• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hated, adored, never ignored - Manchester United-tråden

Burnely borta som har två torsk och ett kryss. Jag tror på oavgjort.

Instinktivt kände jag att jag ville anmäla det här inlägget, men låt gå..

Tyvärr är det ju där vi är. Med all sannolikhet så är det negativa känslor efter matchen idag. I bästa fall gnetar vi till oss en icke övertygande seger, vilket är.. Tja.. Inte positivt. Alla andra scenarier (övertygande seger har jag i princip uteslutit) är än värre.

Kul nu!

Jag hoppas dom tar vid 1:a halvleken mot Tottenham men med bättre skärpa framför målet.

Tror på seger, men hoppas även på övertygande spel.

Instinktivt kände jag att jag ville anmäla det här inlägget, men låt gå..

Tyvärr är det ju där vi är. Med all sannolikhet så är det negativa känslor efter matchen idag. I bästa fall gnetar vi till oss en icke övertygande seger, vilket är.. Tja.. Inte positivt. Alla andra scenarier (övertygande seger har jag i princip uteslutit) är än värre.

Kul nu!
Mourinhos 7 point football philosophy (Källa: The Special One av Diego Torres, 2015):

1. The game is won by the team who commit fewer errors.
2. Football favours whoever provokes more errors in the opposition.
3. Away from home, instead of trying to be superior to the opposition, it’s better to encourage their mistakes.
4. Whoever has the ball is more likely to make a mistake.
5. Whoever renounces possession reduces the possibility of making a mistake.
6. Whoever has the ball has fear.
7. Whoever does not have it is thereby stronger.

Senast ändrad:
Jag och en polare brukar ha en stående resa till Manchester varje höst. I år valde vi att gå på Everton i slutet av oktober.

Oktober, november brukar vara jävligt bra att resa med tanke på lite olika saker, det är ingen risk för schemaändringar pga. cupspel, och det ligger rent tidsmässigt ganska soft mellan sommarsemester och julledigt. TV-schemat spikas därtill i juli-augusti vilket brukar innebära gott om tid att fixa med hotell och flyg. Allt gott.

Igår får man mail från MUSCS (supporterklubben) att matchdatum flyttats efter fastställandet, från lördag 27/10 kl 14 till söndag 28/10 kl. 16. Detta pga. att man spelar nån jävla NFL-match på Wembley under lördagen, vilket i sin tur föranlett schemaändring för sena söndagsmatchen, och därigenom vållat en lucka i TV-tablån. Därav ändringen United-Everton.

Vårt flyg hem var bokat söndag kl. 17, vi hade inte (eftersom man ALDRIG behövt göra det tidigare) bokat ombokningsbara biljetter... Helt plötsligt blev årets resa två bättre begagnade Seiko 5 dyrare... :rage:

Against modern football, och allt det där.. Men vad gör man inte för att få se lite gladfotboll i höstrusket..?

Inget vidare vristskott, och nån jävel ställde sig i vägen. Men tre poäng, och glatt humör!

20181028_170050.jpg

Ja det var ju ett steg i rätt riktning igår iallafall. Martial verkar ju hittat nån form av identitet. Pogba blandar och ger. Vi hade tur att Smalling klarade sig från ett andra gult. Största problemet är ju gameplan (eller rättare sagt avsaknad av) framåt. Mycket märkligt men det är precis som om varje gubbe får improvisera på egen hand så fort vi är över mittlinjen. När träbenet Lukaku kom in så stagnerade anfallen tyvärr. Han känns helt malplacerad i Mourinhos spelplan. Fred tycker jag ändå ska spela mer från start.

Ja det var ju ett steg i rätt riktning igår iallafall. Martial verkar ju hittat nån form av identitet. Pogba blandar och ger. Vi hade tur att Smalling klarade sig från ett andra gult. Största problemet är ju gameplan (eller rättare sagt avsaknad av) framåt. Mycket märkligt men det är precis som om varje gubbe får improvisera på egen hand så fort vi är över mittlinjen. När träbenet Lukaku kom in så stagnerade anfallen tyvärr. Han känns helt malplacerad i Mourinhos spelplan. Fred tycker jag ändå ska spela mer från start.

Håller med. Tycker även Pereira borde få lite mer speltid, Matic borde vila/petas.

Jag har idag läst att följande är mer eller mindre klara: Carrick, Blanc och Pochettino. Frågan är vem som vågar ta jobbet.

Solskjær verkar i princip vara klar som tillfällig tränare. Ganska oväntat, men samtidigt ganska spännande. Vi får väl se om det blir permanent men jag har ändå lite svårt att se det.

Japp, OGS är klar. Mycket intressant. 20 säsonger efter den där magiska aftonen i Moskva. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han löser det, jag begär inte vinster varje match. Bara vi spelar anfallsfotboll.
Ska bli kul med en manager som ler och faktiskt firar vid mål.

Positivt!

Ska inte säga att jag var besviken då man anställde Mourinho, klagade mer på att hans anställning skedde tre år för sent. Man borde ha sugit åt sig honom då Ferguson lade av - oaktat spelstil så hade han haft den erforderliga statusen borde internt och externt, och därmed förutsättningarna att ta över efter sir Alex på ett bättre sätt än vad Moyes kunde.

Nu däremot förefaller det verkligen som att tiden hunnit springa ifrån honom. Guardiolas och Klopps (och nu pratar jag deras intåg och avtryck i fotbollen, inte i Premier League) och anhängare med dem har gjort fotbollen snabbare, och Mourinhos positionsspel känns faktiskt alltmer utdaterat för var säsong som går. Laget har de facto aldrig lyft med honom vid rodret, och bortser man från Kalle Anka-cupsegrarna och David De Gea skulle jag snarare säga att man utvecklats negativt de senaste tre åren. Förstärkningarna som gjorts har inte gjorts med hänsyn till hans spelidé. Om det sen är hans, eller Ed Woodwards fel, låter jag vara osagt - ganska troligt är dock att en offensivare spelidé gynnar truppen bättre. Sen, som så många andra före mig reflekterat över; Mourinho verkar inte kunna tackla 90-talister särskilt bra.

Han kunde fått kicken tidigare nu i november eller december. Innan det anser jag nog att det hade varit lite förhastat. Resultaten var måhända inte bra 17/18, men de var heller inte alarmerande usla. Sett till ligan gjorde vi också bästa säsongen sedan sir Alex pensionerade sig.

Men skit samma. Nog om Mourinho. Han är slut, och kommer aldrig åter, och det är positivt. OLE!

Perfekt läge att se vad OGS kan göra som caretaker i United. Jag lägger inte alltför stor vikt vid hans misslyckande i Cardiff, det är stor skillnad att införliva en spelidé med det material man har att tillgå i Cardiff jämfört med det i United. OGS kan Premiership, och han har visat sig kunna hantera topplag i Norge. Det går givetvis inte sätta likhetstecken mellan Tippeligan och Premiership, men chansen finns faktiskt att det här slår väl ut. I motsats finns givetvis risken att det kan gå ännu sämre, men att det skulle bli så illa att vi åker ut kommer inte ske (vilket väl är det enda som skulle få hans gloria att hamna på sned).

Tänk dessutom vilken visdom han kommer att kunna dela med sig till Marcus Rashford. Äntligen får vår begåvade snorvalp någon som kan lära honom hur man avslutar som... Typ den bästa avslutaren någonsin! :)

Det faktum att det är ett halvår kvar på säsongen är också bra på så sätt att många spelare inte längre kan gömma sina undermåliga prestationer bakom "Mourinhos negativa spelidé", och får en tidsmässigt rimlig period på sig att visa detta. Om inte offensiva pjäser såsom Pogba, Sanchez, Lukaku skärper till sig under de här fem månaderna, så hoppas jag att det är tack och adjö. Vad gäller vår snordyra rundningskon från serbien så hoppas jag han får smaka bänk from. lördag.

Ja, jävlar... Tänker inte få hybris av en match, men mot lag som. Cardiff är det sån här fotboll man väntat på i fem år. Mourinhos (men även van Gaals) spelidéer var i mångt för fega då man mötte tekniskt underlägsna motståndare.

Roligast tycker jag ändå var att alla såg väldigt glada ut, redan från matchstart. Det låter så jävla fjantigt, men är förmodligen viktigt. Känslan efter match var nästan att en titel bärgats, och är ganska säker på att ett par knutar lösts upp.

Den här bilden sammanfattar min känsla av gårdagen. Totalt uträknade, delvis utspelade och med en starkt decimerad trupp slår vi ut ett av Europas bästa lag på pappret. Spelarna visade kämparglöd och att man krigar för varandra på planen, och det är så otroligt skönt att se sitt lag tillbaks i topp. Det har varit några tunga år, men nu kan ingen längre se ner på United! Vi har inte den bästa truppen, men tillsammans är laget ett av de starkaste just nu! Och hur sjukt är det inte att Lukaku gjort 6 mål på 3 matcher, efter en urusel höst?! Klass!! :D
65948A9F-495E-474F-AA42-42CE77970695.png

Ni som har vart och kollat på matcher, köper ni sportpaket från arrangörer typ gosporttravel eller finns det något annat sätt ni rekommenderar?Gärna där endast en biljett mot Cardiff inte kostar 3k!

Ni som har vart och kollat på matcher, köper ni sportpaket från arrangörer typ gosporttravel eller finns det något annat sätt ni rekommenderar?Gärna där endast en biljett mot Cardiff inte kostar 3k!
Kan verkligen rekommendera 1unitedtravel, överlägsna i allt.
Eller prova söka biljetter officiella vägen.

Ska vi väcka denna tråd idag med tanke på premiär kanske?

Vad tror alla?

Jag hoppas på vinst 1-0 eller 2-1 mål av Martial och/eller rashford
Svårtippat. Vårt mittfält (främst) och anfall är väl inte superstarkt direkt... Å andra sidan vet jag inte var Chelsea står. Tror vi kan gneta oss till en seger idag faktiskt. Men det blir nog en jämn match. Tror inte på många mål. City och Liverpool känns tyvärr som i en klass för sig i år (också),

Svårtippat. Vårt mittfält (främst) och anfall är väl inte superstarkt direkt... Å andra sidan vet jag inte var Chelsea står. Tror vi kan gneta oss till en seger idag faktiskt. Men det blir nog en jämn match. Tror inte på många mål. City och Liverpool känns tyvärr som i en klass för sig i år (också),
Tror också det blir en jämn match och håller med om att pool och city tyvärr ser väldigt starka ut i år också.

Chelsea är väl det enda av "topplagen" som ser sämre ut än United på papperet i år, och med tanke på det hoppas jag ändå på seger.

Det som talar för United är framförallt de defensiva förstärkningarna. Både Maguire och Wan-Bissaka är ju galna uppgraderingar jämfört med Smalling/Jones/Bailly resp. Young. Även om inte försvaret håller högsta klass, så är det i alla fall det bästa vi haft på fem-sex år.

Mittfältet är fan potentiellt skräp. Fattar inte varför inga köp (räknar inte in James här) gjorts. Eller ja, jag fattar - men köper inte den här dumsnåla ägarlogiken. Det saknade kreativitet redan förra året, och därefter har man skeppat både Fellaini och Herrera. Kvar har vi en långsam serb, en fransk legoknekt, en misstagsbenägen brasse, en begränsad skotte (som dock sett bra ut på försäsongen), samt ett par "offensiva" alternativ som inte gör sig på ett tremannamittfält... :arghh:

Anfallet tror jag kan bli bättre utan Lukaku. Det var rätt att casha in, han har inte det sista steget i sig till skillnad från Martial och kanske även Rashford. Det betyder också mer speltid till Mason Greenwood, och han är förmodligen en bättre spelare än Lukaku inom två säsonger. Det är dock ett par mål som ska kompenseras framför allt mot bottenlagen i och med försäljningen av Lukaku. Hoppas framförallt på Martial här.

Hade vi gjort en central mittfältsvärvning hade jag varit mer hoppfull inför säsongen, risken nu är att motståndarna springer rakt genom oss. Och då pratar jag inte bara bättre motstånd. På papperet har vi (speciellt om knekten vilas/är skadad) ett mittfält för undre halvan av PL. Fattar inte varför man inte satsade på Sportings Bruno Fernandes..?

Tror vi kan knipa en fjärdeplats ändå. Men det förutsätter tur med skador, samt att McTominay, Martial och Rashford tar ytterligare kliv i utvecklingen.

Tror City vinner i slutändan. Visst, Pool är bra men de saknar den bredd som City har till förfogande. Håller det som osannolikt att de har sån rövhattstur med skador som de hade förra säsongen. Tror faktiskt Spurs kan knipa andraplatsen.

Vill vara positiv inför dagens match, så säger 2-1 till United. Målen av Bryan Robson och Roy Keane.

Vad tycker ni om startelvan? Jag hade gärna sett James starta. Är det bara jag som inte vill se lingard i United längre? Folk säger hela tiden att han utvecklas och att man ska gw honom tid men han är inte ung längre och tycker inte han håller måttet

Vad tycker ni om startelvan? Jag hade gärna sett James starta. Är det bara jag som inte vill se lingard i United längre? Folk säger hela tiden att han utvecklas och att man ska gw honom tid men han är inte ung längre och tycker inte han håller måttet
Efter en halvlek; matchen speglar väl våra lagdelar rätt bra. Chelsea bättre än oss. Svag halvlek spelmässigt, rätt bra med vilja dock.

Tillbaka
Topp