• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hemförsäkring

För de intresserade har jag nu fått både muntligt och skriftligt svar på att så länge jag har värderingsintyg så är det inte några konstigheter att försäkra någonting upp till det värdet. Originalkvitto är alltså endast intressant om det är värdet som framgår på kvittot du är intresserad av. Så är ju sällan fallet med gamla klockor

Hej,

Har någon här haft erfarenhet från IF vid rån? Tänker framförallt på en situation där man blivit av med klockan då den suttit på ens handled.

Jag går i tankarna att säga upp min hemförsäkring och specialklockförsäkring och istället teckna deras STORA försäkring. På det "sparar" jag 4-5 000/år men det kan ju visa sig bli dyrt om de ej är medgörliga om något sker. Vilka underlag för att styrka värdet har de krävt, certifikat, kvitton, värderingsintyg?
Kan tillägga att jag äger 3st klockor värda kring eller något mer än 100 000, och deras maxbelopp är just 100 000. Har certifikat/kvitton på mina "dyrare" objekt, förutom en klocka som är köpt som enbart klocka, där har jag dock kvittot från återförsäljaren.

Tack på förhand!

Hej,

Har någon här haft erfarenhet från IF vid rån? Tänker framförallt på en situation där man blivit av med klockan då den suttit på ens handled.

Jag går i tankarna att säga upp min hemförsäkring och specialklockförsäkring och istället teckna deras STORA försäkring. På det "sparar" jag 4-5 000/år men det kan ju visa sig bli dyrt om de ej är medgörliga om något sker. Vilka underlag för att styrka värdet har de krävt, certifikat, kvitton, värderingsintyg?
Kan tillägga att jag äger 3st klockor värda kring eller något mer än 100 000, och deras maxbelopp är just 100 000. Har certifikat/kvitton på mina "dyrare" objekt, förutom en klocka som är köpt som enbart klocka, där har jag dock kvittot från återförsäljaren.

Tack på förhand!
Tips är att fixa ett värderingsintyg på den klocka där du saknar cert eller kvitto.

Tillbaka
Topp