• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hated, adored, never ignored - Manchester United-tråden

21688851_137406390208000_5778161396143357952_n.jpg

Ser fram emot när Zlatan, Pogba, Lukaku, Matic & Fellaini är på planen tillsammans. Inte för att spelet nödvändigtvis kommer vara fantastiskt - men det kommer fan vara kul att se hur vi kör över andra lag på fasta situationer samt många fysiska dueller. Benkrossargänget!! :wtf:

Återupplivar denna tråd efter någon månads dvala.

10 matcher in i säsongen, och redan 5 jobbiga poäng bakom Man shitty. Visserligen spelade vi bra igår, men formmässigt presterar laget inte på samma nivå som inledningsvis på säsongen. Detta kan ju till viss del förklaras med de skador som hämmar laget. Pogba, Carrick, Fellaini, Rojo och givetvis allas vår Zlatan. Men håller vi redan nu på att förlora kampen om titeln?

Återupplivar denna tråd efter någon månads dvala.

10 matcher in i säsongen, och redan 5 jobbiga poäng bakom Man shitty. Visserligen spelade vi bra igår, men formmässigt presterar laget inte på samma nivå som inledningsvis på säsongen. Detta kan ju till viss del förklaras med de skador som hämmar laget. Pogba, Carrick, Fellaini, Rojo och givetvis allas vår Zlatan. Men håller vi redan nu på att förlora kampen om titeln?

Ja. Jag tror tyvärr det. City ser så otroligt starka ut samtidigt som vi verkar vika ner oss, när det gäller.

Förutom igår då. OK prestation men lite tursamt resultat. Kryss hade vart rättvist.

Ja. Jag tror tyvärr det. City ser så otroligt starka ut samtidigt som vi verkar vika ner oss, när det gäller.

Förutom igår då. OK prestation men lite tursamt resultat. Kryss hade vart rättvist.
Framförallt är det Citys anfall som ser otroligt starkt ut. Vet inte om det hänt tidigare att ett lag har +29 i GD efter 10 matcher, det är ju nästan ett snitt på 3 plusmål per match.
United har förvisso också gjort en del mål, men jag tycker inte spelet flyter lika bra som det gör för city. Men mycket kan ju hända på de 28 återstående matcherna. Aguero är ju långtidsskadad minst en gång per säsong och då brukar city tappa poäng!:)

Sen tycker jag definitivt vi var värda segern igår. Första halvlek var bedrövlig, men i andra halvlek skapade vi bra chanser. Tottenham skapade ju knappt en bra chans på hela matchen.

Det som är City's fördel som tyvärr vi saknar är att deras avbytare kompletterar varandra bättre än vad våra gör, framförallt på mittfältet. Blir någon av deras spelfördelare skadade så har dem avbytare som håller hög nivå!

Det är väldigt tydligt nu när Pogba är borta att vi inte har det... Herrera är för feg i sitt passningsspel och spelar 4/5 i sidled alternativt bakåt, Miki har gått ner i källaren och tappar allt för många bollar i sin position som 10a. Det är för få spelare som vågar slå en direkt avgörande passning, nu så har Matic fått tagit den rollen eftersom Herrera faller lika djupt ner i planen som han och då så spelar vi inte Matic på det sättet som han ska spela på.

Vi är för beroende av att vissa nyckelspelare är friska eftersom vi inte har ersättare som kan göra samma jobb på någorlunda hög nivå.

Det som är City's fördel som tyvärr vi saknar är att deras avbytare kompletterar varandra bättre än vad våra gör, framförallt på mittfältet.

Det är väldigt tydligt nu när Pogba är borta att vi inte har det... Herrera är för feg i sitt passningsspel och spelar 4/5 i sidled alternativt bakåt, Miki har gått ner i källaren och tappar allt för många bollar i sin position som 10a.
Jag håller med dig om att mittfältsalternativen på bänken är betydligt mer bleka i United än i City. I City känns alla också mer samspelta än vad de gör i United. Pep ändrar inte mycket i sin matchtaktik beroende på vem som spelar på vilken position. I United tvingas Mourinho byta spelsystem så fort en av våra starka spelare blir skadad.
Herrera är i mina ögon en medioker inhoppare och inte någon startspelare. Precis som du säger är han för feg i passningsspelet, och han saknar det spelsinne Pogba har. Och jag tror att Mkhitaryans svaga form till viss del beror på att han och Herrera inte fungerar tillsammans på planen. Med Pogba på planen hittade Mkhitaryan luckor och fick bollen när han skulle ha den.

Nånting som förundrar mig är hur lingard fortfarande kan få så mycket speltid? Ja han har lite flyt och får in nått mål men på riktigt, snubben är alldeles för dålig för ett lag som Manchester United. Han är dessutom 1 år äldre än Pogba så man kan inte säga att grabben ska utvecklas. För övrigt tror jag inte titeln är förlorad redan, när Pogba och Ibra är tillbaka så kommer laget få ett ordentligt lyft och förhoppningsvis kan Martial komma i god form.

Nånting som förundrar mig är hur lingard fortfarande kan få så mycket speltid? Ja han har lite flyt och får in nått mål men på riktigt, snubben är alldeles för dålig för ett lag som Manchester United. Han är dessutom 1 år äldre än Pogba så man kan inte säga att grabben ska utvecklas. För övrigt tror jag inte titeln är förlorad redan, när Pogba och Ibra är tillbaka så kommer laget få ett ordentligt lyft och förhoppningsvis kan Martial komma i god form.
Personligen tycker jag Lingard ofta gör ett bra jobb på planen, jag upplever att det finns många andra som gör ett sämre jobb. Men jag hade hellre sett att Martial får mer speltid, framförallt att han får starta fler matcher.

Pogba verkar komma tillbaks från sin skada tidigare än beräknat (mitten av december), och det hade varit otroligt välbehövligt just nu! Huruvida Zlatans roll i laget kommer utformas återstår att se; helst hade jag velat se honom som giftig inhoppare á la Inzaghi i Milan!

Personligen tycker jag Lingard ofta gör ett bra jobb på planen, jag upplever att det finns många andra som gör ett sämre jobb. Men jag hade hellre sett att Martial får mer speltid, framförallt att han får starta fler matcher.

Pogba verkar komma tillbaks från sin skada tidigare än beräknat (mitten av december), och det hade varit otroligt välbehövligt just nu! Huruvida Zlatans roll i laget kommer utformas återstår att se; helst hade jag velat se honom som giftig inhoppare á la Inzaghi i Milan!

Tycker Lingard inte har någonting att göra i ett lag som siktar på titlar. Känns mer som en startspelare i typ Stoke. Ser hellre att vi släpper fram ynglingar i cupper osv än att ha kvar Lingard på 100k/v.

Personligen vill jag se Zlatan som 10a. Nu när han är äldre och långsammare tror jag det är där han kommer bäst till rätta.

Typ;

Valencia Bailly Jones X (Shaw?)
Matic Pogba
Miki / Rashford Ibra Martial / Rashford
Lukaku

Tycker Lingard inte har någonting att göra i ett lag som siktar på titlar. Känns mer som en startspelare i typ Stoke. Ser hellre att vi släpper fram ynglingar i cupper osv än att ha kvar Lingard på 100k/v.

Personligen vill jag se Zlatan som 10a. Nu när han är äldre och långsammare tror jag det är där han kommer bäst till rätta.

Typ;

Valencia Bailly Jones X (Shaw?)
Matic Pogba
Miki / Rashford Ibra Martial / Rashford
Lukaku
Han påminner en del om sina landsmän Oxlade-Chamberlain och Walcott i att de har en hyfsat hög högstanivå och en låg lägstanivå. Och precis som du säger, ska han vara en nyckelspelare är det inte i ett United, utan snarare i ett lag som aspirerar på att hålla sig kvar i PL.

Han påminner en del om sina landsmän Oxlade-Chamberlain och Walcott i att de har en hyfsat hög högstanivå och en låg lägstanivå. Och precis som du säger, ska han vara en nyckelspelare är det inte i ett United, utan snarare i ett lag som aspirerar på att hålla sig kvar i PL.

Dock är ju skillnaden att lingard har lägre högsta nivå men alltid gör jobbet. En bra truppspelare som är fostrad i klubben, något jag tycker man ska värdesätta i dagens fotbollsvärld.

Annars tycker jag säsongen ändå är ett steg i rät riktning, behöver nog ha in 2 klasspelare till, typ en griezman eller sanchez och en vänsterback gärna..

Dock är ju skillnaden att lingard har lägre högsta nivå men alltid gör jobbet. En bra truppspelare som är fostrad i klubben, något jag tycker man ska värdesätta i dagens fotbollsvärld.

Annars tycker jag säsongen ändå är ett steg i rät riktning, behöver nog ha in 2 klasspelare till, typ en griezman eller sanchez och en vänsterback gärna..

Mja, men Lingard degar 50mille om året. Det är jävligt saftigt för en medioker truppspelare.

Mja, men Lingard degar 50mille om året. Det är jävligt saftigt för en medioker truppspelare.
Det är ju såhär man måste jobba. Sen när Lingard kliver över den där tröskeln när han inte längre kan räknas som ung (om nåt år eller två), så kommer klubben få ta ett beslut huruvida man tycker att han håller nivå eller om man ska sälja honom för typ 150 millar till Everton.

Poängen är att man måste släppa upp grabbarna, sen kan de bli antingen Januzaj (sämst och skickad åt helvete), Lingard (Svårbedömd) eller Rashford (Supertalang).

Det är ju såhär man måste jobba. Sen när Lingard kliver över den där tröskeln när han inte längre kan räknas som ung (om nåt år eller två), så kommer klubben få ta ett beslut huruvida man tycker att han håller nivå eller om man ska sälja honom för typ 150 millar till Everton.

Poängen är att man måste släppa upp grabbarna, sen kan de bli antingen Januzaj (sämst och skickad åt helvete), Lingard (Svårbedömd) eller Rashford (Supertalang).

Januzaj har ju åtminstone åldern på sin sida. Jesse blir 25 i år. Jag hoppas och tror att detta är hans sista säsong i ManU.

Så om du skeppar 5 (minst?)ordinarie spelare vilka skulle du då ta in nästa sommar?

Det är ju mest rotationsspelare dock.

Rose på ytterbacken. Griezmann som 10 / RW.
Mittfältet duger. Ge Perreira speltid t.ex. Upp med fler från ungdomslaget.

Lär ej ske tyvärr, Möu köper hellre färdiga produkter.

Fast den där tröskeln har lingard passerat, den passerrar man runt 22-24 tycker jag i dagens fotboll

Fast den där tröskeln har lingard passerat, den passerrar man runt 22-24 tycker jag i dagens fotboll
Mm, men det är egen produkt som absolut inte gör bort sig på PL-nivå.

Glöm aldrig att United bl.a slog Arsenal med 8-2 med detta laget:

Manchester United: de Gea – Smalling, Jones, Evans, Evra – Nani, Cleverley, Anderson, Young – Rooney, Welbeck

Mm, men det är egen produkt som absolut inte gör bort sig på PL-nivå.

Glöm aldrig att United bl.a slog Arsenal med 8-2 med detta laget:

Manchester United: de Gea – Smalling, Jones, Evans, Evra – Nani, Cleverley, Anderson, Young – Rooney, Welbeck
Nej det ska vi inte glömma men vilket lag ställde arsenal upp med? Det var väl en hel del unga spelare, och reserver. Nej han gör inte bort sig i PL men han är definitivt inte där han borde vara för att spela i manu. Hade han varit 18-21 så ja absolut men inte vid 25. Och ja han är egen produkt men det spelar väl ingen roll om han inte levererar den kvaliteten som förväntas av honom.

Mata, mikh å herrera spelar ju lätt hälften av matcherna. Så då ska du ha in 3 startspelare för att uppgradera inte helt lätt gjort.

Mittfältet duger inte alls om du ska skicka herrera och carrick slutar. Då sitter vi med felle, pogba och matic.

Haha. Du vill ju inte ha upp någon från ungdomslaget, du vill vara ha nytt. Antar att det är vad det är om man håller på ett världslag i fotboll 2017.

Mata, mikh å herrera spelar ju lätt hälften av matcherna. Så då ska du ha in 3 startspelare för att uppgradera inte helt lätt gjort.

Mittfältet duger inte alls om du ska skicka herrera och carrick slutar. Då sitter vi med felle, pogba och matic.

Precis. Har ju nämnt 3 spelare specifikt + ungdomslag.

Haha. Du vill ju inte ha upp någon från ungdomslaget, du vill vara ha nytt. Antar att det är vad det är om man håller på ett världslag i fotboll 2017.

Nej, nu läser du inte vad jag skriver.

Älskar att tråden tog fart! Snyggt @eccj !

Tror inte tåget har gått ännu, Shitty kommer tappa poäng...några skador där och då kommer dom tappa poäng.
Blir en skön vila efter Chelsea.. kanske Pogba är tillbaka efter landslagsuppehållet!
(När man är på plats, för övrigt)

Precis. Har ju nämnt 3 spelare specifikt + ungdomslag.

Nej, nu läser du inte vad jag skriver.
Ja men ingen av dom är ju sittande mittfältare och att du ska hitta en bättre spelare i vårat ungdomslag än herrera finner jag inte troligt. Han har haft det tungt iår men blev ändå årets spelare av supportrarna förra säsongen..
Jag hade velat ha in en kreativ världsspelare, ung mitt mitt å en back. Sen borde vi vara redo att utmana ordentligt.

Jag är för att behålla Lingard, får känslan av att han bidrar med positiv energi till omklädningsrummet att han är "en skön snubbe" som kan göra ett bra jobb som rotationsspelare. Det är något jag tror han funnit sig i att vara och att ta en första plats är ganska långt borta för hans egen del, men att få spela i laget han växt upp i räcker för honom.

Men som ni säger så håller han inte toppnivån som vi ska kräva.. Fast då ser jag hellre ett gäng spelare visas dörren före (Darmian, Rojo, Blind, Shaw, Herrera), spelare som nu är i den åldern då dem ska peaka och uppenbart inte kommer nå någon högre nivå.

Jag är för att behålla Lingard, får känslan av att han bidrar med positiv energi till omklädningsrummet att han är "en skön snubbe" som kan göra ett bra jobb som rotationsspelare. Det är något jag tror han funnit sig i att vara och att ta en första plats är ganska långt borta för hans egen del, men att få spela i laget han växt upp i räcker för honom.

Men som ni säger så håller han inte toppnivån som vi ska kräva.. Fast då ser jag hellre ett gäng spelare visas dörren före (Darmian, Rojo, Blind, Shaw, Herrera), spelare som nu är i den åldern då dem ska peaka och uppenbart inte kommer nå någon högre nivå.

Rojo?!

Tillbaka
Topp