• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hated, adored, never ignored - Manchester United-tråden

NRE

Vacheron
2-Faktor
En god vän uttryckte det fint i termer från AB:s ligabibel: "Ingen utespelare är världsklass, mao topp tre på sin position i världen (de Gea undantagen). En, kanske två, spelare är snäppet under världselit, typ Pogba och kanske Zlatan när han är tillbaka. Resten är mediokra lirare som inte platsar i någon bättre klubb."

Alltså, Kane och Alli, Kante och Hazard, Silva och de Bruyne är alla världsklass. United har de Gea. Resten av truppen är inte ens 4plus. Simple as that!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En god vän uttryckte det fint i termer från AB:s ligabibel: "Ingen utespelare är världsklass, mao topp tre på sin position i världen (de Gea undantagen). En, kanske två, spelare är snäppet under världselit, typ Pogba och kanske Zlatan när han är tillbaka. Resten är mediokra lirare som inte platsar i någon bättre klubb."

Alltså, Kane och Alli, Kante och Hazard, Silva och de Bruyne är alla världsklass. United har de Gea. Resten av truppen är inte ens 4plus. Simple as that!
Alltid lika jävla gnälligt så fort man förlorar. Truppen är sämst! Sälj alla!
 

Chad

Rolex
Vackert! :hungry:

20171118_200608.jpg
 

Chad

Rolex
Från i förrgår:
IMG_20171117_154024_821.jpg


Jävla fullträff att tajma in både Pogbas och Zlatans resp. comebacker... :cool:

Ber inte om ursäkt för avsaknaden av in-game wristshot, men är det match så är det.. Då får klocksnackandet stå tillbaka.

Fan vad king. Ska försöka ta mig upp nu mot våren. Hoppas vi går långt i CL, då blir det garr ett besök :)
 

pankhurst

Omega
F4F97E7B-0BA9-4E8D-B59C-FD67AB74043B.jpeg
Närmaste wristshot jag hittade ifrån helgens trip till Manchester, blev lite mycket sportdryck för att hålla reda på det med:cool:

Och som ovan nämnt var det lagomt trevligt att se två comebacker måste också tillägga att det var trevligt med två svenskar på planen samtidigt!
 
Nästan rätt :dead: Vidrig match.
Sömnpiller! Det är bara så otroligt onödigt, försök få en balja så är iaf krysset nästintill säkrat! Men nu måste vi vinna matchen mot CSKA, där matchen innan är mot Arsenal och matchen efter är mot City...
Kunde blivit en CL match där vi verkligen skulle kunna vila vissa spelare inför derbymatchen, men nej... :banghead:
 

Chad

Rolex
Sömnpiller! Det är bara så otroligt onödigt, försök få en balja så är iaf krysset nästintill säkrat! Men nu måste vi vinna matchen mot CSKA, där matchen innan är mot Arsenal och matchen efter är mot City...
Kunde blivit en CL match där vi verkligen skulle kunna vila vissa spelare inför derbymatchen, men nej... :banghead:

Typiskt Mourinho. Så irriterande när det är mot ett sunkgäng som vi dessutom mosar i första halvlek, när vi försöker spela. Tvi.
 

Anton

Omega
Är det disco-lördag så är det!

Värsta med denna match var inte dom sista 20 minutrarna med en man med mindre utan det kommer blir nästa helgs match mot Shitty utan Pogba.......
Ja ifall vi vinner den förtjänar Mou redan nu titeln årets manager, kan inte för mitt liv se hur vi ska kunna lösa det dock?
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Snart dags för derby, och det kommer bli en otroligt tuff match, där vi dessutom saknar Pogba som sitter på läktaren efter sitt röda kort... Matic är också osäker på spel, och med två nyckelspelare borta kanske vi får se ett blekt spel som liknar det vi såg i oktober/november. Pep valde att vila spelare i veckans CL-omgång mot Sjaktar och har en frisk och kry trupp övrrlag. Jag tror tyvärr risken är överhängande att vi åker på hemmaförlust idag, vad tror ni?
 

Chad

Rolex
Snart dags för derby, och det kommer bli en otroligt tuff match, där vi dessutom saknar Pogba som sitter på läktaren efter sitt röda kort... Matic är också osäker på spel, och med två nyckelspelare borta kanske vi får se ett blekt spel som liknar det vi såg i oktober/november. Pep valde att vila spelare i veckans CL-omgång mot Sjaktar och har en frisk och kry trupp övrrlag. Jag tror tyvärr risken är överhängande att vi åker på hemmaförlust idag, vad tror ni?

Zlatan show!

...tror vi förlorar :(
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Ja det blir väl runt 30 sekunder dom kommer vara i Citys straffområde om dom spelar lika uselt som tidigare av säsongen...
 
Vad önskar vi från tomtefar i Januarifönstret? Det är tydligt att ett gäng spelare behöver bytas ut för att ge plats åt andra, men vilka?
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Vad önskar vi från tomtefar i Januarifönstret? Det är tydligt att ett gäng spelare behöver bytas ut för att ge plats åt andra, men vilka?
Ut med Mkhitaryan, Shaw och Darmian, kanske Zlatan också. Trots mål idag är han alltjämt blek och långsam.
Gareth Bale hade varit bra för laget, men hans talang för att skada sig skapar frågetecken kring en sådan affär...
 

Chad

Rolex
Ut med Mkhitaryan, Shaw och Darmian, kanske Zlatan också. Trots mål idag är han alltjämt blek och långsam.
Gareth Bale hade varit bra för laget, men hans talang för att skada sig skapar frågetecken kring en sådan affär...

Shaw? Wtf? Precis tillbaka och börjar komma i form.

Sen larvigt att börja prata om o kasta Z redan, precis åkt på sin första långtidsskada i karriären och gjorde sin första start igår. Trams.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Nej, frånsett Zlatan håller jag med @eccj. Jag tror i och för sig inte han kommer tillbaka fullt ut, och det han visat efter skadan har inte varit jättelovande (igår var det ju stundom hemskt att se honom), men tror ändå han har en roll att fylla som bollmottagare sent i matcherna.

Mkhitaryan har förvisso gjort lite poäng under den tiden som Pogba var i laget, men summerar man hans hittills 18 gångna månader så kan han inte räknas som annat än en besvikelse. Kapaciteten finns ju där, men han visar ju upp den alldeles för sällan. Och det hade väl kunnat vara ok att få vara en Nani-figur om det inte varit för de helt sjuka dipparna. Mkhitaryan är en säkerhetsrisk och direkt urusel 90 % av tiden han spelar, även då han faktiskt producerar. Bort med honom, än så länge finns det säkert någon som är villig att betala.

Shaw kan vara en fröjd offensivt, men hans psyke och defensiva förmågor har ju blottats av samtliga tränare, och det gäller genomgående under hans karriär. Visst, skadan var olycklig och det är också synd på så sätt att han är engelsman. Men som sagt var, han håller inte mentalt - det är ju mer eller mindre statistiskt säkerställt vid det här laget. Han är inte storklubbsmaterial.

Darmian... Darmian..? Matteo jävla Darmian kan vara den sämsta spelaren (som fått kontinuerlig speltid under flera säsonger) under mina år jag följt klubben. Och då snackar vi nästan 30 år. Jag kan fan inte komma på någon spelare som under tre säsonger fått spela så regelbundet och lyckats vara så genomgående ultramegadunderkass. Han kan inte försvara, vänder konstant ryggen till motspelarna, enda skillnaden mellan honom och en kon är att konen betingar ett vidareförsäljningsvärde. Därtill kan du måla en någorlunda hygglig skäggväxt på konen, vilket jag är högst och ytterligt tveksam till att den gode Matteo skulle ställa upp på. Det faktum att Matteo Darmian lyckas vara ordinarie i en italiensk landslagsbacklinje är i sig självt skäl nog att inte ge svenska herrlandslaget bragdguldet. Det säger faktiskt hysteriskt mycket om vilken kris italiensk landslagsfotboll befinner sig i, och då raljerar jag inte.
 
Topp