pop på bra show humör... mannen kan bara stå i rockpose pga han är låghalt, respekt!
Johnny Thunder från New York Dolls, sannolikt världshistoriens kortaste spelning (han kom ut och trillad av scenen direkt, så var det ridå) är också sånt man minns liksom en spelning på 80-talet med Motörhead som var så j.vla högljudd att vi var tvungna att avnjuta den från parkeringen utanför ishallen.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Imorgon åker jag till detta evenemang WWW.eistnaflug.is
Är mycket medveten om att typ inga klocksnackare kommer att vara där :(
Men så är det när man bor på en liten ö ute i Atlanten haha :)
Jag hälsar dock er alla och hoppas att ni har det bra......
 

obiwan

Cartier
Har sett Springsreen i Stockholm, Göteborg & Köpenhamn ett antal gånger (Han är störst !)
Har även sett ZZ TOP några gånger på den tiden det begav sig samt AC/DC.

Men mest minnesvärt, förutom Springsteen på Ullevi -85, är nog att ha sett Chuck Berry live (löjligt kort konsert)
och framför allt B.B. King live i Köpenhamn.
 

almeyero

Panerai
Rick Ross i Amsterdam. Önskar bara att jag kom ihåg mer utav konserten, var inte den piggaste mannen just då..
 

egbert

Panerai
Kan inte minnas när jag gick på en pop- eller rockkonsert senast.
En konsert jag dock minns var Pink Floyd på Ullevi 1994. 50 000 pers. Vilken musik, och vilken satans show med ljud och ljus. Krävde tydligen tillstånd från sprängämnesinspektionen, strålskyddsinstitutet och luftfartsverket.
Förutom all laser, flygande grisar och det hårresande vokalistsolot i The great gig in the sky minns jag finalen med en gigantisk discokula som blommade upp i mitten av plan och kastade reflexer runt hela stadion. Magisk kväll.
 
Senast ändrad:

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Sett Springsteen live fyra gånger, Ullevi 2012, och hans tre Stockholmsspelningar på Friends. Såg Foo Fighters nu på Ullevi, vill gärna se dem igen fast utan benbrott. Metallica såg jag när de var här med Slayer, Megadeath, och Anthrax. Helvete vad bra de var!

Nu ska jag på Imagine Dragons i oktober, så av mina favoritband är det bara Muse som måste ses :)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Som gammal arrangör har jag sett en hel del, däremot så missade jag James Brown på Skeppsholmen 80/90-talet som en god vän arrangerade, må de båda vila i frid.
 
Har sett allt jag velat se utom The Clash vilket ju tyvärr inte kommer att ske och Pink Floyd. Mick Jones har jag dock både sett och träffat. Sett de flesta mega banden allt från Madonna till Deep Purple. Höjdpunkter: Zappa på Hovet, Lightning Seeds på Fryshuset, Bowie på Stadion, Simple Minds på Sweden Rock etc etc. Sämsta: Motley Crue på Råsunda. Mest bisarra: Michael Bolton i Globen:bag:
 

joca

Patek
2-Faktor
Yes. Håller nog Romeo Santos som min favoritartist och såg när han besökte hovet :)
 

thomastheswede

Audemars
Oh ja, tycker live är en viktig del av musikupplevelsen. Lyssnar väldigt mycket på musik hemma/på jobbet och har extremt spretig smak men liveupplevelser är det man minns och lever på.

Klev ut från Tele2 i går kväll och bara garvade efter att ha sett Paul McCartney leverera trots åldern (han har iofs en hyfsad låtkatalog...). Helheten som bandet, stämningen, publiken ger kan man inte få till hemma oavsett stereo (tro mig, jag har försökt).

Listan på liveupplevelser kan göras lång men men bästa liveupplevelsen jag haft (ett gäng gånger) är EST och av den enkla anledningen att Esbjörn & Co improviserade så fantastiskt vilket gjorde att man aldrig visste var det skulle sluta. varje låt och varje konsert blev en ny och unik upplevelse. Vilka genier, vilken jävla förlust att han gick bort alldeles för tidigt.
 

Jaguaren

Omega
Slayer på KB i Malmö på Midsommarhelgen förra året är den bästa konsert jag nånsin varit på.
Trångt, varmt som fan och 90 min röj och ren glädje från scenen gjorde en riktigt lycklig. Var glad i flera veckor efteråt.
Ha det Blått ! Öl e gott efter en vecka på det nya jobbet. Skål !
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Therapy? på extremt lilla studion (RIP) i Stockholm -98 var magiskt. Disgracelands dedikerad till Bill Clintons penis - räcker så.
Sett det mesta jag vill se förutom Springsteen och Slayer (the Clash och joy division har ju inte varit möjligt)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Orkar inte återge alla spelningar men är svintaggad för i går, innan det officiella släppet, landade jag biljetter till New Order 8/11
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Orkar inte återge alla spelningar men är svintaggad för i går, innan det officiella släppet, landade jag biljetter till New Order 8/11
Jag har släppt taget om New Order efter Get Ready. Såg dem senast 2001 på Area:One-festivalen i LA. De har en ny skiva på G - utan Hooky - har jag förstått. Är den något bra? Var spelar dom 8/11?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag har släppt taget om New Order efter Get Ready. Såg dem senast 2001 på Area:One-festivalen i LA. De har en ny skiva på G - utan Hooky - har jag förstått. Är den något bra? Var spelar dom 8/11?
Jag släppte egentligen efter Republic men har hittat dom igen. Ny platta i september utan Peter Hook. Hört nåt litet smakprov och det verkar ok. Oklart hur Bernie tänkte lösa basgångarna utan Hook, det blir ju inte riktigt samma... Åtta spelningar bara och här är det på Annexet.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Inget som drar mig att se band live men har sett Metallica live. Och det är jag glad för.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag släppte egentligen efter Republic men har hittat dom igen. Ny platta i september utan Peter Hook. Hört nåt litet smakprov och det verkar ok. Oklart hur Bernie tänkte lösa basgångarna utan Hook, det blir ju inte riktigt samma... Åtta spelningar bara och här är det på Annexet.
Ok. Får se om glöden tänds igen. Republic var väl sista bra albumet, men känslorna för "den stora kärleken" tynar långsamt så därför så tvingade jag mig till att tycka om Get Ready. Lee Coombs-remixen av Crystal är underbar. Kanske kan lågan tändas igen... Det är några kul personer (The Vikings) som följer/följde grupper på deras konserter. Ha det så kul.
 
Topp