Jag har satt Philips Hue dimmer på de ställen man måste dimma. Där kan du programmera knapparna hur du vill. Så jag har tryck 1 på on ger "last state" sen nästa tryck på on ger bright, nästa dimmed, nästa night light. Duger inte dessa finns där knappar för att finlira nivån. Jag har använt en adapter för att sätta över befintlig knapp för att tvinga fram användande. Inte vackrast men funkar. Har även Nexa dosa bakom en del vanliga strömbrytare och där funkar on-off-on att lampan börjar dimma upp/ner och sen on-off-on stoppar där man är nöjd. Jag hanterar allt, frun klagar på allt. När det gäller lampor så är happy wife sjukt svårt att få.
Snyggt!
Min fru vill som sagt inte aktivt delta. Dock har hon vant sig vid att aldrig behöva släcka/tända ytter- eller fönster- belysningen. Sen vill jag nog hävda att vissa lösningar hjälpt oss mycket i vissa specifika fall. Som exempel; När vi åkte på sportlovsresan förra året fick jag efter 5 minuters bilande ett larm i mobilen om att temperaturen i garaget understigit 10 grader. Garagetporten hade inte gått igen och lämnat en glipa på si så där en meter. Inte så kul att komma hem till om vi inte upptäckt det ..
Senast ändrad: