• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hated, adored, never ignored - Manchester United-tråden

Ja hellre än att skicka Lingard.
Förra säsongen gjorde han bra ifrån sig som mittback när alla va skadade, han är ju egentligen vänsterback. I mitt tycke så imponerade han aldrig på den positionen och ser gärna att vi köper in gedigen vänsterback för en gångs skull, men jag har gärna kvar honom som rotationsspelare.
 

Anton

Omega
Ja hellre än att skicka Lingard.
Förra säsongen gjorde han bra ifrån sig som mittback när alla va skadade, han är ju egentligen vänsterback. I mitt tycke så imponerade han aldrig på den positionen och ser gärna att vi köper in gedigen vänsterback för en gångs skull, men jag har gärna kvar honom som rotationsspelare.
Rojo och herrera tillhörde ju dom bättre förra året, men det är ju lite av nyhetens behag det här med sport.

Blind och darmian har nog däremot gjort sitt, vad tror ni om Özil förresten?
 
Rojo och herrera tillhörde ju dom bättre förra året, men det är ju lite av nyhetens behag det här med sport.

Blind och darmian har nog däremot gjort sitt, vad tror ni om Özil förresten?
Jo dem dem gjorde visserligen bra ifrån sig, men det va ju samtidigt i ett lag som va några snäpp under den nivån som vårat United ska spela på. Dem hade aldrig platsat i laget för 5 år sen och har tyvärr inte den potentialen i sig att spela på absolut högsta nivån.

Igår välkomnade jag Özil mest eftersom 1a halvlekens passningsspel va hemskt! Men nu med lite distans och förnuft så vill jag inte ha Özil för att han skulle inte gå med på en bänkplats, såvida vi inte möter hans lönekrav på 3millar i veckan :depressed:
Tror samtidigt att det skulle blocka en eventuell värvning av Griezmann! Så ser inte gärna att den värvningen blir av om det blir på bekostnad av andra värvningar
 

pankhurst

Omega
Nåt nytt om Zlarres comeback?
Var en intervju på MUTV i förra veckan och då pratade dom kring årsskiftet om jag tolkade det rätt... borta mot Bristol C i ligacupen den 20(?) dec vore väl en lagom mjukstart...

Längtar nog mest efter Pogbas comeback... Men ingen av nämnda spelare verkar ens börjat träna med laget så dröjer väl!?
 

TheRedDevil

Cartier
Typ som väntat. Ser ut som det gjort nu senaste 5-6 veckorna, tyvärr. Själv?
Säger detsamma.. lingard känns som en besvikelse varje gång han meddelas i startelvan. Kul att se Martial från start hoppas på honom. Vad Mctominay gör i startelvan i en CL match förstår jag inte. Inget emot att ge unga chansen men i en CL match från start mot benfica? Njaa..
 
Förstår inte startelvan, spelare ser trötta ut som det är efter hårt matchande och till helgen är det stormöte på the bridge, så varför spelar vi nyckelspelare i en turnering som vi med 99% redan är vidare i?
Låt Chelsea som har en viktig CL match slita på sina spelare medans vi vilar upp våra
 

TheRedDevil

Cartier
Förstår inte startelvan, spelare ser trötta ut som det är efter hårt matchande och till helgen är det stormöte på the bridge, så varför spelar vi nyckelspelare i en turnering som vi med 99% redan är vidare i?
Låt Chelsea som har en viktig CL match slita på sina spelare medans vi vilar upp våra
Skulle tro att planen var att få in snabbt ledningsmål sedan försöka hålla den och använda tidiga byten
 

TheRedDevil

Cartier
Tror det blir ett passivt, defensivt spel från Uniteds sida, men fullt möjligt att plocka 3 poäng. Chelsea har sett svaga ut, inte minst i CL senast.
Jag tror Chelsea är dem som kommer vara defensiva. United kommer nog trycka på ganska bra. Men risken är stor att matchen blir väldigt avvaktande tills nån får in ett mål, har ju en tendens att bli så tyvärr
 

TheRedDevil

Cartier
Ja
Tror och hoppas det kommer bli offensiv fotboll från vår sida! I och med att shitty tog 3p så måste även vi göra det, 8p är ett stort gap att ta ikapp annars.
Så handbromsen måste av idag!
Jag hoppas verkligen på offensiv fotboll från vår sida, hade inte kunnat uttryckt det bättre själv: handbromsen måste av idag!
 
Nu är det säkert i viss affekt men känner att Mourinho inte är en manager som passar United eller för den delen något topplag i dagens fotboll med sin spelstil, även med Wenger! Att Mou's defensiva spelstil känns passé...
När man ser hur City & Tottenham spelar så är det mer i linje med hur topplagen i övriga Europa spelar och vi verkligen saknar något...

Anyone? Eller är det bara jag
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Nu är det säkert i viss affekt men känner att Mourinho inte är en manager som passar United eller för den delen något topplag i dagens fotboll med sin spelstil, även med Wenger! Att Mou's defensiva spelstil känns passé...
När man ser hur City & Tottenham spelar så är det mer i linje med hur topplagen i övriga Europa spelar och vi verkligen saknar något...

Anyone? Eller är det bara jag
Vet inte om ett tränarbyte gjort saken bättre. Tycker att dagens förlust, i raden med de senaste resultaten, påvisar hur stor avsaknaden av Pogba är. Med honom på planen spelade vi riktigt bra i inledningen av säsongen; det fanns en idé alla spelare ställde upp på, och det lönade sig på planen. Samtidigt matchas vissa spelare, bl.a. Lukaku och Mkhitaryan, för hårt, och skulle må bra av att vila någon vecka. Men jag tror definitivt att Mou är en tränare som kan ta laget till en ligatitel.
 

Chad

Rolex
Vet inte om ett tränarbyte gjort saken bättre. Tycker att dagens förlust, i raden med de senaste resultaten, påvisar hur stor avsaknaden av Pogba är. Med honom på planen spelade vi riktigt bra i inledningen av säsongen; det fanns en idé alla spelare ställde upp på, och det lönade sig på planen. Samtidigt matchas vissa spelare, bl.a. Lukaku och Mkhitaryan, för hårt, och skulle må bra av att vila någon vecka. Men jag tror definitivt att Mou är en tränare som kan ta laget till en ligatitel.

Mja, men tänk på vilka lag vi slog i början också. Bara bottenlag typ.

Personligen är jag riktigt less på hur vi spelat senaste 2 månaderna. Med det sagt är det alldeles för tidigt att börja prata om ny tränare.
 

TheRedDevil

Cartier
Nu är det säkert i viss affekt men känner att Mourinho inte är en manager som passar United eller för den delen något topplag i dagens fotboll med sin spelstil, även med Wenger! Att Mou's defensiva spelstil känns passé...
När man ser hur City & Tottenham spelar så är det mer i linje med hur topplagen i övriga Europa spelar och vi verkligen saknar något...

Anyone? Eller är det bara jag
Tror inte att det är helt Mourinhos fel. Vi saknar helt enkelt det som sir Alex Ferguson präntade in i spelarna i flera år, att vinna. Och att ingenting annat är acceptabelt när man spelar i man u. Om man kollar spelarna nu så är det som att:”ja 1-0 borta mot Chelsea är ju inte så farligt eller kryss borta mot stoke är ju helt okej”. Vi behöver komma tillbaka till den vinnar mentaliteten, king of comebacks kallades vi förr, det var längesen nu. Sen är det också som nämnts ovan att spelare slits ut. Martial är hungrig, månadens spelare, varför startar han inte? Varför inte varva lukaku på topp(dock inte i denna match) med rashford och låta Martial och lingard ta kanterna? Låta mata starta matcher istället för mikhi? Sen är saknaden av pogba stor på mittfältet, det går inte att undkomma.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
Mja, men tänk på vilka lag vi slog i början också. Bara bottenlag typ.

Personligen är jag riktigt less på hur vi spelat senaste 2 månaderna. Med det sagt är det alldeles för tidigt att börja prata om ny tränare.
Ja det var bottenlag, men med dagens form blir även dessa lag svåra att slå, matchen mot Huddersfield är ett bra exempel på det...
De senaste matchernas dåliga spel påminner mycket om hur det såg ut under Moyes tid som tränare. Spelet flyter inte och truppen känns överlag ganska trött.
 

Chad

Rolex
Ja det var bottenlag, men med dagens form blir även dessa lag svåra att slå, matchen mot Huddersfield är ett bra exempel på det...
De senaste matchernas dåliga spel påminner mycket om hur det såg ut under Moyes tid som tränare. Spelet flyter inte och truppen känns överlag ganska trött.

Håller med. Sett bedrövligt ut. Har vart mer underhållande att se City, Tottenham, Arsenal och Liverpool lira än att se Utds matcher på sistone. Då är det riktigt jävla illa.
 
Kanske missuppfattades, menade absolut inte att Mourinho ska bort. För utan tvekan så är han en oerhört kompetent tränare som klarar att utveckla dem spelarna som han fattar tycke för och sätter höga krav på sina spelares prestationer. Och någon som han ska vi absolut inte göra oss av med bara för att det blåser motvind!

Men mina tankar går snarare om han är en tränare för framtiden? Han har själv sagt att han inte planerar att stanna i United karriären ut och det är nog ganska klokt eftersom han likt andra tränare har en stil som spelartrupp/ledning verkar tolerera under 2-3 säsonger men kanske inte mycket längre.
Och borde vi kanske då redan nu försöka se oss om vad för tränare som kan vara intresserade om ca 2år? Är ett stort fan av Allegri och Simeone, några som jag får uppfattningen av att vilja stanna i sina klubbar över en längre tid.
 
Topp