Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt fint och härlig utsikt.På samma tema så förlorade jag kampen rejält hemma, ville egentligen ha B&W 803 med ett försteg och slutsteg placerad i allrummet.
Men i slutändan så vek jag ner mig som vanligt och fick nöja mig med Beolab 28 för att hålla prylarna till ett minimum.
![]()
![]()
Vad är det för cooling! Har du en eller två på vardera sida?
Det är Beolab 18, kör de som ett 2.1 system för musik och TVVad är det för cooling! Har du en eller två på vardera sida?
Så stor subwoofers som möjligt. Jag uppgraderade för längesen till en betydligt större än dessa du föreslår men oj vilken skillnad till film och serier.Det blev en Theater Bar 9 till slut!Även om Bravia 9 redan har sjukt bra inbyggda högtalare så är det världens skillnad med soundbaren. Tidigare nobbade jag Samsung Q995D p.g.a. platsbrist för bakre högtalare, men efter att känt ljudet från soundbaren har jag svårt att låta bli att komplettera med ett par bakre högtalare samt subwoofer. Jag har därmed försökt skapa lite extra plats för att få plats med ett par högtalare där bak. Nu kommer detta bli dyrare än Samsungs dito, men då jag gärna vill hålla mig inom Sonys ekosystem så får det bli så.
Har någon här någon större erfarenhet av Sonys hemmabiosystem? De bakre högtalarna som finns just nu är SA-RS3 samt SA-RS5 (Sony har nyligen även släppt ett par vid namn Bravia 8 Theatre Rear, vilket jag gissar på ligger emellan de två tidigare nämnda högtalarna). SA-RS5 är snäppet större än RS3 men har högtalare upptill ("upfiring-speakers"). Ger detta en extra dimension som är värd priset enligt er?
Det största problemet för mig just nu är dock stativ till de bakre högtalarna. Dessa två har jag hittat på Amazon och undrar om de går att matcha med RS5 (alternativ ett och två). Alternativ två verkar ha smalare ben, vilket är perfekt med tanke på platsbristen. Det står dock inget om maxvikt för den. Alternativ ett har en angiven maxvikt på 1,4kg - RS5 väger 2,4kg.
Till sist har vi subwoofern. Tillgängliga modeller är SW3 och SW5 (även här har Sony släppt en ny modell som dock är en budgetmodell). Här undrar jag om den mindre (SW3) varianten är mer rätt för mig. SW5:an är väldigt stor och enligt det jag har läst på Reddit kräver den lite högre volym för att komma till rätta. På grund av platsbrist vill jag gärna hålla subwoofern så liten som möjlig. Vidare kommer jag förmodligen flytta till lägenhet inom kort och vet inte om jag kommer kunna trycka ut jättehöga volymer. Jag har ett riktigt stort problem med fomo och försöker ständigt satsa på det bästa, men i fallet med subwoofern så kan jag nog övertalas till att köra på den mindre varianten.![]()